Змістовий модуль 1. Історія музичного мистецтва Стародавнього світу. Історія музичного мистецтва Західної Європи від IX ст. до XVIII ст..
Лекційний модуль:
1. Поняття "музична культура". Сутність і структура музичної культури Музична культура первісного суспільства і ранніх рабовласницьких держав(2 год.).
2. Музична культура і мистецтво середньовіччя (V-XIIIст.) (2 год.).
3. Музична культура епохи бароко. Г.Ф.Гендель І.С.Бах (2 год.).
4. Музична культура XVIII ст. Класицизм в музиці. Й.Гайдн, В.А.Моцарт, Л.ван Бетховен (2 год.).
Семінарський модуль:
1. Музична культура античності (2 год.).
2. Музичне мистецтво Ренесансу (XIV-XVI ст.) (2 год.).
3. Музична культура епохи бароко. Г.Ф.Гендель І.С.Бах (2 год.).
4. Музична культура XVIII ст. Класицизм в музиці. Й.Гайдн, В.А.Моцарт, Л.ван Бетховен (2 год.).
Модуль самостійної роботи:
1. Підготувати реферативні роботи з запропонованих тем.
· Порівняльна характеристика епох Античності і Середньовіччя:спільне та розбіжне у розумінні людини, всесвіту, мистецтва, часу.
· Музична культура ренесансного періоду, та періоду бароко.
· Мадригал як новітнє явище в культурі ХVІ ст.
· Культурно-історичні передумови формування жанру опери. Історія виникнення, жанрові джерела.
· Загальний рух розвитку італійської опери XVIII ст.
2.Законспектувати:
· Біографію та основні періоди творчості Ж.Б.Люллі.
· Біографію В.А.Моцарта та загальну характеристику його творчості.
· Біографію Л.В.Бетховена. Проаналізувати симфонічну творчість.
· Зробити конспективний огляд національних композиторських шкіл 2-ої половини XIX століття.
3.Прослухати та проаналізувати запропоновані музичні твори:
· Вівальді А. Концерт «Пори року».
· Бах Й.С. Токата і фуга d-moll.
· Бах Й.С. Хоральні прелюдії.
· Гендель Г. Ораторія «Самсон» (фрагменти).
· Гайдн Й. Симфонія № 103 Es-dur.
· Моцарт В.А. Симфонія № 40. Симфонія № 41.
· Моцарт В.А. «Реквієм».
· Моцарт В.А. Опера «Весілля Фігаро». Опера «Дон-Жуан» (фрагменти).
· Бетховен Л. Соната № 8 «Патетична», №14 «Місячна»
· Бетховен Л. Симфонія № 5 (фрагменти), Увертюра «Егмонт».
Підсумкова тека: Форма перевірки - письмова робота.
Питання до модулю 1.
1. Поняття "музика", "музична культура". Сутність і структура музичної культури.
2. Музичне мистецтво стародавніх цивілізацій (Китай, Індія, Шумеро-Вавілонські царства, Єгипет) – якісно новий етап музично-історичного процесу.
3. Музична культура античності.
4. Місце і функції музики в культурі Давньої Греції
5. Роль музики в давньогрецькому театрі. Особливі функції хору.
6. Періодизація культури Середньовіччя. Проблеми формування нової свідомості.
7. Західноєвропейське середньовіччя та основні шляхи розвитку його музичної культури.
8. Місце та функції музики в епоху Середньовіччя.
9. Загальна характеристика музичної культури Ренесансу.
10. “Високий” Ренесанс у музиці ХVІ ст. Музика часу бароко: стиль, естетика.
11. Музична культура XVII століття.
12. І.С.Бах, Г.Ф.Гендель та сучасники: проблеми розуміння творчих відкриттів.
13. Творчість Г.Ф.Генделя як підсумок розвитку “старовинної” музики. Основні етапи і жанри творчості. Ораторія як найвище художнє досягнення Г.Ф.Генделя
14. І.С.Бах. Кантатно-ораторіальна творчість. Пассіон «Страсті за Матфєєм».
15. І.С.Бах. Твори для органу «Токата та фуга ре-мінор».
16. Розвиток оперного мистецтва Європи у XVIII ст.
17. Загальна характеристика художньо-естетичного напряму “класицизм” в музиці.
18. Естетика класицизму: основні етапи становлення та розвитку.
19. Віденська класична школа. Х.В.Глюк, Ф.Й.Гайдн, В.А.Моцарт, Л.В.Бетховен.
20. Й.Гайдн – творець сонатно- симфонічного циклу. Симфонія № 103 Es-dur.
21. Оперна творчість В.А.Моцарта. Опера «Свадьба Фігаро»- сюжетна основа та загальна характеристика основних діючих героїв.
22. Клавірна спадщина В.А.Моцарта.
23. Людвіг ван Бетховен. Композитор і його епоха. Основні етапи творчості, провідні жанри, особливості музичного мислення.
24. Фортепіанна спадщина Л.ван.Бетховена.Сонати № 8 «Патетична»,№ !4 «Місячна».
25. Характерні риси симфонічної творчості Л.ван.Бетховена на прикладі симфоній № 5, № 9.
Змістовий модуль 2. Зарубіжне музичне мистецтво ХІХ – початку ХХ століть.
Лекційний модуль:
1.Романтизм в музиці. Ф. Шуберт, Р.Шуман, Ф.Шопен, К.М.Вебер, Г.Берліоз (2 год).
2.Національні композиторські школи 2-ої пол. XIX століття. Ф.Ліст.
Дж. Верді. Ж.Бизе. Б.Сметана. А.Дворжак. Е.Гріг (2 год).
3.Музична культура Західної Європи останньої третини ХІХ - початку ХХ століть. Австро-німецькій симфонізм, його представники - Й.Брамс, А.Брукнер, Р.Штраус, Г.Малер. Стиль “веризм” у італійській музиці: творчість П. Маскан′ї та Р. Леонкавалло. Д. Пуччіні. Оперна творчість Ріхарда Штрауса. Музичний символізм та імпресіонізм. К.Дебюсі. М.Равель (4 год).
Семінарський модуль:
1. Романтизм в музиці. Ф. Шуберт, Р.Шуман, Ф.Шопен, К.М.Вебер, Г.Берліоз (2 год).
2.Національні композиторські школи 2-ої пол. XIX століття. Ф.Ліст.
Дж. Верді. Ж.Бизе. Б.Сметана. А.Дворжак. Е.Гріг (4 год).
3.Музична культура Західної Європи останньої третини ХІХ - початку ХХ століть. Австро-німецькій симфонізм, його представники - Й.Брамс, А.Брукнер, Р.Штраус, Г.Малер. Стиль “веризм” у італійській музиці: творчість П. Маскан′ї та Р. Леонкавалло. Д. Пуччіні. Оперна творчість Ріхарда Штрауса. Музичний символізм та імпресіонізм. К.Дебюсі. М.Равель (2 год).
Модуль самостійної роботи:
1. Підготувати реферативні роботи з запропонованих тем.
· Романтизм в музичному мистецтві.
· Музична культура Німеччини та Австрії періоду романтизму. Ф. Шуберт, Карл Марія Вебер, Р. Шуман.
· Музична культура Польщі. Естетика та музичний стиль Ф.Шопена.
· Опери Ріхарда Штрауса «Саломея» (за О.Уальдом) і «Електра» (за Г.Гофмансталем) – яскраві зразки німецької опери 1половини ХХстоліття.
· Імпресіонізм в музиці. Французька музична культура. К.Дебюсі.
2. Законспектувати:
· Біографію та основні періоди творчості А.Брукнера.
· Біографію Г.Малера та загальну характеристику його творчості.
· Біографію К.Дебюсі. Проаналізувати його симфонічну творчість.
· Зробити конспективний огляд національних композиторських шкіл 2-ої половини XIX століття.
3.Прослухати та проаналізувати запропоновані музичні твори:
· Берліоз Г. «Фантастична» симфонія.
· Брамс Й. Симфонія № 4.
· Брамс Й. «Угорські танці», вальси для фортепіано.
· Вагнер Р. Опера “Каблучка Нібелунга” (фрагменти).
· Вагнер Р. Увертюра до опери «Тангейзер».
· Вагнер Р. Опера «Лоенгрін». Опера «рістан та Ізольда» (фрагменти).
· Верді Дж. Опера «Ріголетто». Опера «Травіата». Опера «Аіда» (фрагменти).
· Верді Дж. Опера «Отелло»(фрагменти).
· Дебюссі К. 24 прелюдії. Цикли «Бергамаська сюїта», «Дитячий куток», «Образи» для фортепіано.
· Дебюссі К. Симфонічні сюїти «Ноктюрни», «Море».
· Дебюссі К. Пополудневий відпочинок фавна
· Ліст Ф. Парафраз «Ріголетто». «Жалобна хода». «Полювання».
· Ліст Ф. Симфонічні поеми «Прелюди», «Мазепа», «Тассо».
· Малер Г. Симфонії № 4, № 1 (фрагменти).
· Малер Г. «Пісня про землю».
· Шуберт Ф. Пісні, вокальні цикли «Прекрасна мельничиха», «Зимовий шлях»
· Бізе Ж. Дві оркестрові сюїти «Арлезіанка». Опера «Кармен».
· Шуберт Ф. Незавершена симфонія.
· Шуман Р. Фортепіанні цикли «Симфонічні етюди», «Карнавал».
· Шопен Ф. Мазурки оп. 68 № 2, 3, оп. 17 № 4, оп. 7 № 1.
· Шопен Ф.Полонези оп. 26 № 1, 2. Вальси № 3, 7, 9, 10, 14.
· Шопен Ф.Прелюдії № 1, 2, 4, 6, 7, 8, 15, 20.
· Шопен Ф.Етюди № 3, 12, 14, 19. Ноктюрни № 5, 13.
· Гріг Е. Дві оркестрові сюїти «Пер Гюнт».
· Ліст Ф. Угорські рапсодії № 2, 6.
· Малер Г. Симфонії № 4, № 1 (фрагменти).
· Пуччіні Д. Опери «Тоска», «Богема», «Чіо-чіо-сан» (фрагменти)
· Равель М. «Болеро» для симфонічного оркестру.
· Россіні Д. Опера «Севільський цірюльник».
· Сметана Б. Симфонічні поеми «Влтава», «З чеських ланів та лісів».
· Шопен Ф.Балада № 1.
· Штраус Р. Симфонічні поеми «Тіль Уленшпігель», «Дон-Жуан»
· Штраус Р. Опери «Саломея» (фрагменти), «Електра» (фрагменти ).
Підсумкова тека: Форма перевірки - усне опитування.
Питання до модулю 2.
1. Романтизм в музичному мистецтві.
2. Ф. Шуберт як представник романтизму. Характерні риси стилю композитора (жанри, образи, музична мова).
3. Музична культура Німеччини та Австрії часу романтизму. Ф. Шуберт, Карл Марія Вебер, Р. Шуман, Г.Берліоз.
4. Національні композиторські школи 2-ої половини XIX століття.
5. Музична культура Польщі. Естетика та музичний стиль Ф.Шопена
6. Музична культура Німеччини другої половини 19 ст. Естетика та філософія творчості Ріхарда Вагнера.
7. Музична культура Угорщини. Ференц Ліст.
8. Італійський музичний театр. Джузеппе Верді.
9. Музична культура Чехії. Бедржих Сметана, Антонін Дворжак.
10. Ж.Бизе як засновник французької реалістичної музичної драми. Оркестрова сюіта «Арлезіанка», опера «Кармен».
11. Музична культура Норвегії. Едвард Гріг.
12. Й.Брамс, А.Брукнер, Р.Штраус, Г.Малер – представники австро-німецького симфонізму порубіжжя Х1Х - ХХ століть.
13. Особливості, історія появлення стилю “веризм” у італійській музиці XIX-XX ст.
14. Творчість П. Маскан′ї та Р. Леонкавалло. Д. Пуччіні. «Богема», «Тоска», «Мадам Баттерфляй», триптих «Турандот».
15. Оперна творчість Ріхарда Штрауса.
16. Імпресіонізм в музиці. К.Дебюсі, М. Равель - яскраві представники стилю імпресіонізм.
Форма контролю - екзамен.
Екзаменаційні питання - I семестр.
1. Поняття "музика", "музична культура". Сутність і структура музичної культури.
2. Музичне мистецтво стародавніх цивілізацій (Китай, Індія, Шумеро-Вавілонські царства, Єгипет) – якісно новий етап музично-історичного процесу.
3. Музична культура античності.
4. Місце і функції музики в культурі Давньої Греції.
5. Давньогрецький Театр як явище синтезу мистецтв, музика в театрі.
6. Роль музики в давньогрецькому театрі. Особливі функції хору.
7. Періодизація культури Середньовіччя. Проблеми формування нової свідомості.
8. Західноєвропейське середньовіччя та основні шляхи розвитку його музичної культури.
9. Місце та функції музики в епоху Середньовіччя.
10. Загальна характеристика музичної культури Ренесансу.
11. “Високий” Ренесанс у музиці ХVІ ст. Музика часу бароко: стиль, естетика.
12. Музична культура XVII століття.
13. І.С.Бах, Г.Ф.Гендель та сучасники: проблеми розуміння творчих відкриттів.
14. Загальна характеристика художньо-естетичного напряму “класицизм” в музиці. Естетика класицизму: основні етапи становлення та розвитку.
15. Віденська класична школа. Х.В.Глюк, Ф.Й.Гайдн, В.А.Моцарт, Л.В.Бетховен.
16. Поняття віденського класицизму. Й.Гайдн - світогляд та загальна ідейно-художня спрямованість його творчості.
17. Становлення сонатно-симфонічного циклу в творчості Й.Гайдна. "Лондонські симфонії" як кульмінація розвитку жанру в творчості композитора.
18. Розвиток оперного мистецтва Європи у XVIII ст.
19. Творчій шлях В.А.Моцарта Еволюція оперних та симфонічних жанрів у його творчості. Опера “Весілля Фігаро”. Симфонія № 40 g-moll. “Реквієм”.
20. Людвіг ван Бетховен. Композитор і його епоха. Основні етапи творчості, провідні жанри, особливості музичного мислення.
21. Романтизм в музичному мистецтві.
22. Ф. Шуберт як представник романтизму. Характерні риси стилю композитора (жанри, образи, музична мова).
23. Музична культура Німеччини та Австрії часу романтизму. Ф. Шуберт, Карл Марія Вебер, Р. Шуман.
24. Національні композиторські школи 2-ої половини XIX століття.
25. Музична культура Польщі. Естетика та музичний стиль Ф.Шопена
26. Музична культура Німеччини другої половини 19 ст. Естетика та філософія творчості Ріхарда Вагнера.
27. Музична культура Угорщини. Ференц Ліст.
28. Італійський музичний театр. Джузеппе Верді.
29. Музична культура Чехії. Бедржих Сметана, Антонін Дворжак.
30. Музична культура Норвегії. Едвард Гріг.
31. Опери Ріхарда Штрауса «Саломея» (за О.Уальдом) і «Електра» (за Г.Гофмансталем) – яскраві зразки німецької опери 1половини ХХстоліття.
32. Імпресіонізм в музиці. Французька музична культура. К. Дебюсі. М. Равель.
Змістовий модуль 3. . Музичне мистецтво Росії.
Лекційний модуль:
1. Періодизація історії російського музичного мистецтва. Музичне мистецтво Росії від витоків до початку ХІХ століття (2 год).
2. Музичне мистецтво Росії другої половини ХІХ – початку ХХ століть
(8 год).
Семінарський модуль:
1. Періодизація історії російського музичного мистецтва. Музичне мистецтво Росії від витоків до початку ХІХ століття (4 год).
2. Музичне мистецтво Росії другої половини ХІХ – початку ХХ століть
(4 год).
Модуль самостійної роботи:
1. Підготувати реферативні роботи з запропонованих тем:
· Витоки української та російської музичної культури.
· Російське середньовіччя. Музика в системі мистецтв. Мистецтво дзвонів. Мистецтво скоморохів
· Російська музична культура ренесансного періоду та періоду бароко.
· М.С.Березовський, Д.С.Бортнянський в історії розвитку музичного мистецтва Росії і України.
· Ідеї Просвітництва в музичній культурі Росії 17-18 ст.
· М.І.Глінка як основоположник російської класичної музики.
· М.П.Мусоргський. Музична драматургія опери «Хованщина».
· Гоголь в оперній творчості Чайковського та Римського-Корсакова.
· Духовна музика в Росії ХІХ – початку ХХ сторіччя.
2. Прослухати та проаналізувати наступні твори:
· Бородін О. Опера «Князь Ігор» (фрагменти).
· Бородін О. Симфонія № 2 «Богатирська» (фрагменти).
· Глінка М. Опери «Іван Сусанін», «Руслан та Людмила» (фрагменти).
· Глінка М. «Вальс-фантазія», «Камаринська» «Арагонська хота» для оркестру (фрагменти).
· Даргомижський О. Опера «Русалка». Романси та пісні.
· Мусоргський М. Опери «Борис Годунов», «Хованщина» (фрагменти).
· Мусоргський М. Фортепіанний цикл «Малюнки з виставки». Пісні.
· Рахманінов С. Концерт для фортепіано № 2. (фрагменти).
· Рахманінов С. Етюди-картини оп. 33, 39.
· Римський-Корсаков М. Симфонічна сюїта «Шехеразада»,
· Римський-Корсаков М. Опери «Снігуронька», «Царева наречена», «Садко» «Казка про царя Салтана»,(фрагменти).
· Скрябін О. «Поема екстазу». Поема «Прометей».
· Скрябін О. 24 прелюдії оп. 11 (№ 2, 4, 5, 6, 10, 14, 15).
· Танєєв С. Симфонія № 4. Кантата «Іоанн Дамаскін».
· Танєєв С. Опера «Орестея».
· Чайковський П. Фортепіанний цикл «Пори року» (фрагменти).
· Чайковський П. Балет «Лускунчик» (фрагменти).
Підсумкова тека: Форма перевірки- письмова робота
Питання до модулю №3
1. Витоки української та російської музичної культури.
2. Російське середньовіччя. Мистецтво дзвонів. Мистецтво скоморохів.
3. Партесний спів. Канти і псалми.
4. ХVІІІ століття - перші російські опери. (М.Соколовський, Г.Пашкевич, Є.Фомін).
5. Інструментальна музика Д.Бортнянського.
6. Російська музична культура 1-ї половини 19 ст.
7. Михайло Іванович Глінка. Історичне значення творчості.
8. Російська музична культура у 60-х – 70-х р.р. 19 ст. “Могуча кучка” - естетика та художнє мислення.
9. Оперна творчість М.Мусоргського, її новаторська сутність.
10. Творчість О.Бородіна. Опера «Князь Ігор». «Богатирська» сімфонія».
11. Творча постать М.Рімського-Корсакова. Оперна та симфонічна творчість.
12. Творча постать П. Чайковського. Риси стилю. Основні жанри. Вклад у розвиток світового музичного мистецтва.
13. Особливості музично-історичного розвитку російської музики наприкінці ХІХ - на початку ХХ сторіччя.
14. Камерний стиль симфонізму А.Лядова, інтелектуальний симфонізм С.Танєєва, програмний симфонізм О.Глазунова.
15. Російська музична культура 1900-х – 1910-х рр. «Мистецтво срібного віку». Російська музична культура 1900-х – 1910-х рр.
16. Загальна характеристика особистої та творчої долі С.Рахманінова, О.Скрябіна, М.Метнера.
17. Значення творчості С. Рахманінова та О.Скрябіна для музичної культури ХХ століття.
Змістовий модуль 4. Українська музичне мистецтво.
Лекційний модуль:
1. Основні етапи історії української музики. Українське музичне мистецтво від витоків до початку ХІХ століття (4 год.).
2. Музичне мистецтвоУкраїни від початку ХІХ – до початку ХХ століть (4 год.).
Семінарський модуль:
1. Основні етапи історії української музики. Українське музичне мистецтво від витоків до початку ХІХ століття (4 год.).
2. Музичне мистецтвоУкраїни від початку ХІХ – до початку ХХ століть (4 год.).
Модуль самостійної роботи:
1.Підготувати реферативні роботи з запропонованих тем:
· Витоки української музичної культури (від найдавніших часів до ІX ст.). Музична культура Середньовіччя (ІX — перша половина XV ст.).
· Становлення професійного музичного мистецтва в галузі церковного Богослужіння. Впливи греко-візантійської музики.
· Музична культура другої половини XV — початку XVII ст. (ренесансно-гуманістичні тенденції). Виникнення дум, історичних та ліричних пісень, баллад.
· Музична культура XVII — першої половини XVIII ст. (Бароко). Кант як музично-поетичний пісенний жанр. Партесний концерт як вершинний етап розвитку партесного співу (М.Дилецький, С.Пекалицький).
· Музична культура другої половини XVIII ст. (Класицизм). Хоровий духовний концерт у творчості М.Березовського, Д. Бортнянського, А. Веделя. Музична культура України у XIX ст. (Романтизм).
· Творча діяльність М. Лисенка, як новий етап розвитку національної музичної культури Нового часу.
· Творчість М.Леонтовича як вершинне явище української музики.
· Хорова творчість К.Стеценка: жанрова палітра, стильові ознаки.
2.Прослухати та проаналізувати наступні твори:
· Гулак-Артемовський С.С. Опера «Запорожець за Дунаєм».
· Неизв. авт.16в. Из Львовской табулатуры. ( Интродукция, Allegro,Хорал,Старин. танец, Largo)
· Неизв. авт.1640г. Казацкий танец.
· Неизв. Авт. 1744г. Дергунец.
· Неизв. Авт. 1790г. Казачок.
· Бортнянский. Соната для клавира B-dur.
· Калачевський М.М. «Українська симфонія».
· Кропивницький. Соловейко.
· Леонтович М.Д. Обробки народних пісень: «Мала мати одну дочку», «Козака несуть», «Пряля», «Із-за гори кам'яної», «Щедрик», «Дударик».
· Лисенко М.В. Опери «Тарас Бульба», «Наталка-Полтавка».
· Лисенко М.В.Хор «Вічний революціонер».
· Лисенко М.В.Романс « Одна я,одна »( Т Шевченко).
· Лисенко М.В.Романс « Безмежнеє поле» ( І Франко).
· Лисенко М.В. Думка-шумка ( 2 рапсодія для ф-но).
· Лисенко М.В.Елегія
· Лизогуб А. Вариации на тему укр. нар. песни «Ой, у полі криниченька».
· Лизогуб А. Ноктюрни Es-dur, Аs-dur. Симфония неизв. авт. соль минор 1ч. Moderato.
· Ніщинський. Вечорниці. Хор « Закувала та сива зозуля»
· Стеценко. Вечірня пісня.
· Стеценко. « Плавай, плавай лебідонько»
· Степовий. «Утоптала стежечку»
· Хандошкин. Чувствительная ария для скрипки соло.
·
Підсумкова тека: Форма перевірки- усне опитування
Питання до модулю №4
1. Витоки української музичної культури (від найдавніших часів до ІX ст.)
2. Музична культура Середньовіччя (ІX — перша половина XV ст.).Героїчний епос. Билини. Скомороше мистецтво.
3. Становлення професійного музичного мистецтва в галузі церковного Богослужіння. Впливи греко-візантійської музики.
Музична культура другої половини XV — початку XVII ст. (ренесансно-гуманістичні тенденції). Виникнення Ірмолою. Зародження багатоголосся.
4. Музична культура XVII — першої половини XVIII ст. (Бароко). Жанри
кант, партесний концерт.
5. Значення «Граматики музикальної» М.Дилецького як теоретичної й практичної праці.
6. Жанрова еволюція і виникнення на початку XVIII ст. драм на теми давньої історії.
7. Музична культура другої половини XVIII ст. (Класицизм). Українська народна пісня, як втілення гайдамацької тематики в історичних піснях.Зародження жанру пісні-романсу.
8. Зародження жанру національної опери. Становлення національної симфонії та інструментальної музики.
9. Українська музична культура 70–90-х років ХІХ ст.
10. Диригентсько-виконавська діяльність М. Лисенка, М. Леонтовича, К. Стеценка.
11. Вивчення фольклору в працях П.Сокальського, М. Лисенка, І.Франка, О.Потебні, Ф.Колесси.
12. Новий етап розвитку романтичної симфонії. М.Калачевський та його «Українська симфонія». Симфонія В. Сокальського.
13. Творчість М. Лисенка як новий етап розвитку національної музичної культури Нового часу. Новаторські риси у різних жанрах творчості. Героїко-патріотична ідея опери М. Лисенка «Тарас Бульба».
14. Шляхи розвитку української композиторської творчості в період національного самовизначення та відновлення державності (1900-ті рр. – 1921 р.). Творчість М.Леонтовича як вершинне явище української музики.
15. Шляхи розвитку української композиторської творчості в період національного самовизначення та відновлення державності (1900-ті рр. – 1921 р.).Хорова творчість К.Стеценка: жанрова палітра, стильові ознаки.
16. Камерно-інструментальна та камерно-вокальна творчість Я.Степового.
17. Хорова творчість О.Кошиця.
Форма контролю - Диф. Залік.