Дизайн дистанційного курсу навчання
Биков В.Ю., Кухаренко В.М., Сиротенко Н.Г., Рибалко О.В., Богачков Ю.М.
Надіслав: Кравцов Геннадий (3 лютого 2017р.)
Анотація
    За основу курсу лекцій з дизайну дистанційного курсу навчання взято навчальний посібник Бикова В.Ю., Кухаренко В.М., Сиротенко Н.Г., Рибалко О.В., Богачкова Ю.М. "Технологія створення дистанційного курсу." За ред. Бикова В.Ю. та Кухаренка В.М.
    У навчальному посібнику розглянуті методи розробки педагогічного дизайну та технології створення дистанційного курсу, які напрацьовані співробітниками Проблемної лабораторії дистанційного навчання Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" з 2002 року. Описані складники розробки дистанційного курсу: проектування курсу, опрацювання інформаційних матеріалів та контроль у дистанційному навчанні.
    Призначено для студентів та викладачів навчальних закладів різних рівнів.
Книга
Відкрити (завантажити) книгу: Bykov_Kukharenko.pdf
Презентації лекцій

Лекція 1. Дистанційні форми навчання, платформи та технології дистанційного навчання (ДН)

  • Дистанційна освіта. Дистанційна форма навчання.
  • Гібридна форма навчання.
  • Системи ДН. Використання інформаційних технологій в ДН.
  • Сучасність і актуальність впровадження і використання Е-learning у вітчизняних і закордонних закладах освіти.
  • Історія розвитку дистанційної освіти. Вітчизняний і закордонний досвід ДН.
  • Визначення та сутнісні ознаки дистанційної освіти і дистанційного навчання.
 
Лекція 2.  Інтернет-технології в дистанційному навчанні
  • Програмні засоби та оболонки для створення дистанційного курсу.
  • Педагогічні та технічні аспекти вибору системи підтримки дистанційного навчання.
  • Аналіз систем дистанційного навчання та їх порівняльна характеристика.
  • Аналіз деяких систем підтримки дистанційного навчання OpenSource: MOODLE, Joomla, KSU ONLINE та «Херсонський віртуальний університет».
  • Використання сучасних електронних засобів навчання.
  • Якість електронних освітніх ресурсів.
  • Інформаційна безпека в освіті.
  • Технологічні та педагогічні аспекти вибору платформи дистанційної освіти.
 
Лекції 3,4.  Інформаційні ресурси дистанційного курсу (ДК)
  • Педагогічні принципи дистанційного навчання (ДН)
  • Роль взаємодії у ДН
  • Структура дистанційного курсу
  • Вимоги до дистанційного курсу
  • Презентація курсу
  • Організаційна структура курсу
  • Електронні освітні ресурси (ЕОР).
  • Види ЕОР.
  • Авторські публікації.
  • Електронний навчальний посібник.
  • Тест.
  • Мультимедія та інтерактивні модулі.
  • Віртуальні лабораторії.
 
Лекції 5,6. Система проектування навчання
  • Проектування навчання
  • Основні етапи проектування дистанційного курсу.
  • Аналіз діяльності спеціаліста
  • Функції учасників команди розробників.
 
Лекція 7. Визначення цілей дистанційного курсу
  • Належно визначені цілі навчання.
  • Склад цілей навчання. Виконання діяльності з досягнення цілей.
  • Умови досягнення цілей. Критерії досягнення цілей.
  • Алгоритм визначення цілей навчання.
  • Класифікація цілей навчання.
  • Переглянута таксономія Блума.
  • Визначення завдань заняття.
Лекція 8. Основні теорії навчання
  • Діяльнісний підхід до навчання.
  • Теорії навчання.
  • Біхевіористський стиль - ситуації застосування.
  • Когнітивний стиль - ситуації застосування.
  • Конструктивізм.
  • Моделі навчання.
  • Система доставки.
  • Структура дистанційного курсу.
  • Технологічні та педагогічні вимоги до дистанційного курсу.
  • Презентація курсу. Організаційна структура курсу.
Лекції 9,10.  Проектування змісту дистанційного курсу
  • Педагогічні принципи розробки дистанційного курсу.
  • Розробка змісту.
  • Роль взаємодії тьютора та студентів. План роботи тьютора та студента.
  • Загальні положення щодо тексту у ДК.
  • Особливості структурування тексту у дистанційному курсі.
  • Навчання через розв’язання завдань.
  • Структура заняття. Формування розділу. Оформлення тексту заняття. Стилі сприйняття та мислення.
  • Мова. Стилі написання тексту.
  • Рівні викладання тексту. Згортання та розгортання тексту. Опорні елементи у тексті.
  • Колір у навчальному веб-дизайні. Набір палітр для веб-дизайну. Сполучення кольорів.
Лекції 11,12. Педагогічний дизайн дистанційного курсу
  • Основи та принципи педагогічного дизайну.
  • Психолого-педагогічні вимоги до дизайну електронних освітніх ресурсів.
  • Інструментальні засоби та середовища розробки дизайну електронних освітніх ресурсів.
  • Типи електронних освітніх ресурсів, їх використання у дистанційному курсі навчання.
  • Типи дизайну ЕОР.
  • Формат практичних та лабораторних робіт у дистанційному курсі навчання.
Лекція 13. Дизайн у дистанційному курсі
  • Принципи дизайну курсу. Екранний простір.
  • Роль ілюстрації у дистанційному курсі.
  • Убудовані зображення мовою HTML.
  • Загальні принципи створення веб-елементів для осіб з обмеженими можливостями. Особливості написання HTML-коду для осіб з обмеженими можливостями.
  • Додаткові особливості написання коду HTML-сторінок.
  • Використання аудіо та відео ресурсів у навчанні.
Лекція 14. Спілкування у дистанційному курсі
  • Види спілкування. Класифікація методів спілкування.
  • Форум. Чат.
  • Вебінари. Програмні засоби для проведення вебінарів.
  • Типи груп у дистанційному навчанні.
  • Проектування спілкування у дистанційному курсі.
Лекції 15,16. Контроль та оцінювання у дистанційному курсі
  • Форми тестових завдань.
  • Методичні матеріали з написання тестових завдань.
  • Практика написання тестових завдань.
  • Рекомендації щодо формування змісту тестових завдань. Вимоги щодо використання тестових завдань.
  • Роль контролю у дистанційному навчанні.
  • Підсистеми завдань. Навчальне завдання.
  • Педагогічне оцінювання як стимулюючий чинник.
  • Рейтингова система оцінювання знань у дистанційному курсі.
Лекція 17. Якість дистанційного навчання
  • Розробка системи контролю якості у дистанційному курсі.
  • Моніторинг якості дистанційного навчання.
  • Керування і навчальний процес. Система контролю якості навчання у дистанційному курсі.
  • Особливості керування діяльністю у дистанційному курсі.
  • Керування мисленнєвою діяльністю.
  • Мотивація у дистанційному навчанні.
  • Методи та технології підвищення якості дизайну ДК.
  • Організація зворотного зв’язку з користувачами.
 
Робоча програма
Відкрити (завантажити) робочу програму: 2016_syllabus_Design_DLC.pdf
Модулі
131м з/в 2018-19 Модули 1-2: 

131м_zo_Дизайн_ДК_2018-19_Модули_1-2.pdf

 

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Дизайн дистанційного курсу навчання
(Книга)
Дата изменения:
28 вересня 2018р., 12:22 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 6274

Опитування Яким ресурсом системи "Херсонський Віртуальний Університет" Ви найчастіше користуєтеся?
відкритої групою 79
групою дистанційного навчання 116
е - бібліотекою 99
Всього голосів: 294
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...