ЗМІСТ ПРАКТИКИ
У межах професійно-орієнтовної практики (безвідривна) проводяться тренінги, круглі столи, майстер-класи, екскурсії, зустрічі з відомими педагогами, науковцями, художниками і т.д., під час яких обговорюються питання і проблеми, які цікавлять студентів. Наприклад: лекція: «Організація наукової праці студента»; тренінг «Навчись самоорганізації», міні-лекція «Методика індивідуальної психотерапії» (усунення стресових станів, регулювання своїх емоцій на етапі адаптації до нових умов навчання), дискусія «Я – студент»; анкетування «Молодь і дозвілля», (визначення інтересів студентів щодо умов проведення вільного часу);тренінг« Відповідність професійному портрету соціального педагога», презентація громадських організацій: «Мангуст»; «Ластівка»; «Анастасіс»; «Дитячі мрії»; диспут «Чи можливо вилікувати тривалу залежність?»; міні-конференція «Інтереси сучасної учнівської молоді»; круглий стіл «Спосіб життя – це життєва дорога»; інтерактивна бесіда «Пізнай себе»; конкурс малюнків, плакатів соціальної реклами на тематику збереження здоровя»; навчальна екскурсія до громадської організації «Хесед Шмуель»; презентація громадських організацій: «Комітет виборців України»; «Чоловіки проти насилля»; « Чоловіки і сучасність». Базами практики є структурні підрозділи університету та громадські організації.
Формою контролю з професійно-орієнтовної практики є залік.
Соціально-виховна практика (літня) проводиться на базі СОТ «Буревісник» ХДУ. У процесі її проходження соціально-виховної практики студенти оволодівають такими уміннями: визначати цілі і завдання оздоровчої і виховної роботи з дітьми; складати план оздоровчої і виховної роботи з урахуванням інтересів дітей; створювати умови для розвитку дітей в умовах відпочинку; організовувати різнопланову діяльність дітей, поєднуючи індивідуальну і колективну роботу; будувати демократичні стосунки з дітьми, їх батьками, колегами, адміністрацією; аналізувати свій досвід педагогічної діяльності та досвід своїх колег, надавати методичну допомогу, поради. По закінченню соціально-виховної практики студенти подають на кафедру соціальної роботи і соціальної педагогіки такі документи: звіт про проведену роботу, наочність (за можливістю) – фото, відеофільми, стінні газети, узагальнені результати з дослідної роботи. Керівниками практики оцінюється ставлення студентів до виконання завдань, стан трудової дисципліни та дотримання правил техніки безпеки. Формою контролю з соціально-виховної практики є залік.
Діяльність практикантів під час проходження соціально-педагогічної практики реалізується у таких напрямах: 1) нормативно-законодавчий аспект—ознайомлення із закладом, з адміністрацією, відділами, штатом працівників; вивчення документації закладу (законодавчо-нормативне забезпечення, план роботи); складання індивідуального плану роботи і подання на затвердження груповому керівнику і методисту; 2) технологічний аспект: виконання посадових обов'язків соціального педагога; соціальна робота з дітьми (організація фізкультурно-оздоровчої та туристичної діяльності); соціально-педагогічна робота з сім'єю (консультації, соціальна терапія); здійснення соціально-педагогічної діагностики, вивчення індивідуальних особливостей неповнолітніх, умов життя і виховання в сім