Технології віртуальної та доповненої реальності
Кравцов Г.М.
Надіслав: Кравцов Геннадий (8 лютого 2025р.)
Анотація

Дисципліна "Технології віртуальної та доповненої реальності" відноситься до дисциплін циклу професійної та практичної підготовки для студентів 4 курсу галузі знань 12 Інформаційні технології.

Знання основ цієї дисципліни на даний час є одним із важливих показників рівня кваліфікації фахівця з комп’ютерних технологій.

Вивчення курсу "Технології віртуальної та доповненої реальності" вимагає цілеспрямованої роботи над вивченням спеціальної літератури, активної роботи на лекціях та практичних заняттях, самостійної роботи та виконання індивідуальних завдань.

За основу прийняті наступні методичні матеріали:

Навчальний модуль «Розробка комп’ютерних ігор за допомогою Unity 3D» для підготовки студентів спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення»/О.М. Ляшенко. – Херсон: ХНТУ, 2017. – 220 с.
Лекції та навчальні посібники
Лекція 1. Введення в технології VR та AR
   1.1. Що таке віртуальна та доповнена реальність
   1.2. Принцип роботи технологій VR та AR
   1.3. Застосування технологій VR та AR у сучасному світі
   1.4. Подібність між AR і VR
   1.5. Відмінності між віртуальною і доповненою реальністю
   1.6. Перспективи розвитку
Лекція 2. Застосування VR та AR в освіті
   2.1. Віртуальна реальність в освіті: навіщо вона потрібна?
   2.2. Як працює віртуальна реальність в навчанні?
   2.3. Обладнання VR і AR для освіти: які пристрої обрати?
   2.4. Ефективність VR і AR в навчанні: що кажуть дослідження?
   2.5. Як впровадити VR і AR в навчальний процес?
Лекція 3. Інструменти для створення програм VR та AR
   3.1. Програмне забезпечення доповненої реальності
   3.2. Установка програми Unity 3D
   3.3. Створення проекту в середовищі Unity 3D 
   3.4. Інтерфейс середовища Unity 3D
Лекція 4. Фізика 3D об’єктів Unity 3D
   4.1. Компоненти, які використовуються для роботи з фізикою 3D - об'єктів
   4.2. Rigidbodies (Тверде тіло) 
   4.3. Colliders (Колайдери)
   4.4. Triggers (Тригери)
   4.5. Character Controllers (Контролери персонажа)
   4.6. Joints (З'єднання)
Лекція 5. Платформа Vuforia розробки AR
   5.1. Знайомство з платформою Vuforia
   5.2. Image target
   5.3. 3D мітки та інші
Лекція 6. Розпізнавання об’єктів та зображень
   6.1. Розпізнавання простору, орієнтація пристрою
   6.2. Звук та розпізнавання зображень в ARKit
   6.3. Техніка розпізнавання обличчя
   6.4. Google ARCore
Лекція 7. Метод маркерів
   7.1. Використання маркерів
   7.2. Розпізнавання маркерів
   7.3. Маркерний трекінг
Лекція 8. Проекти VR та AR
   8.1. Види проектів з використанням технології VR та AR
   8.2. Структура та функціонал застосунків
Лекція 9. Розробка VR-застосунків
   9.1. Основні принципи розробки VR та AR застосунків
   9.2. Розробка мобільних VR та AR застосунків
   9.3. Розробка VR та AR застосунків для ПК
Лекція 10. Платформа Unity 3D
   10.1. Знайомство з середовищем розробки
   10.2. Основні можливості платформи Unity
   10.3. Інструменти створення VR та AR застосунків
Лекція 11. Розробка об’єктів VR та AR в Unity 3D
   11.1. Створення віртуальних об’єктів в Unity 3D
   11.2. Реалізація технології VR та AR
   11.3. Інтеграція об’єктів в середовище Unity 3D
Лекція 12. Фізика віртуального середовища
   12.1. Фізика поведінки віртуальних об’єктів
   12.2. Компоненти фізики
   12.3. Фізична взаємодія
   12.4. Фізичні матеріали
Лекція 13. Персонажі та ігровий штучний інтелект
   13.1. Створення та підготовка персонажів
   13.2. Поведінка персонажів та взаємодія персонажів
   13.3. Використання ігрового штучного інтелекту
Лекція 14. Скрипти C#
   14.1. Створення скриптів
   14.2. Використання скриптів
   14.3. Інтеграція засобів VR та AR в Unity 3D
Лекція 15. Технологія розробки крос-платформних комп’ютерних ігор в Unity 3D
   15.1. Основні поняття
   15.2. Сценарій комп’ютерної гри
   15.3. Використання 2D та 3D анімації
Лабораторні роботи
Перелік лабораторних робіт (кількість годин)
1. Установка та налаштування середовища розробки програмного забезпечення за технологією VR або AR.
   • Установка Unity 3D
   • Налаштування взаємодії з середовищем Visual Studio
   • Створення проекту в середовищі Unity 3D
   • Інтерфейс управління Unity 3D
2. Розробка моделі ПЗ вибраної тематики за технологією VR або AR (4).
   • Вибір теми ПЗ (візуалізація систем і процесів, візуалізація фізичних законів або хімічних реакцій, реклама, тощо)
   • Вимоги до ПЗ
   • Розробка сценарію ПЗ
   • Проектування ПЗ
   • Опрацювання бібліотек програмних модулів
3. Створення елементів та ефектів доповненої реальності за допомогою Unity (8).
   • Створити головну сцену ПЗ VR або AR
   • Створити і реалізувати функціонал елементів 
   • Реалізувати анімацію 2D або 3D елементів засобами Unity
   • Створити та додати 2D або 3D ефекти до сцени ПЗ VR або AR
4. Розроблення декоратору сцен за допомогою Unity (8)
   • Створити сцени ПЗ VR або AR згідно вимог
   • Створити декоратори сцен
   • Реалізувати зміни декоратори сцен згідно вимог
5. Розробка ПЗ вибраної тематики за технологією VR або AR (8).
   • Створити маркери віртуальної або доповненої реальності 
   • Розробка VR або AR додатку для мобільного телефона

   • Вимоги до ПЗ

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Технології віртуальної та доповненої реальності
(Книга)
Дата изменения:
19 лютого 2025р., 10:34 AM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 149

Опитування Наскільки легко користуватися системою "Херсонський Віртуальний університет"?
1 98
2 26
3 26
4 23
5 57
6 32
7 52
8 47
9 50
10 120
Всього голосів: 531
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...