ЧИТАННЯ ПАРТИТУР
Корнішева Тетяна Леонидівна
Надіслав: Олійник Юрій (15 жовтня 2010р.)
Пояснювальна записка

Програма  курсу

         Курс "Читання партитур" передбачає розвиток у студентів навичок аналізу та виконання партитур хорових, оркестрових творів різних за стильовими особливостями, за фактурою викладення і за прийомами виконання. Вміння володіти методикою аналізу партитури, що виконується; методикою виконання партитур на фортепіано; методами самостійної роботи над партитурою; прийомами транспонування партитур у потрібну тональність; засвоїти теоретичні основи запису та читання творів, опанування чотирирядного викладення партитури для усіх типів хору; вміти прочитати та проаналізувати партитури, написані для соліста з хором; технічно зассвоїти особливості гри партитури на фортепіано;оволодіти навичками читання партитури з листа;оволодіти навичками співу будь - якого голосу у потрібних навчитися співати будь який голос з переходом із однієї теситурних умовах та гри одночасно усієї партитури; партії на іншу, граючи акомпанемент у творах із супроводом; технічно засвоїти принципи транспонування партитури на м.2 та в.2 вище та нижче оригіналу.

Програма включає розгляд питань: аналіз партитури для однорідних та змішаних ансамблів народних інструментів, аналіз групи балалайок в оркестровій партитурі: фактура, оркестрові функції, прийоми гри, регістри, подвоєння, аналіз групи домр в оркестровій партитурі: фактура, оркестрові функції, регістри інструментів, штрихи, динаміка. Аналіз партитур для домрово-балалаєчного складу оркестру  народних інструментів. Форма, фактура, оркестрові функції, регістри, штрихи. Аналіз оркестрової партитури (з баянами, гуслями, духовими і ударними інструментами).Характеристика інструментів. Способи викладу музичного матеріалу. Оркестрові функції. Оркестровий план. Партитура для симфонічного оркестру. Склад оркестру. Транспонуючи інструменти оркестру. Музично-теоретичний аналіз. Аналіз партитури для симфонічного оркестру. Музична форма твору. Фактура, оркестрові функції, регістри, штрихи. Аналіз партитури. Оркестровий план, динамічний план. Кульмінація. Порівняльна характеристика партитур для оркестру народних інструментів та симфонічного оркестру.

Мета курсу:

Головною метою курсу "Читання партитур" є розвиток у студентів навичок аналізу та виконання партитур хорових, оркестрових творів різних за стильовими особливостями, за фактурою викладення і за прийомами виконання.

Завдання курсу:

        методичні:

        оволодіти методикою аналізу партитури, що виконується;

        оволодіти методикою виконання партитур на фортепіано;

        оволодіти методами самостійної роботи над партитурою;

        оволодіти прийомами транспонування партитур у потрібну тональність;

пізнавальні:

        засвоїти теоретичні основи запису та читання музичних творів.

практичні:

        технічно засвоїти особливості гри партитури на фортепіано;

        оволодіти навичками читання партитури з листа;

        оволодіти навичками співу будь - якого голосу у потрібних теситурних умовах та гри одночасно усієї партитури;

        навчитися співати будь – який голос з переходом із однієї партії на іншу, граючи акомпанемент у творах із супроводом;

        технічно засвоїти принципи транспонування партитури на м.2 та в.2 вище та нижче оригіналу.

Змістові модулі (IV курс):

Вивчається протягом 3-ох змістових модулів VII і VIII семестрів.

Змістовий модуль 1:

Практичний модуль:

1. Партитурний запис хорових партій для однорідного хору в чотирьохрядковому викладі.

2. Партитурний запис хорових партій для змішаного хору в чотирьохрядковому викладі.

3. Транспонування хорових партитур на м.2, в.2 віще або нижче оригіналу.

Модуль самостійної роботи:

1.                Виконання багатоголосних хорових партитур (гомофонно-гармонічного, поліфонічного складу).

2.                Аналіз партитури для соліста і хору.

Змістовий модуль 3:

Тема: „ Партитура для оркестру народних інструментів”

Практичний модуль:

1.                Партитури для однорідних та змішаних ансамблів народних інструментів.

2.                Аналіз групи балалайок в оркестровій партитурі: фактура, оркестрові функції, прийоми гри, регістри, подвоєння.

3.                Аналіз групи домр в оркестровій партитурі: фактура, оркестрові функції, регістри інструментів, штрихи, динаміка.

Модуль самостійної роботи:

1.                Аналіз партитур для однорідних та змішаних ансамблів. Способи гри  на фортепіано.

2.                Аналіз групи балалайок у партитурі для оркестру  народних інструментів. Способи викладу музичного матеріалу.

3.                Аналіз групи домр в оркестровій партитурі. Способи викладу музичного матеріалу.

Змістовий модуль 4:

Тема: „Аналіз партитури для оркестру народних інструментів”

Практичний модуль:

1.                Аналіз партитур для домрово-балалаєчного складу оркестру народних інструментів. Форма, фактура, оркестрові функції, регістри, штрихи.

2.                Аналіз оркестрової партитури (з баянами, гуслями, духовими і ударними  інструментами).

3.                Характеристика інструментів. Способи викладу музичного матеріалу. Оркестрові  функції. Оркестровий план.

Модуль самостійної роботи:

1. Прийоми виконання оркестрової партитури на фортепіано.

2. Практичне засвоєння способів перекладення оркестрових партитур для фортепіано. Аналіз оркестрових партитур (музично-теоретичний, виконавський аналіз).

Змістові модулі (V курс):

Вивчається протягом 2-ох змістових модулів ІХ семестру.

Змістовий модуль 1:

Тема: „Партитура для симфонічного оркестру”

Практичний модуль:

1.                Партитура для симфонічного оркестру. Склад оркестру.

2.                Транспонуючи інструменти оркестру.

3.                Музично-теоретичний аналіз.

Модуль самостійної роботи:

1.                 Виконання партій транспонуючих інструментів.

2.                 Виховання тембрового оркестрового слуху.

3.                 Виконання партитури за оркестровими групами на фортепіано.

Змістовий модуль 2:

Тема: „Аналіз партитури для симфонічного оркестру”

Практичний модуль:

1.                Аналіз партитури для симфонічного оркестру. Музична форма твору. Фактура, оркестрові функції, регістри, штрихи.

2.                Аналіз партитури. Оркестровий план, динамічний план. Кульмінація.

3.                Порівняльна характеристика партитур для оркестру народних інструментів та симфонічного оркестру.

Модуль самостійної роботи:

1.      Виконання компонентів оркестрової тканини на фортепіано.

2.                Розгорнутий аналіз оркестрової партитури творів.

3.                Перекладання оркестрових партитур для фортепіано.

Список рекомендованих джерел:

1.     Гуменюк А. Українські народні музичні інструменти. - К., 1962.

2.     Гуменюк А. Інструментальна музика. -К., 1972.

3.     Гуцал В. Грає оркестр українських народних інструментів. - К., 1978.

4.     Іванов П. Оркестр українських музичних інструментів. - К., 1981.

5.     Марцинковский С. Духовые народные инструменты, их использование в народных оркестрах и инструментальных ансамблях. - Ровне, 1984.

6.     Марцинковський С. Методичні рекомендації по комплектації українського народного оркестру. - Рівне, 1985.

7.     Мусин И. Техника дирижирования. - Л., 1966.

8.     Незовибатько О. Українські цимбали. - К., 1976.

9.     Поляков О. Язык дирижирования. - К., 1987.

10.      Розумний М. Практичний посібник з диригування. — К., 1959.

11.      Сенченко Л., Калиновська Т. Техніка диригування фермат.-Рівне, 1994.

12.      Чулаки М. Инструменты симфонического оркестра. - М., 1972.

13.            Бобровников С. Грай, музико. –К; 1968.

14.            Визитиу Ж. Молдавские народные музыкальные инструменты.Кишинёв, 1985.

15.            Гуменюк А. Українські народні музичні інструменти. – К., 1987.

16.            Гуцал В. Інструментовка для оркестру українських народних інструментів. – К., 1988.

17.            Комаренко В. Український оркестр народних інструментів. –К., 1960.

18.             Марцинковский С. Ансамбли народной музыки. - Ровно, 1985.

19.             Марцинковський С. Інструментознавство. – Рівне, 1999.

20.            Ульяновська Л. Принципи формування репертуару: Методичні вказівки.-Рівне, 1987.

21.            Фенглер М. Диригент і вихователь творчого колективу: Методичні вказівки.-Рівне, 1992.

22.            Чесноков П. Хор и управление им,- М., 1961.

23.            Шамина Л. Работа с самодеятельным хоровым коллективом. – М., 1981.

24.            Андреева Л., Попов В. Хрестоматия по чтению хорових партитур.- М., 1976.

25.            Афонченко М.М. Читання хорових партитур: Методичні вказівки.- Рівне, 1991.

26.            Казанский С. Хрестоматия по чтению хоровых партитур.- М., 1976.

27.            Коломієць А., Пащенков В., Тіхова Є. Курс читання хорових партитур.-К., 1977.

28.            Кошиць О. Українські народні пісні для хору.- К., 1976.

29.            Леонтович М. Хорові твори.- К., 1968.

30.            Людкевич С. Українські народні пісні в обробці для хору.- К., 1968.

31.            Лятошинський Б. Хори без супроводу.- К., 1971.

32.            Стеценко К. Кантати та хори.- К., 1982.

33.            Тевлин Б. Хрестоматия по чтению хоровых партитур.- М., 1975.

34.            Хорові твори українських композиторів на слова Т.Г.Шевченка.- К., 1961.

35.            Чесноков П. Избранные хоры акапелла. Произведения для женского хора в сопровождении фортепиано М., 1967.

36.            Шелков Н. Хрестоматия по чтению хоровых партитур. - Л., 1963.

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
ЧИТАННЯ ПАРТИТУР
(Робоча програма / Учбовий план)
Дата изменения:
15 жовтня 2010р., 5:11 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 13284

Опитування Чи брали Ви участь в дистанційному навчанні?
Мені це нецікаво 51
Ні, але хочу спробувати 155
Так, в ролі тьютора (студента) 180
Всього голосів: 386
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...