ОРКЕСТРОВИЙ КЛАС ТА ПРАКТИКУМ КЕРУВАННЯ ОРКЕСТРОМ
Марцинковський Святослав Леонтійович
Надіслав: Олійник Юрій (5 жовтня 2010р.)
Анотація

накопичення професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для подальшої практичної діяльності – гри в професійних та напівпрофесійних колективах.

Завдання курсу:

  • Опанування та вдосконалення вміння гри на інструменті, який входить до складу оркестру;
  • Уміння  слухати звучання оркестру під час гри,
  • Виконання  вказівок  диригента та реагування  на них.

Безумовно, успішне досягнення цієї мети вимагає від студента, крім занять під керівництвом педагога, також наполегливої систематичної самостійної позакласної роботи, до якої входить, наприклад, робота над складними оркестровими місцями, доведення їх до майстерності. Ознайомлення зі зразками класичної, сучасної музики та української національної спадщини.

Теоретичні:

  1. Робота над вдосконаленням оркестрової гри.
  2. Основна музична термінологія щодо курсу «Оркестровий клас та практикум керування оркестром».
  3. Аналіз та опрацювання методів навичок гри на оркестровому інструменті.
  4. Осмислення оркестрової партії з позиції  художнього задуму  твору.
  5. Оволодіння майстерністю оркестрового виконавства.
  6. Теоретичний вступ до курсу « Оркестровий клас та практикум керування оркестром».

Практичні:

  1. Оволодіння навичками гри на оркестровому інструменті.
  2. Оволодіння навичками колективного музикування.
  3. Робота над звуковидобуванням на оркестровому інструменті.
  4. Оволодіння майстерністю оркестрового виконавства.

Програма курсу включає вивчення таких питань: Оркестр. Історія заснування. Шляхи розвитку. Інструментальний склад оркестру. Розміщення оркестрантів в оркестрі. Оволодіння початковими навичками гри на оркестрових інструментах. Основні прийоми звуковидобування. Основні прийоми гри. Проблеми виконання основних прийомів гри та виконання їх у невеликих оркестрових творах .Легато як основний музичний штрих. Стаккато як основний музичний штрих. Динаміка та її градації в оркестрі. Ритм, як запорука виразного  ансамблевого виконання. Метр. Фраза. Віртуозні та складні  фрагменти в оркестрових партіях. Акомпанемент в оркестровій практиці. Аплікатура. Складні комбіновані штрихи.Фактура. Артикуляція. Кульмінація. Робота над оркестровими партіями.  Основні принципи самостійної робота над оркестровими партіями.

Змістовий модуль 1

Тема: Введення. Основні навички гри на оркестровому інструменті

Практичний модуль:

  1. Інструментарій оркестру. Стрій та інструментальний склад оркестру.
  2. Поняття форми,  ладотонального плану та  темпового планів твору.
  3. Основні поняття з курсу « Елементарної теорії музики» стосовно оркестрового музикування.
  4. Оркестр. Історія заснування. Шляхи розвитку. Інструментальний склад оркестру. Розміщення оркестрантів в оркестрі.  
  5. Оволодіння початковими навичками гри на оркестрових інструментах. 
  6. Основні прийоми звуковидобування.
  7. Вдосконалення основних прийомів звуковидобування в позаоркестровій самостійній грі.
Модуль самостійної роботи:

  1. Вивчення елементарних оркестрових фрагментів в оркестрових партіях.
  2. Удосконалення якості звуковидобування.
  3. Засвоєння основних прийомів гри.
Змістовий модуль 2

Тема: Підготовка до оркестрової гри

Практичний модуль:

  1. Використання основних прийомів гри на прикладах виконання вправ та нескладних пєс
  2. Вивчення основних тем з дисципліни « Теорія музики»
  3. Удосконалення  звуковидобування на інструменті.
  4. Специфіка гри на інструментах. Технічні навички гри на інструменті.
  5. Вивчення та перевірка оволодіння основними прийомами гри на оркестровому інструменті.
  6. Гра вправ та нескладних п’єс за допомогою основних прийомів гри.
  7. Розподіл по групам та підготовка до оркестрового музикування.
Модуль самостійної роботи:

  1. Гра елементарних оркестрових партій.
  2. Якість звуковидобування.
  3. Якість звуковидобування основних прийомів гри.
Змістовий модуль 3

Тема: Основні методи початкової роботи над оркестровими партіями

Практичний модуль:

1.Використання елементарних навичок гри в оркестрі.

2.Зосередження на вказівках диригента при виконанні оркестрових партій.

3.Якісне звуковидобування як запорука осмислення образного змісту твору.

4. Основні методи  гри оркестрових партій. 

5.Виконання  гам та арпеджіо штрихом легато.

6. Виконання різноманітних штрихових комбінацій.

Модуль самостійної роботи:

1.Гра елементарних оркестрових фрагментів в оркестрових партіях.

2.Якість звуковидобування.

3.Якість звуковидобування основних прийомів гри.

4. Прийом тремоло.

5. Прийом спікато.

Змістовий модуль 4

Тема: Основні прийоми гри

Практичний модуль:

1. Вивчення основних прийомів гри на інструменті.

2. Виконання окремих фрагментів у оркестрових партіях. 

3. Специфічні методи позаоркестрової гри на  музичному інструменті.

4. Оволодіння основними прийомами гри, вміння виконувати їх. 

5. Визначення проблем, що стосуються навичок гри основних прийомів на оркестровому  інструменті та шляхи їх подолання. 

6. Підбір вправ та маленьких п’єс на основні прийомів гри на музичному інструменті. 

7. Якість звуковидобування основних прийомів гри.

8. Гра гам та арпеджіо штрихом легато.

9. Гра різноманітних штрихових комбінацій.

Модуль самостійної роботи:

1. Вивчення основних прийомів гри на інструменті.

2. Прийом удар, деташе, стаккато, спікато.

3. Оволодіння прийомом тремоло.

4.Позаоркестрова гра вправ та маленьких п’єс  на музичному інструменті.

5. Виконання якісним звуком на музичному інструменті.

Список рекомендованих джерел:

  1. Народна творчість і сучасність. Питання методології вивчення. Збірник статей. – М., 1982.
  2. Максимов Е. Оркестри й ансамблі російських народних інструментів. Навчальний посібник. –М., 1983
  3. Імханицький М. Нові тенденції в сучасній музиці для російського народного оркестру: Навчальний посібник. –  М., 1981
  4. Большаков О. Організація та керування оркестром народних інструментів. – Київ, 1991.
  5. Липченко В. Курс гри в оркестрі народних інструментів.– Вип. 1, 2.– Київ, 1985, 1987
  6. Махов Н. Виконавський аналіз партитури для оркестру народних інструментів.– Л., 1975
  7. Попонов В. Як робити перекладання для народних інструментів. – М., 1985.
  8. Прошко Н. Методичні рекомендації для оркестрів і ансамблів народних інструментів. – Мінськ, 1982.
  9. Розанов В. Інструментознавство. Посібник для керівників оркестрів. –М., 1981.
  10. Чунін В. Сучасний російський народний оркестр. – М., 1981.
  11. Колеса М. Основи техніки диригування. – Київ, 1981.
  12. П'єси для оркестру народних інструментів/ Укладач Онуфрієнко А. – К.,1980.
  13. Ушенін В. Робота зі змішаним ансамблем російських народних інструментів. – Ростов-на-Дону, 2007.
  14. Малько Н. Основи техніки диригування. – М.-Л., 1965.
  15. Маталаєв Л. Основи диригентської техніки: Методичний посібник. – М., 1984
  16. Мюнш Я. Я - диригент. – М.,1982.

 

СКАЧАТИ ПРОГРАМУ

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Публікація
Назва:
ОРКЕСТРОВИЙ КЛАС ТА ПРАКТИКУМ КЕРУВАННЯ ОРКЕСТРОМ
(Робоча програма / Учбовий план)
Дата изменения:
24 грудня 2013р., 12:13 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 11624

Опитування Чи брали Ви участь в дистанційному навчанні?
Мені це нецікаво 51
Ні, але хочу спробувати 155
Так, в ролі тьютора (студента) 180
Всього голосів: 386
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати