Студент подібний до свічки
Постолова Н.В.
Надіслав: Олійник Юрій (21 грудня 2011р.)
Анотація

Викладені матеріали про кафедру образотвочого мистецтва і дизайну факультету культури і мистецтв ХДУ, навчально-творчі завдання для студентів, участь в художніх конкурсах, олімпіадах.

Основний зміст
Студент не сосуд, який треба наповнити, а свіча, яку треба запалити. Про цю вікову мудрість повинен пам’ятати кожний викладач, що виховує молодого спеціаліста. Особливо важливою ця мета стає у навчанні молоді мистецьким спеціальностям.

         Вже десять років у Херсонському державному університеті на факультеті культури та мистецтв діє кафедра образотворчого мистецтва і дизайну, де з цим гаслом працює когорта херсонських художників членів НСХУ. Очолює кафедру Народний художник України В.Г. Чуприна, весь цей час плідно працюють доценти кафедри Н.Л. Кругла, С.П. Курак, заслужений художник України О.Ч. Гоноболіна, молоді члени спілки З.В. Гуріч,                 В.В. Ракович та О.В. Гуляєва. Їхні роботи на виставках віддзеркалюють творчі пошуки та своєрідність кожного художника. Та більшість свого часу вони приділяють студентам,передаючи не тільки свою майстерність, а й свої творчі задуми, допомагаючи молоді знайти себе у мистецтві, а це для початківця - найголовніше.

         Першокурсники спочатку відчувають в собі «іскру божу» вже тільки тому, що вибрали вуз творчого спрямування. Та скоро наступає «просвітлення» і розуміння того, що художник це той, хто створює щось нове, і цей, «божий запал», у багатьох, поступово згасає. Це природно, тому, що розширюється художній світ, ростуть в них вимоги до себе та своїх робіт. Вагання і сумніви завжди притаманні людині, яка обрала творчу спрямованість для свого майбутнього.

         І ось на цьому етапі допомога педагога стає необхідною. Треба підтримати студента, спрямовано схилити його до самовдосконалення у певному напрямку і допомогти визначитись у пріоритетах. Не випадково система опанування художньою професією завжди базувалась на передачі знань, умінь та навичок, від художника до його учнів. Ім’я вчителя, його  художню школу завжди з повагою згадують відомі майстри і пишаються своєю приналежністю до неї.

         Майбутня спеціальність наших студентів – викладач образотворчого мистецтва. Але сучасний викладач повинен бути не ремісником, а науковцем, творцем, тобто людиною, що завжди ставить певні творчі задачі у своїй професійній діяльності. Тільки такий спеціаліст зможе повести за собою сучасну молодь. Вчитель повинен бути особистістю, мати своє творче бачення орієнтирів, до яких прагне залучити учнів.

         Викладачі кафедри уважно вивчають природні здібності студентів, спрямовують їх до творчих пошуків у тій сфері мистецтва, яка їм ближче за специфікою обдарованості та за уподобанням. Напрямки творчої діяльності студентів визначаються роботою у живопису, графіці, техніках декоративного мистецтва. І вже на етапі створення курсових і дипломних проектів наставники пропонують студентам спрямувати свої сили на тій чи іншій формі роботи у певній техніці.

         Кожний художник, чи то початківець – студент, чи досвідчений майстер, завжди працює на глядача. Для студента важлива думка про його роботу вчителя, одногрупників, друзів, рідних; для професіонала важливою стає реакція на його роботу колег, критиків, взагалі глядачів, тобто публічна оцінка. Сумління та хвилювання характерні для кожного, хто виносить свою роботу за межі майстерні.

         Оцінка творчості студентів кафедри образотворчого мистецтва відбувається під час виставок кращих робіт у виставковій залі університету,  в експозиціях у холах університету та періодичних підсумкових виставках кафедри у виставковій залі обласного відділення Національної спілки художників України. Наступна студентська виставка запланована на весну цього року.

         Студентський експозиційний матеріал - це результат кропіткої і тривалої роботи під керівництвом викладача. А на що ти здатний один на один з вибраною темою та в оточенні суперників? Для цього існують конкурси. Такі випробування найбільш впевнені у своїх можливостях студенти проходять на Всеукраїнських студентських олімпіадах. Тут іде змагання за те, хто кращий у вмінні самостійно вирішувати поставлені завдання і саме зараз довести, що ти кращий за колегу, працюючого поруч.

         За останні п’ять років в таких олімпіадах взяли участь більше двадцяти студентів кафедри образотворчого мистецтва. Базами для Всеукраїнських олімпіад були Південноукраїнський державний педагогічний університет                ім. К.Д. Ушинського та Криворізький державний педагогічний університет.

         Конкурсантам пропонувались такі напрямки роботи: живопис і малюнок та педагогічний малюнок  (на перших конкурсах 2005 – 2006 років) декоративно – прикладне мистецтво та творчі роботи з живопису, малюнку, графіки і проектної графіки (в подальші роки). Перше, друге, трете місце і грамота за участь у випробуванні завжди визначали рівень підготовки та творчого мислення студентів. Перше місце протягом двох років одержували наші студенти: Олена Терехова з декоративного мистецтва і Владислав Поляков з графіки. Другими в олімпіадах по різних видах мистецтва були: Катерина Куліш, Світлана Кушнарьова, Анастасія Чижевські, Ганна Кисла, Олександр Пліхта. У різних номінаціях треті місця займали                               Олена Герасимова, Олеся Гривенко; грамотами були відмічені роботи                 Юлії Мальченко, Ольги Гуляєвої, Ксенії Поліщук, Юлії Панкратової,                   Сергія Цилінченко, Ганни Руденко, Ольги Марченко та інших.

         Кафедра рекомендує участь у олімпіаді студентам з третього курсу. Активістами під час навчання стали В. Поляков, О. Терехова, Г. Кисла, О. Пліхта, які результативно приймали участь протягом двох років.

         Чим стала участь наших студентів у Всеукраїнських студентських олімпіадах? Для учасників випала нагода відчути плече суперника поряд і побачити на що здатний він, та ти сам; побачити як міркують і наскільки цікаво художньо мислять колеги з інших вузів та художніх академій. Взагалі, подивитись уважно на інших і показати свої вміння, а це - важлива форма навчання і творчого спілкування.

         Спілкування творчої молоді в умовах сумісної роботи - один з важливих шляхів до розвитку художнього мислення, визначення необхідності формування індивідуальної творчої манери, розширення творчого потенціалу. Виїздні «пленери», стажування студентів у інших вузах вітчизни і за її межами завжди дають свої якісні результати.

         Протягом останніх років між ХДУ і факультетом культури і мистецтв, кафедрою образотворчого мистецтва і дизайну ХДУ налаштовані ділові стосунки з Польською Ченстоховською академією імені Яна Длугаша. Студенти кафедри починаючи з 2006 року регулярно проходять стажування у Польші. Відкривали цю практику нинішні випускники Олена Герасимова та                   Олеся Гривенко, потім познайомились з новою системою навчання Владислав Поляков, Ксенія Поліщук і Сергій Цилінченко. Останніми побували на навчанні у Ченстохові Ганна Кисла і Анастасія Кононенко. На студентів справили враження гарні умови для самостійної роботи та незвична система викладання мистецьких дисциплін у цьому навчальному закладі.

         На умовах обміну студентами, на кафедрі нашого вузу навчались і польські студенти. Вони привезли з собою виставку, яка дозволила уявити учбові завдання та вимоги до їх вирішення, що практикуються у Ченстоховській академії. Наші навчальні заклади базують свою методику на різних підґрунтях. Основою нашої системи є академічні традиції опанування художньої грамоти, розвиток реалістичного творчого мислення. Ця базова методика є не тільки традиційною для української художньої школи, а надає змогу художнику – початківцю спиратись у роботі на реальні природні образи, оволодіти системою реалістичного відображення. Вільна трансформація форми, взагалі образу, повинна бути аргументованою та спиратись на розуміння її структурної основи. Так як це робили відомі українські авангардисти.

         Той, хто вибрав для себе творчий життєвий шлях, приречений на постійне вдосконалення своїх знань та умінь, постійні сумніви у своїх художніх пошуках. Ці критерії висувають перед студентами викладачі кафедри образотворчого мистецтва, розуміючи, що народження художника – це не миттєвий спалах полум’я, а тепле, зігріваюче оточуючих світло.

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Студент подібний до свічки
(Стаття)
Дата изменения:
21 грудня 2011р., 11:47 AM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 6924

Опитування Наскільки легко користуватися системою "Херсонський Віртуальний університет"?
1 98
2 25
3 25
4 23
5 57
6 32
7 52
8 44
9 48
10 119
Всього голосів: 523
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...