Вступ до спецільності
План
Пояснювальна записка
Мета курсу
Завдання курсу
Програма курсу
Змістовий модуль 1. Гуманістична спрямованість освітніх інноваційних процесів.
         Лекційний модуль 1
                  Особливості педагогічної діяльності.
                  Самостійна робота студентів у системі підготовки до педагогічної діяльності.
                  Засоби професійного самовиховання.
                  Учитель української національної школи.
         Практичний модуль 1
                  Сутність педагогічної діяльності вчителя
                  Організація самостійної роботи студентів
                  Засоби професійного самовиховання
                  Учитель української національної школи. Творчість В.О. Сухомлинського
         Модуль самостійної роботи
Змістовий модуль 2. Зміст і організація навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі.
         Лекційний модуль 2
                  Зміст і організація навчального процесу у вищому начальному педагогічному закладі.
                  Науково-дослідна робота студентів.
                  Педагогічна практика студентів і педагогічне спілкування, його особливості, функції, види.
                  Система освіти в Україні.
         Практичний модуль 2
                  Зміст і організація навчального процесу у вищому педагогічному навчальному закладі.
                  Педагогічне спілкування і норми професійної поведінки вчителя
                  Система освіти і виховання в Україні
         Модуль самостійної роботи
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Пояснювальна записка
     Перед українським народом історично постало відповідальне завдання – побудувати суверенну і незалежну державу. Головним фактором успішності розв’язання цього важливого завдання є людина, її активна цілеспрямована діяльність. Провідна роль у вихованні підростаючого покоління, у формуванні гармонійно розвиненої творчої особистості належить вчителю. Його діяльність спрямована на становлення дитини як особистості, громадянина і фахівця, на зміцнення інтелектуального та духовного потенціалу нації.

     Вивчення «Вступу до педагогічної професії» сприяє адаптації першокурсників до умов навчання у вищому педагогічному закладі освіти, свідомому і активному їх включенню до самостійної навчальної, наукової, громадянської діяльності, має забезпечити початкову підготовку до проведення педагогічної практики.

     Програма курсу передбачає теоретичне та практичне опанування студентами основ педагогічної професії, особливості педагогічної діяльності вчителя, його професіоналізму.

     Курс «Вступ до спеціальності» тісно пов'язаний з курсами психолого-педагогічного блоку.

Мета курсу
Розкриття перед студентами перспективи і шляхів оволодіння професійною діяльністю вчителя – вихователя і викладача навчального предмета, сприяння підготовці першокурсників до педагогічної практики.
Завдання курсу

Теоретичні:

  • сформувати у студентів загальне уявлення про структуру, зміст, характер і специфіку їхньої майбутньої професійної діяльності;
  • показати загальноосвітню школу як галузь майбутньої професійної діяльності;
  • ознайомити зі змістом та основними формами навчання у вищому педагогічному закладі освіти, видами і формами перевірки й оцінки знань, умінь та навичок студентів.

Практичні:

  • розкрити місце педагогічної практики студентів у їх професійній підготовці, шляхи формування культури педагогічного спілкування;
  • дати уявлення про раціональні форми і методи самостійної роботи з оволодіння спеціальністю, про роль самовиховання у формуванні основ педагогічної майстерності;
  • ознайомити майбутніх учителів з системою  освіти в Україні, принципами її побудови;
  • сприяти формуванню особистості майбутнього педагога, розвитку його культури, ерудиції.
Програма курсу
Особливості педагогічної діяльності. Суспільна значущість професії вчителя, його функції. Педагогічна діяльність. Наукова діяльність. Виробнича діяльність. Діяльність і творчість вчителя. Професійно-педагогічна діяльність як мета-діяльність.

Характеристика професійних моральних норм діяльності вчителя. Педагогіка табу. Гуманізм як нормативна основа педагогічної професії. В.О.Сухомлинський про десять табу. Їх характеристики.

Загальноосвітній навчальний заклад як основне  місце професійної діяльності майбутнього вчителя. Характеристика ЗОШ та ДНЗ, особливості особистості. Поведінка вчителя згідно з нормами професійної етики.

Зміст і організація навчального процесу у вищому начальному педагогічному закладі. Система підготовки молодого вчителя. Положення про ВНЗ. Кредитно-модульна система навчання.

         Сутність педагогічної діяльності вчителя. Учитель української національної школи. Організація самостійної роботи студентів. Засоби професійного самовиховання.

Науково-дослідна робота студентів. Організація професійного самовиховання. Самовиховання педагога – шлях формування педагогічної майстерності.

Педагогічна практика студентів і педагогічне спілкування, його особливості, функції, види. Активна та пасивна практика в університеті.

Самостійна робота студентів у системі підготовки до педагогічної діяльності. Організація, робота в бібліотеці. Організація професійного самовиховання майбутніх педагогів.

Система освіти в Україні. Принципи побудови системи освіти України. Характеристика основних навчальних закладів системи освіти. Освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні.

         Норми професійної поведінки вчителя. Педагогічне спілкування у професійній діяльності вчителя. Система освіти і виховання в Україні.

Змістовий модуль 1. Гуманістична спрямованість освітніх інноваційних процесів.
Лекційний модуль 1
Особливості педагогічної діяльності.
  1. Суспільна значущість професії вчителя, його функції.
  2. Педагогічна діяльність.
  3. Наукова діяльність.
  4. Виробнича діяльність.
  5. Діяльність і творчість вчителя.
  6. Професійно-педагогічна діяльність як мета-діяльність.
Самостійна робота студентів у системі підготовки до педагогічної діяльності.
  1. Організація, робота в бібліотеці.
  2. Організація професійного самовиховання майбутніх педагогів.
  3. Самовиховання педагога – шлях формування педагогічної майстерності.
Засоби професійного самовиховання.
  1. Характеристика професійних моральних норм діяльності вчителя.
  2. Педагогіка табу.
  3. Гуманізм як нормативна основа педагогічної професії.
  4. Поведінка вчителя згідно з нормами професійної етики.
Учитель української національної школи.
  1. Творчість В.О. Сухомлинського.
  2. В.О.Сухомлинський про десять табу. Їх характеристики.
Практичний модуль 1
Сутність педагогічної діяльності вчителя
  1. Видатні педагоги про роль вчителя.
  2. Вимоги до особистості вчителя.
  3. Вправи на формування уявлень про педагогічну професію:

а) оцінки педагогічної позиції;

б) виступ «Я і моя професія»;

в) аналіз тематичних малюнків «Я і школа», «Я і вчитель».

Організація самостійної роботи студентів
  1. Організація навчального процесу у ВНЗ.
  2. Методика підготовки студентів до лекції, семінарського, практичного заняття, до заліків та екзаменів. Опрацювання літератури.
  3. Система науково-дослідної роботи студентів.
  4. Оформлення результатів наукового пошуку.
  5. Самостійна робота студента з книжкою.
Засоби професійного самовиховання
  1. Місце самовиховання у професійному становленні майбутнього педагога.
  2. Зміст роботи студента на різних етапах самовиховання.
  3. Характеристика прийомів професійного самовиховання.
Учитель української національної школи. Творчість В.О. Сухомлинського
  1. Соціальне значення праці вчителя.
  2. Специфіка педагогічної діяльності.
  3. Професійно-педагогічні риси та особистісні якості вчителя.
  4. Твори В.О. Сухомлинського на уроках у початковій школі.
Модуль самостійної роботи
 

Назва теми

Зміст завдань

Форми звіту

Термін звіту

 

Соціальна роль вчителя

1. Підготувати реферат на одну із тем (тематика додається).

2. Проаналізуйте факти власного життя і наведіть приклади етичного ставлення вчителя до учнів.

Реферат

 

Повідомлення

14.12.10

 

21.09.10

 

Педагогіка: становлення, сучасний стан.

1.Заповніть таблицю, в яку внесіть ваші професійно-етичні риси і якості:

Я - реальний студент

Я – майбутній педагог

 

 

 

2. Написати анотацію на одну із прочитаних книг на педагогічну тематику. Розкрити педагогічну майстерність вчителя.

Таблиця

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

 

 

12.10.10

 

 

 

 

 

 

 

16.11.10

 

 

 

Змістовий модуль 2. Зміст і організація навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі.
Лекційний модуль 2
Зміст і організація навчального процесу у вищому начальному педагогічному закладі.
  1. Система підготовки молодого вчителя.
  2. Положення про ВНЗ.
  3. Кредитно-модульна система навчання.
Науково-дослідна робота студентів.
  1. Організація професійного самовиховання.
  2. Самовиховання педагога – шлях формування педагогічної майстерності.
Педагогічна практика студентів і педагогічне спілкування, його особливості, функції, види.
  1. Педагогічна практика студентів.
  2. Педагогічне спілкування, його особливості, функції, види.
  3. Активна та пасивна практика в університеті.
Система освіти в Україні.
  1. Принципи побудови системи освіти України.
  2. Характеристика основних навчальних закладів системи освіти.
  3. Освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні.
Практичний модуль 2
Зміст і організація навчального процесу у вищому педагогічному навчальному закладі.
  1. Гуманізм – основа діяльності педагога.
  2. Етичні норми професійної поведінки вчителя
  3. Вплив вчителя на особистість учня.
  4. Діагностичні методики щодо оцінки ефективності педагогічної взаємодії вчителя.
Педагогічне спілкування і норми професійної поведінки вчителя
  1. Місце педагогічного спілкування у професійній діяльності вчителя.
  2. Вимоги до педагогічного спілкування.
  3. Стиль педагогічного спілкування.
  4. Планування та організація педагогічного спілкування.
Система освіти і виховання в Україні
  1. Принцип побудови системи освіти в Україні.
  2. Основні документи  про розвиток освіти в Україні.
  3. Характеристика типів навчальних закладів системи національної освіти.
  4. Система підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Модуль самостійної роботи

Назва теми

Зміст завдань

Форми звіту

Термін звіту

 

Педагогіка: становлення, сучасний стан.

1. Підготуйте огляд наукових публікацій з журналів «Початкова школа», педагогічної толерантності, які стосуються проблеми формування професійно особистісних моральних якостей, професійної підготовки вчителя.

2. Виберіть з літературних джерел 3 народних вислови про вчителя, його професіоналізм, діяльність у ЗОШ.

3. Підготуйтесь до дискусії: «Сучасний вчитель – який він, проблеми та суперечності».

4. Зверніться до праці В.О. Сухомлинського «Серце віддаю дітям» і випишіть 2 педагогічні ситуації. Проаналізуйте поведінку вчителя щодо їх розв’язання і дотримання норм педагогічної діяльності.

 

Виступ-повідомлення

 

 

 

Виступ- повідомлення

 

 

Міні-твір повідомлення

На практич.

заняття

 

 

21.12.10

 

 

 

 

28.09.10

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.Кан-Калык В.А., Никандров И.Д. Педагогическое творчество. –Москва: Педагогика, 1990. -144с.

2.Мижериков В.А., Ермоленко М.И. Введение в педагогическую профессию. – Москва: Педагогическое общество России, 1999. -228с.

3.Мудрик А.В. Учитель: мастерство и вдохновение. –Москва: Просвещение, 1986. -160с.

4.Львова Ю.Л. Творческая лаборатория учителя. –Москва: Педагогика, 1985. -158с.

5.Закон України «Про загальну середню освіту» // Відомості Верховної Ради Україхни. -1999. -№28.

6.Концептуальні засади демократизації та реформування освіти в Україні. –К.: Школяр, 1997. -150с.

7.Москалець В.П. Психологічне обґрунтування української національної школи. –Львів: Світ, 1994. -120с.

8.Національна доктрина розвитку освіти. –К., 2002. -24с.

9.Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: історія, теорія. Підручник для студентів, аспірантів. –К.: Либідь, 1998. -500с.

10.Болюбаш Я.Я. Організація навчального процесу у вищих навчальних закладах освіти. –К.: ВВП «Компас», 1997. -64с.

11.Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. Посібник для вузів. –Рівне, 1996. -240с.

12.Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу (документи і матеріали 2003-2004 р.р.) –Київ-Тернопіль, 2004. -147с.

13.Фіцула М.М. Педагогіка: Посібник. –К.: ВЦ «Академія», 2001. -546с.

1.Введение в специальность/ Под ред. Л.И. Рувинского. –Млсква: просвещение, 1988. -208с.

14. Выдрин В.М.Введение в специальность. –Москва: Физкультура и спорт, 1980. -118с.

15.Елканов В.М. Профессиональное самовоспитание учителя. –Москва: Просвещение, 1986. -143с.

16. Педагогика и психология: Учебное пособие / Под ред.. К.А. Абульхановой. – Москва: Просвещение, 1998. – 298с.

17.Белухин Д.П.  Учитель – от любви к ненависти (Техника профессионального   поведения).   –   Москва:  Народное   образование,  1999.

-114с.

18.Профессиональная культура учителя / Под ред. В.А. Сластёнина. – Москва, 1993.

19.Абдулина О.А., Загрязкина Н.Н. Педагогическая практика студентов. – Москва: Просвещение, 1989. -175с.

20. Введение в специальность/ Под ред. Л.И. Рувинского. –Москва: просвещение, 1988. -208с.

21. Грехнев В.С. Культура педагогического общения. –Москва: Просвещение, 1990. -144с.

22. Методичні рекомендації з питань організації та проведення педагогічної практики студентів перед випускного і випускного курсів педагогічних інститутів. –Тернопіль, 1997. -45с.

23. Неперервна педагогічна практика студентів:Методичні рекомендації для викладачів та студентів педагогічного університету. –Тернопіль, 2001. -15с.

24. Педагогічна практика студентів. –К.: Вища школа, 1972. -252с.

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Вступ до спецільності
(Книга)
Дата изменения:
1 грудня 2011р., 2:38 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 15151

Опитування Наскільки легко користуватися системою "Херсонський Віртуальний університет"?
1 98
2 25
3 25
4 23
5 57
6 32
7 52
8 44
9 48
10 119
Всього голосів: 523
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...