Ян Вермеєр
Руденко Дар'я Вячеславівна
Надіслав: Руденко Дар'я (19 березня 2013р.)
Анотація

Мультимедійні матеріали

Біографія Вермеєра Яна

      Ян (Йоганнес) ВермеєрВермеєр Делфтський  (нід. Jan Vermeer van Delft, 1632-1675) — нідерландський художник, майстер побутового живопису і жанрового портрета. Разом з Рембрандтом і Франком Галсом є одним з найбільших живописців «Золотого століття» голландського мистецтва. Про життя Вермеєра відомо дуже небагато. Він народився (принаймні був хрещений) 31 жовтня 1632 року в Делфті, в сім'ї підприємця-торговця. Ян був другою дитиною в сім'ї і єдиним сином своїх батьків. Його батько був родом з Антверпена, в 1611р. переїхав до Амстердама і працював ткачем по шовку. У 1615 р. він одружився, переїхав до Делфта і став господарем заїжджого двору. Він також був зареєстрований в делфтській Гільдії Святого Луки як торговець предметами мистецтва.

Освіта:

    Про роки учнівства Вермеєра не збереглося певної інформації. Відомо, що 29 грудня 1653 р. Яна Вермеєра було прийнято до Гільдії Святого Луки. За умовами гільдії, членство в ній передували шість років серйозного навчання живопису у майстра з гільдії. Ян Вермеер був знайомий з художниками Леонардом Брамером і Герардом Терборхом. На підставі цього факту будувалися припущення про те, що Вермеер можливо був в навчанні у одного з них. Окрім цього надзвичайно поширена, але не має підтверджень гіпотеза про те, що вчителем Вермеєра був художник Карел Фабріциус, у свою чергу учень Рембрандта Безумовний величезний вплив на творчість Вермера надав голландський майстер жанрового живопису Пітер де Гоох, що проживав в Делфті з 1652 по 1661 рр. Його стиль знайшов дальший розвиток в полотнах Вермеєра.

Сім'я й робота:

         20 квітня 1653 р. Ян Вермеер одружився з Катариною Болнес з села в околицях Делфта. Вермеерова кальвіністська віра спочатку призвела на незадоволення в католицької сім'ї Болнес. Тільки після вмовлянь католика Брамера майбутня Вермеерова теща дала згоду на доччине одруження.  У 1660 р. Вермеер разом з дружиною переїхав жити до тещиного будинку. У Вермеєра було 15 дітей, четверо з яких померли в ранньому віці. Очевидно, що статки художника були дуже непогані, бо він міг без труднощів прогодувати своїх дітей. Відомо, що Вермер писав тільки по дві картини на рік, тому в нього були й інші джерела прибутку. Він допомагав своїй матері управляти трактиром «Мехелен» на головному ринку Делфта, що дістався їй у спадок після смерті чоловіка. Вважається, що в цьому закладі Вермеер міг вести звичайну для голландських художників того часу торгівлю предметами мистецтва. У 1662-63 і 1670-71 рр. Вермер служив за декана Гільдії Святого Луки та відповідно керував нею. У XVII в. будь-який ремісник і художник перебував у відповідній гільдії, що регламентувала діяльність представників професії. Посада декана гільдії художників була дуже почесною і говорить про авторитет Яна Вермеєра в Делфті. Ще за життя художника за картини Яна Вермеєра платили дуже хороші гроші. В основному Вермеер писав для своїх меценатів. Головними покровителями художника і шанувальниками його творчості були пекар Гендрик ван Бойтен і господар друкарської майстерні Якоб Діссіус, в колекції якого згідно з інвентарним переліком 1682 р. було 19 картин Веермера. Залишається невідомим, чи писав Вермеер під конкретні замовлення меценатів або вони просто діставали право переважної покупки готових творів майстра. Вермеер був відомий знавець у справах мистецтва. Так, наприклад, він був серед знавців, яким доручили визначити певність колекції венеціанських і римських полотен, запропонованих курфюрстові бранденбургському Фрідріху за 30 тисяч ульденів. У 1672 р. Вермеер їздив до Гааги, де давав висновок про вартість картин разом з іншим художником Якобом Йордансом. У присутності нотаріуса він висловив непевність щодо колекції і засвідчив, що насправді колекція коштує не більш від однієї десятої від заправлюваної ціни.

Останні роки життя:

        До кінця життя економічний стан художника значно погіршав, і він мусив брати кредити. В результаті війни з Францією (1672-1679 рр.) завмерла торгівля живописом. У своєму клопотанні про часткове списання боргів, датоване 30 квітня 1676 р. жінка Вермера пояснювала, що під час війни її чоловік був вимушений продавати картини за заниженою ціною. У1675 р. Вермеер захворів і помер через декілька днів. 15 січня 1675 р. Ян Вермеер був похований у фамільному склепі в церкві Авде Керк в Делфті. Його дружина мусила відмовитися від спадку і передала його кредиторам.

Спадщина і підробки:

      У каталозі аукціону, що відбувся 16 травня 1696 р., значиться двадцять одна картина Вермеєра, сьогодні з них дослідникам відомі шістнадцять. Мистецтвознавці довгий час вели пошуки невідомих картин Вермеєра. Величезна цінність цих робіт стала причиною появи в 1930-х ряду вдалих підробок. У результаті, на сьогоднішній день, справжніми картинами Вермеєра вважається всього тридцять дев'ять або сорок робіт. Більшістю робіт Вермеєра є композиції в ретельно прописаному інтер'єрі, з невеликим числом фігур. Є також декілька міських пейзажів.

Характеристика творчості Яна Вермеєра

     Його живописна техніка унікальна навіть для його часу. Композиція його полотен, його володіння ненав'язливим колоритом, найтонше портретування - аналогів не мають. Він художник гранично камерний і технічний, зосереджений на зображенні предметного світу і оточуючих людей. Данина євангельських сюжетів Вермеєр віддав, написавши «Христа в будинку Марії й Марфи», данина античних мотивів - за допомогою «Діани зі свитою». Вермеєр працював над своїми картинами дуже повільно і ретельно, тому його спадщина невелика, і після смерті художника воно виявилося зосередженим у руках кількох людей. В каталозі аукціону, що проходив 16 травня 1696, значиться двадцять один картина; сьогодні з них відомі шістнадцять.

   Прикладом творчої зрілості художника служить композиція «У звідниці», - зосередивши інтерес на фігурах, на подобі і звичці своїх героїв, Вермеєр перетворив бордельну сцену в романтичне таїнство любові ...  

        Улюблений сюжет Вермеєра - жінка, зайнята небудь тихим домашнім справою: служниця, наливають молоко; дама за читанням, приміряє намисто з перлин, звантажуючи золото, шанувальників, що плете мережива і т.п. Іноді жінок супроводжують кавалери, однак число персонажів завжди невелике. Вони, як правило, поглинені своїм заняттям, але іноді один з персонажів зображено смотрящим на глядача.

       Вермеер досяг досконалості в передачі найтонших відтінків світла, краде контури освітлених предметів і фігур, а також у використанні перспективних побудов для створення відчуття участі глядача в зображеному дії.

      Більшість робіт Вермеєра являють собою композиції в ретельно прописаному інтер'єрі, з невеликим числом фігур. Є також кілька міських пейзажів. На думку сучасників Вермеєра, художник користувався камерою-обскура для досягнення досконалості у створенні ефекту перспективи.

      Твори Вермеєра більш ніж картини інших майстрів відображають атмосферу домашнього побуту Голландії XVII століття, епохи розквіту її міської культури.

Галерея Яна Вермеєра
Дівчина з перловою
сережкою.
(Girl with a Pearl
Earring.)
1656 р.
46.5 x 40 cm.
Дівчина,
що спить.
(A Girl Asleep.)
1656-1657 рр.
86,5 x 76 cm.
Дівчина з перловим
намистом.
(Woman with a pearl
necklace.)
1660 р. 
55 x 45cm.
Молочниця.
(The milkmaid.)
1660 р.
45.5 x 41 cm.
Дівчина, що читає лист
біля відкритого вікна. 
(Girl reading a Letter
at an Open Window.)
1658 р.
83 x 64.5 cm.
Аллегорія
живопису. 
(The Allegory
of Painting.)
1666 р.
120 x 100 cm.
Мереживниця.
(The Lacemaker)
1664 р.
24  x 21 cm.
Лист від
коханого.
(The Loveletter.)
1669р.          
44 x 38.5 cm.
 
Молода жінка
з глечиком води.
(Young Woman with
a Water Pitcher.)
1662 р.
45.7 x 40.6 см.
Звідниця.
(The Procuress.)
1656 р.
143 x 130 см.
Христос в доме
Марфы и Марии.
(Christ in the House
of Martha and Mary.)
1655 р.
160 x 142 см.
Офіцер і дівчина,
що сміється.
(Officer and
a Laughing Girl.)
1657 р.
50.5 x 46 cm.

 

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Ян Вермеєр
(Книга)
Дата изменения:
25 березня 2013р., 5:41 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 10732

Опитування Чи брали Ви участь в дистанційному навчанні?
Мені це нецікаво 51
Ні, але хочу спробувати 155
Так, в ролі тьютора (студента) 180
Всього голосів: 386
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...