Робоча програма з курсу "Прес-служби та інформаційні агентства"
ст. икладач Орлова Н.В.
Надіслав: Попкова Оксана (17 грудня 2009р.)
Анотація
робоча програма містить лекційні, семінарські та модулі самостійної роботи, питання для самоконтролю

для студентів 4 курсу спеціальності "Журналістика"

Робоча програма з курсу "Прес-служби та інформаційні агентства"

Пояснювальна записка

Програма підготовки фахівця із спеціальності 6.030200 «Журналістика» передбачає вивчення дисципліни «Прес-служби та інформаційні агентства» (у циклі дисциплін спеціалізації державного освітнього стандарту вищої професійної освіти). У вимогах державного освітнього стандарту по цій дисципліні основна увага приділяється інформаційній роботі державних установ із ЗМІ і громадськістю, пропаганді ними своїх цілей і рішень, а також структурі, засобам, жанрам, специфіці діяльності інформаційних агентств.

Розвиток відносин між державою і суспільством має свою історію. Авторитарні режими, державні органи радянського періоду володіли могутніми можливостями впливу на свідомість населення, ефективно здійснювали інформаційне забезпечення своєї політики. Їх діяльність була заснована на методах пропаганди як комунікаційної технології, «відкритій» ще в XVI столітті католицькою церквою. Розвиток зв'язків з громадськістю або public relations в державній сфері є атрибутом демократичного суспільства. Участь громадян в управлінні, як безпосередня, так і опосередкована залежність держструктур від настроїв і відношення до їх діяльності населення покликало до життя певні форми і методи роботи з громадськістю. У всіх гілках і на всіх рівнях влади сьогодні діють підрозділи, що відповідають за зв'язки з громадськістю або прес-служби. Не існує єдиних вимог нормативів щодо їх структури і напрямів роботи. Як правило, діяльність прес-служб регламентується або ухвалами голови адміністрації, законами і нормативними актами регіонального і місцевого характеру, або документами внутрішнього розпорядку того або того відомства. У курсі охарактеризовано найбільш характерні підходи до формування і регламенту роботи прес-служб в органах влади.

Аналіз і характеристика діяльності інформаційних агентств зумовлено процесами глобалізації інформаційно-комунікаційного простору. Сучасні інформаційні агентства – це могутні структури по створенню, розповсюдженню і зберіганню великих масивів інформації, що надають різним об'єктам цілу низку інформаційних, довідкових, рекреативних і інших послуг. Майбутнім журналістам необхідно знайомство як з теорією, так і з практикою інформаційної діяльності в цій галузі.

 

Мета курсу: ознайомити студентів із діяльністю прес-служб та інформаційних агентств, підвищити рівень комунікативної компетентності майбутніх фахівців у галузі мас-медіа.

 

Завдання дисципліни «Прес-служби та інформаційні агентства» полягає в тому, щоб активізувати наявні у студентів знання з інформаційно-комунікаційного менеджменту, навчити їх практично застосовувати ці знання у професійній діяльності.

 

Студенти повинні знати:

-         предмет, завдання і значення курсу;

-         структуру прес-служб та інформаційних агентств;

-         специфіку роботи прес-служб та інформаційних агентств;

-         функції прес-служби;

-         форми і методи роботи сучасної прес-служби зі ЗМІ;

-         особливості жанрів інформаційних агентств;

-          історію створення прес-служб та інформаційних агентств.

 

Студенти повинні вміти:

-         аналізувати працю репортерів, редакторів інформаційних агентств;

-         створювати і редагувати новини;

-         характеризувати вплив систем інформаційних продуктів на стиль новин інформаційних агентств;

-         писати прес-релізи;

-         вільно користуватися спеціальними джерелами, зокрема електронними.

 

Курс «Прес-служби та інформаційні агентства» тісно пов'язаний із такими дисциплінами, як: «Інформаційні технології МК», «Організація роботи журналіста та журналістського колективу», «Реклама і зв'язок з громадськістю» тощо.

 Розподіл навчального часу

 

Тема або розподіл

Всього

Лекції

Семіна-ри

Практична (лабораторна) робота

Самостій-на робота

Форма семестрового контролю

Особливості роботи прес-служб та інформаційних агентств в Україні

29 г.

14 г.

г.12

-

3 г.

диф. залік

 

 

Змістовий модуль 1

 

ТЕМА: Особливості роботи прес-служб та інформаційних агентств в Україні

 

Лекційні модулі:

Тема

Кількість годин

1.

Прес-служби як інструмент реалізації РR.

2

2.

Структура прес-служби.

4

3.

Діяльність прес-служби.

2

4.

Інформаційні агентства як суб'єкти інформаційної діяльності.

2

5.

Система жанрів інформаційного агентства.

2

6.

Порівняльний аналіз функціонування національних, регіональних та світових інформаційних агентств.

2

 

Семінарські модулі:

Тема

Кількість годин

1.

Прес-служби як інструмент реалізації PR.

2

2.

Структура прес-служби.

2

3.

Діяльність прес-служби.

2

4.

Інформаційні агентства як суб'єкти інформаційної діяльності.

2

5.

Система жанрів інформаційного агентства.

2

6.

Порівняльний аналіз функціонування національних, регіональних та світових інформаційних агентств.

2

 

 

Модулі самостійної роботи:

1.      Особливі випадки роботи прес-служби. Спростування повідомлення. Корегування наданої інформації. Затримка інформації. Замовчання інформації про подію. Залучення прес-служб до проведення PR-кампаній та їх можливості.

2.      Інформаційні агентства в Україні. Конкуренція на рівні агентств та створення (підтримка) позитивного іміджу агентства. Особливі послуги агентств. Моніторинг інформації як сучасна послуга ЗМК. Аналіз та прогнозування події, ринку. Довідкова інформація. Соціологічні опитування. Участь ІА у передвиборних кампаніях та ПР-кампаніях та можливості агентств. Підготовка журналіста агентства. Спеціалізація журналіста. Робота в команді.

3.      Продукція інформаційного агентства. Конкурентоспроможність інформації на ринку. Фінансове забезпечення роботи інформаційного агентства. Особливості роботи кореспондента агентства. Забезпечення роботи кореспондента ІА.

Список рекомендованих джерел:

1.      Алешина И. Паблик рилейшнз для менеджеров и маркетеров. - М, 1997

2.      Бебик В. M. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка наблік рилейшнз: Моногр. — К.: МАУП, 2005. — 440 с.

3.      Бебик В. Політологія: теорія, методологія, практика. - К., 1997.

4.      Белов Александр Теория и практика связей с общественностью: Учеб.пособие. – СПб., 2005.

5.      Блек Сэм. Паблик рилейшнз. Что это такое? – М., 1990.

6.      Ворошилов В. В. Журналистика. - С.-Петербург: Из-во Михайлова В. А., 1999.

7.      Ворошилов В. В. Современная пресс-служба.- СПб,2005.

8.      Дерев'янко А.Г. Інформаційні центри: структура і методи діяльності. Навчальний посібник. – К., 1999.

9.      Закон Верховної Ради від 28 лютого 1995 року “Про інформаційні агентства” № 74/95.

10.  Закон України "Про інформацію" // Правове регулювання інформаційної діяльності в Україні. - К.: Юрінком Інтер, 2001.

11.  Зверинцев А. Б. Коммуникационный менеджмент. Рабочая книга менеджера PR. - СПб., 1996. (про работу пресс-секретаря)

12.  Зернецька О.В. Нові підходи ООН в галузі масової комунікації//ООН у системі МВ.- К., 1995.

13.  Ильченко С. Н., Кривоносов А.Д. Современная пресс-служба: Учебное пособие.- СПб, 2005.

14.  Карпенко В. П. Основи професіональної комунікації. - К., 2003.

15.  Королько В. Основи паблик рілейшнз. – К., 1997.

16.  Москаленко А. З. Вступ до журналістики. - К.: Школяр, 1997. - 299 с.

17.  Москаленко А.З. Вільна преса в демократичній державі. – К., 1995.

18.  Недоходюк Г. Навчальна книга для PR-спеціалістів: вітчизняний досвід // Наукові записки. Серія: психолого-педагогічні науки (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя) / За заг.ред. проф. Є.І.Коваленко. – Ніжин: Видавництво НДУ ім. М.Гоголя, 2007. - № 4. – С. 176-178.

19.  Организация работы пресс-служб – международные стандарты. Метод. пособие. Ред.кол. Вадим Демин, Татьяна Пак. - Алма-Ата, Общ.фонд «Орден защиты свободной журналистики «FORPOST», 2005.

20.  Основи масово-інформаційної діяльності: Підручник/ А.З.Москаленко, Л.В.Губерський, В.Ф.Іванов. – К., 1999.

21.  Погорелый В. Информационное агенство. – СПб., 2006.

22.  Порадник прес-секретаря (для Демократичної партії США)/ за ред. Філіпчук І., 1995.

23.  Почепцов Григорій Паблік рилейшнз: Навчальний посібник. – К.: Т-во „Знання”, КОО, 2000.

24.  Прохоров Е. П. Введение в журналистику -М., 2001.

25.  Слісаренко Ігор Паблік рилейшнз у системі комунікації та управління: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2001.

26.  Словник журналіста: Терміни, мас-медіа, постаті /За заг.ред. Ю.М.Бідзілі. – Ужгород, 2007.

27.  Сучасна українська журналістика: Поняттєвий апарат / За ред. А.З.Москаленка. – К., 1997.

28.  Татаринова Г.Н. Современная пресс-служба. Уч.пособие. – Омск, 2007.

29.  Тихомирова Є.Б. Зв'язки з громадськістю: Навчальний посібник. – К.: НМЦВО, 2001.

30.  Тихомирова Є.Б. РR-формування відкритого суспільства: Монографія. – К.: Наша культура і наука, 2003. – 197 с.

31.  Тульчинский Г.Л. Public Relations. Репутация, влияние, связи с прессой и общественностью, спонсорство. - СПб., 1994.

32.  Эверет Девид. Учебное пособие репортера. К., IREX ПроМедиа, 1997.

33.  Яковлев И. Паблик рилейшнз в организациях. - СПб., 1995.

 

Питання

1.     Визначення РR.

2.     Історичні умови виникнення паблік рилейшнз.

3.     Функції ПР.

4.     Структура відділу зв'зків із громадськістю.

5.     Взаємини ПР і ЗМК.

6.     Історія створення прес-служб.

7.     Поняття прес-служби.

8.     Структура типової прес-служби.

9.     Функції прес-служби.

10. Прес-секретар. Функції прес-секретаря.

11. Речництво у діяльності прес-секретаря Інформаційна діяльність прес-служби. Форми і методи роботи сучасної прес-служби зі ЗМІ.

12. Робота прес-служби зі ЗМІ: а) підготовка прес-релізу; б) проведення прес-конференції; в) проведення брифінгу.

13. Управлінська діяльність пре-служби. Менеджмент новин.

14. Спінлікар як професія.

15. Форми організації прес-служби.

16. Які підрозділи створюються при формування прес-служби в органах влади?

17. Назвіть основні принципи формування прес-служб в органах влади.

18. Порівняєте структуру прес-служб місцевих органів влади – виконавчих і законодавчих.

19. Яка оптимальна структура прес-служби? Обгрунтуйте свій варіант відповіді.

20. Як ви вважаєте, чи правомірне використання прес-служб, що існують на бюджетні кошти, в цілях просування іміджу окремих лідерів?

21. У кого з радянських керівників вищого рангу вперше з'явився прес-секретар?

22. Порівняйте функції прес-секретаря і журналіста. Вкажіть на схожість і відмінність.

23. Чи кожен журналіст може бути кваліфікованим прес-секретарем?

24. Чому одні прес-секретарі працюють багато років на своєму місці, а інші йдуть з посади швидко і часто раптово?

25. Чому упереджувальна тактика роботи прес-служби більш виграшна?

26. Які риси повинен мати речник?

27. Якою є прийнятна лінія поведінки керівників у відносинах з пресою?

28. Що означає система роботи із ЗМІ в організації?

29. Назвіть основні форми роботи з журналістами .

30. Яке значення має менеджмент новин в роботі прес-служби?

31. Як прес-служба забезпечує новинний потік з організації?

32. Які основні етапи менеджменту новин ви знаєте?

33. Чому важливо прес-службі піклуватися про резонанс представленої нею новини?

34. Які способи впливу на ефективність проходження новини ви можете назвати?

35. Що означає поняття «спінлікар»? Яка історія цього явища?

36. Які етапи здійснення «спіну»?

37. Назвіть найбільш поширені прийоми «спіну».

38. Які етичні основи «спінлікарства»?

39. Інформаційні агентства як суб'єкти інформаційної діяльності.

40. Свобода діяльності інформаційного агентства.

41. Типова структура інформаційного агентства.

42. Продукція інформаційних агентств та її розповсюдження.

43. Система створення і способи доставки новин.

44. Аудиторія агенств.

45. Принципи роботи інформагенства.

46. Історія інформаційних агенств (еволюція інформаційних продуктів агенств: стрічок, бюлетнів, баз даних, еволюція технологій).

47. Поняття «новина» інформаційного агенства.

48. Структура і зміст новин.

49. Жанри новин.

50. Зміни у системі жанрів інформаційного агенства.

51. Організація та напрямки роботи світового інформаційного агентства (на прикладі діяльності “Рейтер”.

52. Організація та напрямки роботи українського інформаційного агентства на прикладі діяльності УНІАН).

53. Організація та напрямки роботи російського інформаційного агентства на прикладі діяльності Інтерфакс).

54. Особливості функціонування регіонального інформаційного агентства (на прикладі діяльності “Площа Свободи”).

55. Оцінка ефективності функціонування агентств на території України.

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Робоча програма з курсу "Прес-служби та інформаційні агентства"
(Робоча програма / Учбовий план)
Дата изменения:
6 січня 2010р., 2:13 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 10853

Опитування Яким ресурсом системи "Херсонський Віртуальний Університет" Ви найчастіше користуєтеся?
відкритої групою 79
групою дистанційного навчання 116
е - бібліотекою 99
Всього голосів: 294
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...