Перелік знань та умінь студентів:
Студент після вивчення курсу повинен оволодіти такими знаннями та уміннями:
- оволодіти методами репетиційної роботи;
- оволодіти методикою досягнення основних елементів професійного звучання;
- оволодіти методикою керування різними видами та типами камерних колективів;
- засвоїти теорію;
- основи педагогіки;
- організаторські;
- культурно-просвітницькі;
- практичне засвоєння репетиційних навичок та підбір вокально-інструментальних вправ;
- практичне оволодіння умовами досягнення основних елементів ансамблевого звучання: інтонація, стрій, ансамбль, звуковедення;
- практичне засвоєння керуванням;
- вміння провести генеральну репетицію та концертний виступ колективу;
- практичне засвоєння навичок роботи керівника над художньою виразністю та інтерпретацією ансамблевого твору.
Міжпредметні зв’язки :
Курс “Керування камерними колективами” тісно пов'язаний з курсом «Ансамбль», «Хоровий клас», «Сольфеджіо», «Теорія музики», «Гармонія», «Поліфонія», «Аналіз музичних форм», «Постанова голосу» та «Методика вокалу».
Курс “Керування камерними колективами” тісно пов'язаний з курсом «Ансамбль» та «Хоровий клас» тим, що саме на таких дисциплінах як «Ансамбль» та «Хоровий клас» студент спостерігає за роботою диригента, слідкує та аналізує його роботу та намагається відтворити спостережене на практиці під час вивчення курсу “Керування камерними колективами”.
Предмет “Керування камерними колективами” дуже тісно пов'язаний з такими дисциплінами, як «Сольфеджіо», «Теорія музики», «Гармонія», «Поліфонія», «Аналіз музичних форм». Саме ці предмети дають можливість студенту розбирати та аналізувати певний музичний твір, проводити паралелі з іншими музичними формами та детально підходити до безпосередньо вокальної роботи.
“Керування камерними колективами” це предмет, де є обов’язковими індивідуальна робота з кожним ансамблі стом чи хористом, звичайно, саме це поєднує цей предмет з предметом «Постанова голосу «та «Методика вокалу».
Зміст дисципліни:
Курс “Керування камерними колективами” передбачає вивчення питань:
1. Робота керівника над основними елементами звучання музичного ансамблю. Робота над чистотою інтонування та строю в співі a capella. Робота над ансамблевою злагодженістю та ритмічністю виконання твору. Робота над динамікою та тембровою виразністю.
2. Методика проведення генеральної репетиції та концертного виступу. Робота над художньою інтерпретацією твору. Виконавський аналіз твору. Концерт як творчий звіт і свято для колективу.
3. Виховання волі керівника в процесі практичної роботи з ансамблем. Розвиток вміння ставити завдання і досягати їх виконання, емоційної врівноваженості, комунікативних та аналітичних здібностей.
4. Основа вокально-інструментального ансамблю – зв’язок соло та акомпанементу. Розвиток уміння виправити та подолати труднощі та недоліки взаємозв’язку соло та акомпанементу. Вимоги керівника щодо професійних догматів та канонів.
Найменування показників | Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень | Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання | заочна форма навчання |
Кількість кредитів – 2,5 | Галузь знань _0202 Мистецтво__ (шифр і назва) | Нормативна (за вибором) |
Напрям підготовки 6.020204_ Музичне мистецтво* (шифр і назва) |
Модулів – 3/4 | Спеціальність (професійне спрямування): ______________ | Рік підготовки: |
Змістових модулів – 3/4 | 4-й | 4-й |
| | |
Загальна кількість годин -90 | | |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 1 самостійної роботи студента – 2,46 | Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр | – год. | – год. |
Практичні, семінарські |
26 год. | 14 год. |
Лабораторні |
год. | год. |
Самостійна робота |
64 год. | 76 год. |
Вид контролю: залік, диф залік. |
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної роботи становить:
для денної форми навчання – 26/64
для заочної форми навчання – 14/76