Тема 1: Особливості роботи над народними піснями та романсом
Питання для самостійного опрацювання:
1. Своєрідність народнопісенної творчості.
2. Ознайомлення зі специфічними особливостями народнопісенної творчості слав’янських народів.
3. Ознайомлення з народними піснями інших країн.
Література:
1. Анализ вокальных произведений. Учеб. пособие. – Л.: Музыка, 1988. – 349 с.
2. Назайкинский Е. В. Стиль и жанр в музике. – М.: Гуманитарный издат. Центр – Владос, 2003.
3. Педагогічний репертуар вокаліста. Вип. 1., Вип. 2. – К.: Мистецтво, 1966 – 1968.
4. Селантьева И. Путь к интонации: Психология вокально-сценического перевоплощения. – М.: КМК, 2009. – 643 с.
5. Українські народні пісні з репертуару Оксани Петрусенко. / Упор. Скоробагатько Н.І. – К., 1969.
6. Українські народні пісні з репертуару А.Мокренка. / Упор. Голубєва Р.Т. – К., 1980.
7. Українські народні ліричні пісні. – К., 1958.
Питання для самостійного опрацювання:
1. Ознайомлення з історією романсу як жанру.
2. Ознайомлення зі старовинними романсами.
1. Ознайомлення з романсовою творчістю композиторів-класиків (Аляб’єва, Гурильова, Булахова, Варламова, Глінки, Чайковського, Даргомижського, Римського-Корсакова, Мусоргського та ін..) Література:
Музична
1. Алябьев А. Избранные романсы и песни. – М.: Музыка, 1981.
2. Булахов П. Песни и романсы. – М.: Музыка, 1972.
3. Ветка сирени. Старинные романсы для голоса в сопровождении фортепиано. – М.: Музыка, 1989.
4. Глинка М. Избранные романсы и песни. – М.: Музыка, 1981.
5. Кюи Ц. Восемь романсов на стихи А.С.Пушкина. – М.: Музгиз, 1936.
6. Храпова Т., Красногородцева Г. А.С.Даргомыжский. – Л.: Гос. муз. изд., 1959.
Методична
7. Анализ вокальных произведений. Учеб. пособие. – Л.: Музыка, 1988. – 349 с.
8. Назайкинский Е. В. Стиль и жанр в музике. – М.: Гуманитарный издат. Центр – Владос, 2003.
9. Педагогічний репертуар вокаліста. Вип. 1., Вип. 2. – К.: Мистецтво, 1966 – 1968.
10. Селантьева И. Путь к интонации: Психология вокально-сценического перевоплощения. – М.: КМК, 2009. – 643 с.
Тема 2:Особливості роботи над старовинними та оперними аріями.
Питання для самостійного опрацювання:
1. Ознайомлення з творчістю І.Баха, Г. Генделя.
2. Ознайомлення з творчістю В.Моцарта.
1. Ознайомлення із оперними лібрето.
2. Ознайомлення з оперними аріями композиторів-класиків.
Література:
Музична
1. Дж. Верди. Арии из опер. М.: Музыка, 1965.
2. Гулак-Артемовський С. Запорожець за Дунаєм. Клавір. – К.: Мистецтво, 1954.
3. Лисенко М. Уривки з опер. – К., 1962.
4. Оперные либретто. – М.: Гос. муз. изд., 1963.
5. Прибегина Г. П.И.Чайковский. Альбом. – М.: Музыка, 1984.
6. Рахманинов С. Алеко. Клавир. – М.: Музыка, 1966.
7. Розанов А. М.И.Глинка. Альбом. – М.: Музыка, 1983.
8. Старовинні арії. Збірка. – Одеса, 2005.
9. Хрестоматия для пения. Арии зарубежных композиторов. Вып. 1. – М: Музыка, 1981.
10. Хрестоматия для пения. Старинные арии. Вып. 3. – М: Музыка, 1978.
Методична
1. Анализ вокальных произведений. Учеб. пособие. – Л.: Музыка, 1988. – 349 с.
2. Классические русские оперы (либретто)/ авт.-сост. Г.Ь. Сергеева. – Ростов н/Д.; Феникс, СПб: ООО Издательство «Северо-Запад», 2007. – 320с.
3. Назайкинский Е. В. Стиль и жанр в музике. – М.: Гуманитарный издат. Центр – Владос, 2003.
4. Педагогічний репертуар вокаліста. Вип. 1., Вип. 2. – К.: Мистецтво, 1966 – 1968.
5. Прохорова Л.В. Українська естрадна вокальна школа. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв ІІІ- ІУ рівнів акредитації. Видання друге. – Вінниця: Нова книга, 2006. – 384 с.
6. Селантьева И. Путь к интонации: Психология вокально-сценического перевоплощения. – М.: КМК, 2009. – 643 с.
Тема 3: Особливості виконання номерів (арій) з кантат та ораторій, реквіємів, месс.
Питання для самостійного опрацювання:
Ознайомлення із сюжетами ораторії Г.Генделя “Самсон” Й.С.Баха кантата №68, кантата “Состязание Фета и Пана”, “Магнификат”, ораторія “Времена года”.
Література:
Музична
1. Гендель Г. Арии. – М.: Музыка, 1987.
2. Хрестоматия для пения. Арии зарубежных композиторов. Вып. 1. – М: Музыка, 1981.
3. Хрестоматия для пения. Старинные арии. Вып. 3. – М: Музыка, 1978.
Методична
4. Анализ вокальных произведений. Учеб. пособие. – Л.: Музыка, 1988. – 349 с.
5. Классические русские оперы (либретто)/ авт.-сост. Г.Ь. Сергеева. – Ростов н/Д.; Феникс, СПб: ООО Издательство «Северо-Запад», 2007. – 320с.
6. Назайкинский Е. В. Стиль и жанр в музике. – М.: Гуманитарный издат. Центр – Владос, 2003.
7. Педагогічний репертуар вокаліста. Вип. 1., Вип. 2. – К.: Мистецтво, 1966 – 1968.
8. Селантьева И. Путь к интонации: Психология вокально-сценического перевоплощения. – М.: КМК, 2009. – 643 с.
Тема 4 модулю: Особливості роботи з жанром оперети та мюзиклу.
Питання для самостійного опрацювання:
1. Ознайомлення зі стильовими особливостями композиторів Р.Штрауса, І.Кальмана.
2. Ознайомлення зі стильовими особливостями творчості композитора Е.Л.Вебера.
3. Ознайомлення із стильовими особливостями жанру мюзиклу.
Література:
Музична
1. Дж. Гершвин. Лирические песни. – Харьков, 2004.
2. Популярные американские и европейские мелодии. – М.: Изательский дом, 2003.
3. Уривки З Оперет. Збірник. Вип.. №1. / Упор. Романченко А.С. – К.: Музична Україна, 1968.
4. Хрестоматия для пения. III – IV курсы отделений актеров муз. комедии театральных и музыкальных вузов. – М.: Музыка, 1978.
5. Янушкевич О.М. Дзеркало душі. – Вінниця: Нова книга, 2006.
Методична
6. Анализ вокальных произведений. Учеб. пособие. – Л.: Музыка, 1988. – 349 с.
7. Классические русские оперы (либретто)/ авт.-сост. Г.Ь. Сергеева. – Ростов н/Д.; Феникс, СПб: ООО Издательство «Северо-Запад», 2007. – 320с.
8. Назайкинский Е. В. Стиль и жанр в музике. – М.: Гуманитарный издат. Центр – Владос, 2003.
9. Педагогічний репертуар вокаліста. Вип. 1., Вип. 2. – К.: Мистецтво, 1966 – 1968.
10. Прохорова Л.В. Українська естрадна вокальна школа. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв ІІІ- ІУ рівнів акредитації. Видання друге. – Вінниця: Нова книга, 2006. – 384 с.
11. Селантьева И. Путь к интонации: Психология вокально-сценического перевоплощения. – М.: КМК, 2009. – 643 с.