Робоча програма з курсу "Організація роботи журналіста та журналістського колективу"
ст.викладач Осолодкіна Г.К.
Надіслав: Попкова Оксана (21 грудня 2009р.)
Анотація
Робоча програма містить лекційні, семінарські та модулі самостійної роботи

для студентів 1 курсу

Робоча програма з курсу "Організація роботи журналіста та журналістського колективу"

Пояснювальна записка

Курс «Організація роботи журналіста та журналістського колективу» передбачає висвітлення теоретичних і практичних аспектів роботи журналіста, журналістського колективу, організації роботи редакції друкованого та електронного засобу масової комунікації.

Мета курсу – ознайомити студентів з принципами роботи редакції засобів масової інформації, їх структурою та завданнями у суспільстві, колом обов'язків журналіста, методами, формами та прийомами діяльності. Підготувати студентів до професійної  роботи у друкованих виданнях, на радіо та телебаченні, формувати професійні навички. Вивчення студентами основних правових питань телерадіомовлення та преси в Україні. Навчальний курс «Організація роботи журналіста та журналістського колективу» передбачає досягнення конкретних завдань:

-         дати уявлення про принципи роботи засобів масової комунікації, їх організаційну структуру та місце журналіста в цій структурі, про двосторонню природу масової комунікації; показати методи та прийоми організації роботи журналіста, дати визначення журналістської спеціалізації; ознайомити з правовими засадами журналістської діяльності в Україні.

-         надати знання: з організації роботи редакцій ЗМІ, їх легалізації, організації роботи журналіста в конкретній редакції, професійними  обов»язками; визначити різновиди та функції радіомовлення, телебачення та друкованих видань, а також особливості роботи редакцій різних ЗМІ;

-         формувати вміння давати оцінку роботі редакції, здійснювати зворотній зв»язок з аудиторією; формувати професійні навички роботи журналіста в конкретній редакції.  

 

Розподіл навчального часу

 

Тема

або

розділ

Кількість годин для форм навчання для денної форми навчання

Форма семестрового

контролю

Всього

Лекції

Семінари

Практична

(лабораторна

робота)

Самостійна робота

Журналістика, як професія у дзеркалі моделі світу

   22 г.

   14 г.

     

6 г.

2 г.

залік

Організація підприємницької діяльності ЗМІ

20 г.

12 г.

6 г.

2 г.

Складові професії журналіста

17,7 г.

8 г.

8 г.

1,7 г.

залік

Організаційно-масова робота з аудиторією

19,7 г.

10 г.

8 г.

1,7 г.

 
Змістові модулі учбового курсу

Змістовний модуль 1

ТЕМА: Журналістика, як професія у дзеркалі моделі світу

 

Лекційні модулі:

№ п/п

Тема лекції

Кількість

годин

1.      

Журналістська діяльність. Стимулювання і мотиви. Четверта влада. Правові питання телерадіомовлення та преси в Україні.

2

2.      

Інформаційна політика. Журналістика, як професія у дзеркалі моделі світу. Правові засади  діяльності журналіста. Свобода слова.

4

3.      

Загальні закономірності журналістської творчості. Критерії майстерності. Методи діяльності.

2

4.      

Індивідуальний стиль. Особистість в професії. Текст, як продукт журналістської творчості.

2

5.      

Технологічний фактор діяльності журналіста. Спеціалізація.

2

6.      

Інформація в журналістиці. Інформаційно-комунікаційний процес. Потенційна та реальна інформація.

2

 

 

Практичні модулі:

№ п/п

Тема заняття

Кількість годин

  1.  

Вчимося слухати один одного. Взаємні презентації.

2

  1.  

Креативність в журналістиці. Ознайомлення із творчими методами: технікою водопою, мозковим штурмом, змушеним порівнянням.

2

3.      

Навчаємося слухати. Формування вміння слухати людину.

2

 

Модулі самостійної роботи:

1. Які закони регламентують роботу ЗМІ та діяльність журналіста в Україні?

2. Закономірності журналістської діяльності.

3. Як відрізнити потенційну інформацію від реальної?

 

 

Змістовний модуль 2

ТЕМА: Організація підприємницької діяльності ЗМІ

Лекційні модулі:

№ п/п

Тема лекції

Кількість годин

1.  

Легалізація ЗМІ, як суб'єкта підприємницької діяльності. Ліцензування. Організація підприємницької діяльності ЗМІ. 

2

2.  

Структура редакції друкованого ЗМІ. Функції і різновиди радіомовлення. Особливості роботи редакцій телебачення.

4

3.  

Управління ЗМІ. Стимулювання і мотиви журналістської діяльності. Робота служб і відділів ЗМІ.

2

4.  

Цілі і завдання журналістського колективу. Організація роботи. Журналіст і аудиторія. Зворотній зв'язок.

4

 

Практичні модулі:

№ п/п

Тема заняття

Кількість годин

1.      

Формування вміння ставити запитання. Штампи в журналістиці.

2

2.      

Створення організаційної схеми ЗМІ.

2

3.      

Управління персоналом. Професійне навчання журналіста. Оцінка роботи співробітників редакції.

2

 

 

Модулі самостійної роботи:

1. Які документи потрібні для створення ЗМІ та ліцензування електронних засобів масової інформації, отримання свідоцтва для друкованих?

2. Яка структура редакції друкованого ЗМІ?

3. Різновиди радіомовлення та особливості роботи телебачення.

 

Змістовний модуль 3

ТЕМА: Складові професії журналіста

Лекційні модулі:

№ п/п

Тема лекції

Кількість годин

1.      

Складові професії журналіста.

2

2.      

Жанр чи текст. Поняття про систему журналістських жанрів. Важливість комунікації в сучасному житті.

2

3.      

Двостороння природа масової комунікації. Журналіст і аудиторія.

2

4.      

Особливості роботи в інформаційних агенціях, комп'ютерних мережах. Професійна робота з поштою в редакціях ЗМІ.

2

Практичні модулі:

№ п/п

Тема заняття

Кількість годин

  1.  

Охарактеризувати один з засобів масової інформації, в якому б хотіли працювати.

2

  1.  

Складання концепції нового засобу масової інформації, здатного на гарний  рейтинг. Довести свою точку зору.

2

  1.  

Розробки верстки одного з випусків друкованого ЗМІ.

2

  1.  

Усні монологи на тему: що рухає сучасною журналістикою.

2

 

Модулі самостійної роботи:

1. Які етапи проходить журналіст при становленні в професії?

2. Що таке жанр?

3. Як працюють інформаційні агенції?

 

 

 

 

Змістовний модуль 4

ТЕМА: Організаційно-масова робота з аудиторією

 

Лекційні модулі:

№ п/п

Тема лекції

Кількість годин

    1.

Організаційно-масова робота з аудиторією.

2

    2.

Кадрові ресурси ЗМІ: підбір кадрів, мотивація, оцінка.

2

    3.

Організаційні схеми ЗМІ. Регламент організації.

2

    4.

Редакційний зміст друкованого та електронного ЗМІ.

2

  5.

Створення бізнес-плану ЗМІ. План управління. Бюджет. Стратегічне планування роботи ЗМІ.

2

 

 

Практичні модулі:

№ п/п

Тема заняття

Кількість годин

  1.  

Розробка бізнес-плану для ЗМІ, концепцію якого було розроблено на семінарському занятті.

4

  1.  

Знайти цікаву тему для конкретного “Замовника”, запропонованого викладачем, і написати матеріал.

2

  1.  

Написання інформаційного матеріалу для газети, переробка його як закадровий текст на цю ж тему для ТВ, та як радіо сюжет.

2

 

Модулі самостійної роботи:

1. методи оцінювання творчих працівників в редакції.

2. Які особливості планування роботи редакції?

3. Як створюється бізнес-план для ЗМІ?

 

Список рекомендованих джерел:

1.         Вейсберг. М. Газетный редактор в роли менеджера и предпринимателя. – Киев. УАИПП. 2003.

2.         Засурский Я.Н. Основные понятия теории журналистики. – М, 1993.

3.         Засорина Т., Федосова Н. Профессия Журналист. – Ростов н/Д. Феникс. 1999.

4.         Золотникова А.С. Проблемы психологи общения. – Ростов н/Дону, 1976.

5.         Корконосенко С.Г. Основы творческой деятельности журналиста. – СПб. Знание. 2000.

6.         Лазутина Г.В. Технология и методика журналистского творчества. – М, 1988.

7.         Лазутина Г.В. Основы творческой деятельности журналиста.   – Москва, Аспент Пресс, 2004.

8.         Лізанчук В.В. Радіожурналістика. Засади функціонування.       – Львів. ПАІС, 2000.

9.         Майрес Д. Социальная психология. – СПб.: Питер, 1997.

10.     Мельник Г.С. Общение в журналистике. Секреты мастерства. – СПб. Питер, 2005.

11.     Мельник Г.С., Тепляшина А.Н. Основы творческой деятельности журналиста. – СПб. Питер, 2004.

12.     Мелещенко О.К., Шкляр В.І., та ін. Українська журналістика: вчора, сьогодні, завтра. – Київ, 1996.

13.     Прохоров Е.П. Введение в журналистику. – М. Просвещение, 1988.

14.     Репкова Т. Новое время: как создать профессиональную газету в демократическом обществе. – Киев. IREX ПроМедиа/ Украина, 2002.

15.     Про інформацію. Закон України. – Київ. 02.10.1992р.

16.     Про телебачення і радіомовлення. Закон України. – Київ, 21.12.1993р. 

17.     Права человека. Основные международные документы. – М, 1989.

18.     Сильвестр Р. Вторая древнейшая профессия. – М, 1952.

19.     Смирнов с.в. Формирование творческой личности журналиста. – СПб. Питер, 1997.

20.     Свитич Л.Г. Профессия: журналист. – М, 1991.

 

За  кожний змістовий модуль виставляється оцінка:

А   - 5

В   - 4,5

С   - 4

Д   - 3,5

Е   - 3

Fx  - 2

F   - 1

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Робоча програма з курсу "Організація роботи журналіста та журналістського колективу"
(Робоча програма / Учбовий план)
Дата изменения:
6 січня 2010р., 2:13 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 8732

Опитування Чи брали Ви участь в дистанційному навчанні?
Мені це нецікаво 51
Ні, але хочу спробувати 155
Так, в ролі тьютора (студента) 180
Всього голосів: 386
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...