Тестові завдання з профілюючих дисциплін
Лимаренко Л. І., Шушляннікова Н. В., Фелющенко І. В., Чумаченко О. А., Голікова О. Є
Надіслав: Олійник Юрій (1 грудня 2010р.)
Анотація

Документ Microsoft Word, 58 ст.

Вступ

Тестові завдання розроблені з дисциплін кафедри української культури і театрального мистецтва «Історія художньої культури» та «Художня культура Півдня України», «Теорія драми», «Народознавство та фольклор України», з метою перевірки знань студентів підчас поточного, тематичного та підсумкового контролю, перевірки залишкових знань.

             Тести складені відповідно до робочих програм за переліком дисциплін кафедри. Тестові завдання з дисципліни «Теорія драми» розроблені на основі авторської програми завідувачем кафедри кандидатом педагогічних наук, доцентом Л.І.Лимаренко.

             Характеристика тестів: Тестові завдання з дисциплін «Історія художньої культури», «Художня культура Півдня України» та «Теорія драми», мають характер відкритих тестів. Завдання «Народознавство та фольклор України» поєднують в собі закриті тести, завдання на відповідності та ранжування.

             Інструкція до виконання: Уважно прочитати питання, вибрати варіант відповіді, записати його на листку відповіді або бланку відповідей.

Зразок: 1 (№ питання тесту);  а (№ варіанту відповіді) або записати власну відповідь (залежно від умов і характеру завдання).

         Критерії оцінювання ґрунтуються на співвідношенні вірних/невірних відповідей у відсотковому вираженні:

5 (A) – 100%  вірних відповідей;

4,5 (B) – 95%  вірних відповідей;

4 (C) – 90%  вірних відповідей;

3,5 (D) – 80%  вірних відповідей;

3 (E) – 70%  вірних відповідей;

2 (F) – 60%  вірних відповідей;

1 (FX) – 40%  вірних відповідей.

завантажити файл_ТЕСТИ КАФЕДРИ

Тестові завдання "Історія художньої культури" Розділ 1

Тестові завдання з курсу „Історія художньої культури”

Розділ 1. Давній світ – Відродження

Художня культура Месопотамії

1. Штучні гори, на яких молилися шумери:

а) шеду;

б) мастаба;

в) зіккурат.

 2. Перший в історії людства звід законів написав:

а) Хаммурапі;

б) Навуходоносор;

в) Саргон.

3. Вавилонський зіккурат мав:

а) 6 поверхів;

б) 5 поверхів;

в) 7 поверхів.

4. Письмо шумерів:

а) клинопис;

б) ушебті;

в) ієрогліфи.

5. Боги-охоронці у вигляді крилатих левів та биків з людськими обличчями:

а) санх;

б) шеду;

в) ном.

6. Святилище вавилонського бога Мадрука:

а) Вавилонська вежа;

б) Шлях Процесій;

в) Ворота Іштар.

7. Одне із семи див світу, пов´язане з культурою Месопотамії:

а) Колосс Родоський;

б) Мавзолей в Галікарнасі;

в) Висячі сади Семіраміди.

8. Вага статуї Мадрука:

а) 2,5 тонни;

б) 3 тонни;

в) 2 тонни.

9. Літературний твір Месопотамії, що увійшов у скарбницю світової літератури:

а) “Поема про Гільгамеша”;

б) “Рамаяна”;

в) “Махабхарата”.

10. У ІІ тисячолітті до н.е. найвизначнішою культурою у Межиріччі була культура:

а) шумерська;

б) аккадська;

в) вавилонська.

Художня культура Стародавнього Єгипту

1. Грецькою мовою ”Історію Єгипту”, де визначено періоди його існування, написав:

а) Манефон;

б) Ехнатон;

в) Рамзес.

2. Архітектор храму цариці Хатшепсут:

а) Імхотеп;

б) Сенмут;

в) Аменхотеп.

3. Вершина культової архітектури Стародавнього Єгипту:

а) храм цариці Хатшепсут;

б) храм Рамзеса ІІ в Абу-Сімбелі;

в) храмовий комплекс в Луксорі і Карнаці.

4. Єгипетський фараон-реформатор, який заборонив усі культи богів, окрім бога сонця Атона:

а) Тутанхамон;

б) Рамзес;

в) Ехнатон.

5. Цариця Нефертіті була дружиною фараона:

а) Тутанхамона;

б) Рамзеса;

в) Ехнатона.

6. Дах храму Рамзеса ІІ в Абу-Сімбелі прикрашався скульптурами:

а) павіанів;

б) сфінксів;

в) левів.

7. Зображення сонячного диску з промінчиками, що закінчуються людською долонею або єгипетським хрестом, характерно для мистецтва періоду правління фараона:

а) Тутанхамона;

б) Рамзеса;

в) Ехнатона.

8. Місто Ахетатон було відкрите археологами у:

а) ХVІІІ столітті;

б) ХІХ столітті;

в) ХХ столітті.

9. Богиня-кішка, покровителька музики і танців:

а) Хатор;

б) Баст;

в) Сохнет.

10. Алебастровий посуд, в якому зберігали внутрішні органи під час муміфікації:

а) канопи;

б) номи;

в) ушебті.

 

 

Художня культура Стародавньої Індії

1. Культура Стародавньої Індії зародилася в:

а) ІІ тис. до н.е.;

б) ІІІ тис. до н.е.;

в) І тис. до н.е.

2. Найвідоміша пам´ятка індійської релігійної культури:

а) “Веди”;

б) “Рамаяна”;

в) “Махабхарата”.

3. Релігією без душі і без тіла називають:

а) індуїзм;

б) брахманізм;

в) буддизм.

4. Споруда, що поєднує елементи архітектури і скульптури:

а) стамбха;

б) ступа;

в) чайтья.

5. Ступа – це:

а) споруда, що поєднує елементи архітектури і скульптури;

б) меморіальна поховальна пам´ятка;

в) печерний храм.

6. Охоронець буддійської споруди:

а) якшиня;

б) шеду;

в) сфінкс.

7. Печерний індійський храм - це:

а) стамбха;

б) ступа;

в) чайтья.

8. У храмовому комплексі в Аджанті нараховується:

а) 25 печер;

б) 27 печер;

в) 29 печер.

9. Для зображення богів у розписах стін печерних храмів використовували:

а) білий колір;

б) червоний колір;

в) блакитний колір.

10. Вид індійського живопису на музичні теми:

а) сангіт;

б) ваніка;

в) рагу.

Художня культура Стародавнього Ірану

1. Провідна релігія давніх іранців:

а) брахманізм;

б) буддизм;

в) зороастризм.

2. Священна книга давніх іранців:

а) “Авеста”;

б) “Веди”;

в) “Рамаяна”.

3. Найбільший скельний літопис у світі:

а) Бехистунський напис;

б) Персепольський напис;

в) напис у Сузах.

4. Столиця Ахеменідської імперії:

а) Вавилон;

б) Хараппа;

в) Персеполь.

5. Квадратний будинок, що є комплексом скарбниць в честь померлих парфянських царів, мав:

а) 12 кімнат;

б) 14 кімнат;

в) 16 кімнат.

6. В архітектурі парфянського періоду використовували такі кольори:

а) білий і чорний;

б) зелений і синій;

в) блакитний і рожевий.

7. Квадратна 4-аркова будівля з куполом у центрі в Сасанідський період:

а) торевтика;

б) чартак;

в) айван.

8. Верховного бога Агура-Мазду зображали з :

а) зубчатою короною;

б) лавровим вінком;

в) з тризубцем.

9. Слово “Іран” означає:

а) країна царів;

б) країна маздаїстів;

в) країна аріїв.

10. Імперія Сасанідів перестала існувати у:

а) VІ столітті;

б) VІІ столітті;

в) VІІІ столітті.

Художня культура Стародавньої Греції

1. Писемність давні греки запозичили в:

а) шумерів;

б) етрусків;

в) фінікійців.

2. Вазопис чорнофігурного стилю розквітає в період:

а) геометрики;

б) архаїки;

в) класики.

3. Скульптор Зевса Олімпійського (одне із семи див світу):

а) Фідій;

б) Мірон;

в) Полігнот.

4. Вперше передати в живописі простір і об´єм фігури намагався:

а) Полігнот;

б) Евклід;

в) Пракситель.

5. Живопис виокремився у самостійний вид мистецтва в період:

а) геометрики;

б) архаїки;

в) класики.

6. Вперше основи лінійної перспективи сформулював:

а) Полігнот;

б) Евклід;

в) Пракситель.

7. Давньогрецька лірика виконувалася під:

а) арфу;

б) ліру;

в) кіфару.

8. Батько давньогрецької комедії:

а) Евріпід;

б) Софокл;

в) Арістофан.

9. Храм Артеміди в Ефесі (одне із семи див світу) будували:

а) 30 років;

б) 120 років;

в) 200 років.

10. Скульптор “Дискобола”:

а) Мірон;

б) Лісіпп;

в) Скопас.

 

Художня культура Стародавнього Риму

1. Римську культуру заснували:

а) етруски;

б) арії;

в) дравіди.

2. Римляни завоювали Стародавню Грецію у:

а) І ст. до н. е;

б)  ІІ ст. до н. е;

в) ІІІ ст. до н. е.

3. Золотий вік римської культури – це період правління:

а) Цезаря;

б)  Тиберія;

в) Августа.

4. Царицею наук римляни називали:

а) риторику;

б)  астрономію;

в) тригонометрію.

5. Провідний вид мистецтва Стародавнього Риму:

а) живопис;

б)  скульптура;

в) архітектура.

6. Пантеон – храм усіх богів- побудував:

а) Аполлодор;

б)  Селевк;

в) Вітрувій.

7. Слово “Колізей” означає:

а) божественний;

б)  колосальний;

в) чудовий.

8. Громадські лазні в Римі:

а) базиліка;

б)  ротонда;

в) терми.

9. Символ Стародавнього Риму:

а) Капітолійська вовчиця;

б)  Колізей;

в) Пантеон.

10. Автор “Метаморфоз”:

а) Вергілій;

б)  Горацій;

в) Овідій.

 

Художня культура Стародавнього Китаю

1. У Стародавньому Китаї у VІ-V ст. до н. е. виникає:

а) буддизм;

б)  індуїзм;

в) конфуціанство.

2. Наземні святилища давніх китайців:

а) цитани;

б) мастаба;

в) зіккурат.

3. Глиняне військо імператора Цинь Шихуанді нараховувало:

а) 2000 воїнів;

б) 3000 воїнів;

в) 4000 воїнів.

4. Символ свідомої ізоляції цивілізації давніх китайців:

а) Велика Китайська стіна;

б) Великий Шовковий шлях;

в) Алея Духів.

5. За уявленням давніх китайців, земля має форму:

а) кулі;

б) квадрату;

в) трапеції.

6. Давні китайці винайшли папір у:

а) І столітті;

б) ІІ столітті;

в) ІІІ столітті.

7. Імператор Стародавнього Китаю носив одяг:

а) білого кольору;

б) жовтого кольору;

в) блакитного кольору.

8. За китайськими уявленнями, в основі всього існуючого лежить:

а) ян-інь;

б) філософські системи;

в) релігійні уявлення.

9. Основоположник історичної науки у Стародавньому Китаї:

а) Цан Чі;

б) Сим Цянь;

в) Цини Шихуанді.

10. Під музикою дані китайці розуміли:

а) пісню;

б) гру на музичних інструментах;

в) ритуальний танець.

 

 

Виникнення християнства та його вплив на становлення нової культури

1. Ізраїльтяни походять від:

а) шумерів;

б) ассирійців;

в) вавилонян.

2. Священна книга стародавніх євреїв:

а) “Авеста”;

б) “Старий заповіт”;

в) “Новий заповіт”.

3. Провідний вид мистецтва стародавніх євреїв:

а) архітектура;

б) живопис;

в) музика.

4. “Новий заповіт” був написаний:

а) давньогрецькою мовою;

б) латиною;

в) давньоєврейською мовою.

5. Християнство стало масовою релігією і вийшло з підпілля у:

а) 310 році;

б) 313 році;

в) 327 році.

6. Поширення християнства в Римській імперії припадає на:

а) І ст. до н.е.;

б) ІІ ст. до н.е.;

в) ІІІ ст. до н.е.

7. На зорі християнства Ісуса Христа зображали у вигляді:

а) риби;

б) птаха;

в) виноградної лози.

8. Християнство визнається державною релігією з:

а) ІV століття;

б) V століття;

в) VІ століття.

9. Перша країна, яка визнала християнство державною релігією:

а) Візантія;

б) Вірменія;

в) Грузія.

10. Собор святого Петра у ХVІ столітті було збудовано на місці:

а) базиліки апостола Петра;

б) Ечміадзінського собору;

в) храму Соломона.

 

Художня культура Візантії

1. Чернецтво зародилося в:

а) І столітті;

б) ІІ столітті;

в) ІІІ столітті.

2. Розкол церкви на православну і католицьку відбувся в:

а) 1011 році;

б) 1054 році;

в) 1068 році.

3. Дату Різдва Христова – 25 грудня – визначив і поклав початок літочисленню “нової ери”:

а) Діонісій Малий;

б) Іоанн Золотоустий;

в) Василій Великий.

4. Візантійський храм мав:

а) 3 дверей;

б) 4 дверей;

в) 7 дверей.

5. Ісуса Христа починають зображати розп´ятим, страждаючим, у терновому вінку з:

а) ІХ століття;

б) Х століття;

в) ХІ століття.

6. Період іконоборства тривав:

а) 50 років;

б) 100 років;

в) 200 років.

7. Автор численних церковних гімнів у Візантії:

а) Іван Дамаскін;

б) Григорій Богослов;

в) Козьма Індікоплов.

8. Інструментальну музику візантійці виконували на:

а) органі;

б) арфі;

в) кіфарі.

9. Автобіографічний жанр в літературі започаткував:

а) Іван Дамаскін;

б) Григорій Богослов;

в) Козьма Індікоплов.

10. Невеличкі ікони, виконані в техніці мозаїки, з´явилися у:

а) ІХ-Х століттях;

б) ХІ-ХІІ століттях;

в) ХІІІ столітті.

 

Художня культура Західної Європи в середні віки

1. Символом тупої ненависті до культури стало слово:

а) варвар;

б) вандал;

в) гот.

2. Монастирі стають культурними центрами у:

а) ІХ столітті;

б) Х столітті;

в) ХІ столітті.

3. Для боротьби з єретиками був створений спеціальний церковний суд:

а) клюнійський;

б) інквізиція;

в) ахенський.

4. Хрестоносці були ініціаторами стилю:

а) готичного;

б) романського;

в) ампір.

5. Лицарство склалося у державі:

а) англів;

б) франків;

в) саксів.

6. Найяскравіше романський стиль виявився у:

а) Франції і Німеччині;

б) Англії і Іспанії;

в) Австрії і Італії.

7. Провідний вид мистецтва в період готики:

а) архітектура;

б) живопис;

в) музика.

8. Обов´язковість вітражів – це характерна риса собору:

а) готичного стилю;

б) романського стилю;

в) стилю рококо.

9. ”Божественна комедія” Данте написана:

а) латиною;

б) італійською мовою;

в) французькою мовою.

10. Релігійна драма на сюжети з Біблії:

а) містерія;

б) міракль;

в) фабліо.

 

Художня культура середньовічного Арабо-мусульманського Сходу

 1. Іслам виник у:

а) V столітті;

б) VІ столітті;

в) VІІ столітті.

2. Релігійний пафос Корану конденсується в:

а) 10 заповідях;

б) 7 заповідях;

в) 5 заповідях.

3. Споруда мусульман для проведення молитви:

а) медресе;

б) мечеть;

в) мінарет.

4. Основний ісламський навчальний заклад з Х століття:

а) медресе;

б) мечеть;

в) мінарет.

5. Автор книги “Канон медицини”, де вперше описано будову людського ока, викладено вчення про кров, лімфу та жовч людини:

а) Аль-Якубі;

б) Авеценна;

в) Аль-Баттані.

6. Мінарет як символ мусульманської присутності на завойованих територіях з´явився у:

а) V столітті;

б) VІ столітті;

в) VІІ столітті.

7. Тип візерунку, складений за допомогою точних математичних розрахунків, в якому поєднується геометричний і рослинний орнамент з каліграфічним написом:

а) арабеска;

б) муедзин;

в) шаріат.

8. Найголовніший храм мусульманського світу:

а) Блакитна мечеть у Стамбулі;

б) Харам у Мецці;

в) Тадж-Махал в Агрі.

9. Засновник ісламу:

а) Мухаммед;

б) Ібн-Аль-Батайр;

в) Аз-Захраві.

10. Вершина східного музичного професіоналізму:

а) азан;

б) тиляв;

в) макамат.

 

Художня культура середньовічної Індії

1. Панівна релігія середньовічної Індії:

а) брахманізм;

б) індуїзм;

в) буддизм.

2. Пристосувавши вчення Будди, брахмани оголосили його втіленням:

а) Брахми;

б) Вішну-Крішни;

в) Шіви.

3. Основна літературна мова середньовічної Індії:

а) санскрит;

б) дравідійська;

в) пракрити.

4. “П´ятою ведою” індуси називають:

а) літературу бгакті;

б) рубаї;

в) філософські пурани.

5. Твори, в яких автори оспівують любов до божества без точного його імені:

а) література бгакті;

б) рубаї;

в) філософські пурани.

6. Нові літературні жанри (газель, касида, рубаї) формувалися під впливом:

а) ісламу;

б) брахманізму;

в) індуїзму.

7. У печерному храмі VІІІ століття на острові Елефанта висічено зі скелі шестиметровий бюст:

а) Шіви;

б) Вішну;

в) Брахми.

8. Музично-танцювальна драма, що будується на основі текстів “Рамаяни” і “Махабхарати”:

а) якшолана;

б) ліла;

в) мудра.

9. Триєдність співу, музики і танцю:

а) мудра;

б) рага;

в) сангіт.

10. Шіва Натарадгана – це індійський бог:

а) танцю;

б) вогню;

в) сонця.

 

Художня культура середньовічного Китаю

1. Буддизм прийшов до Китаю з:

а) Індії;

б) Ірану;

в) Японії.

2. Особливий варіант віри в Будду у Китаї:

а) дзен-буддизм;

б) чань-буддизм;

в) інь-буддизм.

3. “Золотий вік” китайської драматургії припадає на:

а) ХІІІ-ХІV століття;

б) ХІ-ХІІ століття;

в) ХV-ХVІ століття.

4. Найвідоміший буддійський храм середньовічного Китаю:

а) Храм Захмарних висот;

б) Ворота Дракона;

в) Цень-Фодун.

5. Споруда у середньовічному Китаї, що є сховищем буддійських реліквій:

а) пагода;

б) ступа;

в) стамбха.

6. Становлення китайського театру припадає на:

а) Х століття;

б) ХІ століття;

в) ХІІ століття.

7. Улюблений літературний жанр середньовічного Китаю:

а) новела;

б) поема;

в) роман.

8. Філософська ідея – “велике в малому” – характерна для жанру в живописі Китаю:

а) жень-у (люди);

б) хуа-няо (квіти і птахи);

в) шань-шуй (гори і води).

9. Порцелянові вази кольору “неба після дощу” створювалися в період правління династії:

а) Сун;

б) Тан;

в) Мін.

10. Автор праці з керамічного виробництва, де описується 58 видів орнаментації порцеляни:

а) Сюй Сі;

б) Янь Лібень;

в) Тань Ін.

 

Художня культура середньовічної Японії

1. Японська феодальна держава виникла в:

а) V столітті;

б) VІ столітті;

в) VІІ столітті.

2. Споконвічна релігія Японії:

а) синтоїзм;

б) буддизм;

в) індуїзм.

3. Одна із форм японської поезії:

а) сугаку;

б) гаголсу;

в) танка.

4. Перлина національної японської архітектури:

а) Золотий павільйон у Кіото;

б) Тадж-Махал в Агрі;

в) Цень-Фодун.

5. Вид найунікальнішої японської скульптури:

а) танка;

б) хокку;

в) нецке.

6. Класичний японський театр елітного типу, що виник у ХV столітті:

а) Но;

б) Кабукі;

в) Сугаку.

7. Мистецтво аранжування квітів у Японії:

а) танка;

б) хокку;

в) ікебана.

8. Символ Японії:

а) хризантема;

б) троянда;

в) півонія.

9. Перша пам´ятка японської прози:

а) “Літопис давніх справ”;

б) “Записки при подушці”;

в) “Повість про блискучого принца Гендлі”.

10. В основі театральних систем Но і Кабукі лежить:

а) хореографія;

б) пісня;

в) музика.

 

Художня культура епохи Відродження

1. Батьківщина Відродження:

а) Франція;

б) Італія;

в) Англія.

2. Автор літературного твору “Утопія”:

а) Томас Мор;

б) Томмазо Кампанелла;

в) Ян Гус.

3. Книгодрук в Європі винайшов:

а) Кузанський;

б) Везавій;

в) Гутенберг.

4. Першу в світі мапу Європи створив:

а) Коперник;

б) Бруно;

в) Кузанський.

5. Малярство розцінувалося як ремесло в епоху:

а) античності;

б) середньовіччя;

в) Відродження.

6. Автор розписів Сікстинської капели у Ватикані:

а) Леонардо да Вінчі;

б) Рафаель;

в) Мікеланджело.

7. Портрет у “три чверті” започаткували художники:

а) Нідерландів;

б) Німеччини;

в) Італії.

8. Першими перейшли від фарб на воді до олійних фарб:

а) брати Ван Ейки;

б) Босх і Дюрер;

в) Рафаель і Тиціан.

9. Нові жанри живопису - натюрморт і пейзаж - з´явилися у:

а) ХІV столітті;

б) ХV столітті;

в) ХVІ столітті.

10. Зачинатель літератури Ренесансу:

а) Петрарка;

б) Бокаччо;

в) Рабле.

 

Художня культура Реформації та Контрреформації

1. Процес прагнення повернути християнство до первісної чистоти, що розпочався у ХVІ столітті:

а) Реформація;

б) Контрреформація;

в) протестантизм.

2. Батько Реформації:

а) Декарт;

б) Паскаль;

в) Мартін Лютер.

3. Закон всесвітнього тяжіння відкрив:

а) Бойль;

б) Ньютон;

в) Паскаль.

4. Перші газети з’явилися в:

а) ХV столітті;

б) ХVІ столітті;

в) ХVІІ столітті.

5. З метою боротьби проти гуманізму католицька церква санкціонує новий художньо-естетичний стиль в мистецтві:

а) бароко;

б) класицизм;

в) рококо.

6. Вперше трипроменеву систему вулиць, що розходяться від площі, застосував:

а) Буало;

б) Фонтана;

в) Корнель.

7. Титул “Живописець королів і король живописців” за свого життя отримав:

а) Рубенс;

б) Рембрандт;

в) Веласкес.

8. Теоретик класицизму:

а) Буало;

б) Корнель;

в) Мольєр.

9. Провідний вид мистецтва класицизму:

а) музика;

б) театр;

в) живопис.

10. Вперше в світі оперний театр було відкрито в 1637 році у:

а) Венеції;

б) Флоренції;

в) Мілані.

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

 

  1. Афанасьев В. Искусство Древнего Востока. – М., 2004.
  2. Баталов Э. Я. Культура современного американского общества – М., 1990.
  3. Варга Д. Древний Восток. – Будапешт, 1985.
  4. Греченко В., Чорний І., Кушнерук В., Режко В. Історія світової та української культури. – К., 2000.
  5. Грюнебаум Г.Э. Основные черты арабо-мусульманской культуры. – М., 1981.
  6. Закович М.М., Зязюн І.А., Семашко О.М. Українська та зарубіжна культура. – К., 2001.
  7. Китай. Знакомство с древней культурой / Сост. Н.Ахметшин. – М., 2004.
  8. Крижанівський О. П. Історія Стародавнього Сходу. – К., 2000.
  9. Культура классической Японии: Словарь-справочник. Серия «Страны и народы мира» / Состав.: С.Рыбалко, А.Корнев. – Ростов-на-Дону, 2002.
  10. Левчук Л.Т., Грищенко В.С., Єфименко В.В. Історія світової культури. – К., 2000.
  11. Лобас В.Х., Легенький Ю.Г. Українська і зарубіжна культура. – К., 1997.
Тестові завдання "Історія художньої культури" Розділ 2

Тестові завдання з курсу „Історія художньої культури”

Розділ 2. ХVІІ – ХVІІІ століття)

 

І. Культура Бароко

1. Термін «Бароко» походить від:

а) ім’я одного з митців 16 століття;

б) означає гармонію зовнішнього світу;

в) “Perlabarroca” – перлина неправильної форми.

2. Світ  в культурі бароко розглядався:

а) як втілення гармонії;

б) безмежний  та мінливий;

в) втілення задумів митця та  прояв «Вищого розуму».

  3.Головним сюжетом барокового мистецтва є:

                   а) конфлікт між почуттям та обов’язком;

                   б) зображення почуттів людини;

                    в) духовне випробування  людини.

  4.Людина в мистецтві бароко зображується як:

                    а) вінець творіння;

                    б) складна і багатогранна особистість;

                    в) особа яка перебуває в конфлікті із суспільством.

  5. Барокова культура стає синтезом:

                    а) ідей раціональної світобудови та метафізики;

                    б) Середньовіччя та Ренесансу, християнства та античності;

                    в) Гуманізму та теології.

  6. Митці бароко намагалися пробудити в людині:

          а) релігійні  та містичні  настрої;

          б) відчуття власного панівного становища  в світі;

          в) спонукати людину до пошуку вічних істин, себе, Бога.

  7. Автор філософської драми «Життя це сон»:

          а) Гете;

          б) Расін;

          в) Кальдерон.

  8. Сюжет драми «Життя це сон» запозичений:

          а) з іспанського фольклору;

         б) з арабських казок та легенд;

         в) з античної міфології.

  9. Які почуття і конфлікти розгортаються  в душі Сехезмундо – головного героя драми «Життя це сон»:

        а) між почуттями та обов’язками;

        б) відбувається боротьба між  різними проявами  природи: «звірячим» та                     «людським», коханням  та монаршим  обов’язком;

        в) розгортається конфлікт герой – середовище.

 

 

  10. Автор ускладнює  систему образів драми «Життя це сон»:

       а) примушуючи  акторів грати одночасно декілька ролей в межах одного              персонажа;

       б) вводячи до сюжету алегоричні персонажі;

       в) насичуючи драму  образами - символами.

 

ІІ. Культура Класицизму

1. Естетичною основою класицизму стала:

а) Гуманістична філософія Відродження;

б) барокова метафоричність та вишуканість форми;

в) антична  теорія мистецтва Аристотеля.

    2. Мистецтво якої епохи класицисти  вважали зразковим:

                    а) Античність;

                    б) Відродження;

                    в) Середньовіччя.

   3. На перший план класицисти висунули  ідею:

          а) абсолютно вільної особистості;

          б) людини як іграшки в руках долі;

          в) людського розуму як вищого критерію всього.

   4. Філософ ідеї якого вплинули на розвиток класицизму у Франції

          а) Дені Дідро;

          б) Рене Декарт;

          в) Джон Лок.

   5. Найповніше естетичні принципи класицизму були вкладені:

          а) «Роздуми про метод» Декарта;

          б) «Поетика» Ж. Шаплена;

          в) «Поетичне мистецтво» Н. Буало.

   6. Для  якого з видів мистецтва класицизм висунув правило  «трьох єдностей»:

          а) живопис;

          б) музика;

          в) драматургія.

   7. Яка з драм Корнеля викликала неоднозначні оцінки у французькому суспільстві:

          а) «Горації»;

          б) «Сід»;

          в) «Цина».

   8. Сюжет  трагедії «Сід» запозичений автором з:

          а) французької історії;

          б) історії давнього Риму;

          в) іспанський героїчний епос та історія.

   9. Трагедія «Федра» Расіна написана на сюжет драми:

          а) Еврипіда;

          б) Софокла;

          в) Плавта.

  

   10. Головне художнє відкриття Мольєра у жанрі комедії:

         а) слідування античним зразкам;

         б) наслідування зразків народного театру;

         в) створення комедій «положень» та «характерів».

 

ІІІ. Культура Просвітництва

   1. За висловом  Джона Лока людський розум:

         а) зосередження «вроджених ідей»;

         б) «чиста дошка» на якій досвід пише свої письмена;

         в) арена боротьби між добром і злом.

   2. В епоху Просвітництва  поряд з поняттям «розум» чільне місце посідає поняття:

         а) людини як абсолютно вільної особистості;

         б) Бога як втілення всесвітнього розуму;

         в) природи.

   3. Хто з діячів Просвітництва протиставив «природну» людину «культурній»:

          а) Дені Дідро;

          б) Вольтер;

          в) Руссо.

   4.Метою суспільного виховання в добу Просвітництва стає:

          а) виховання вірнопіданного;

         б) формування людини – митця;

         в) виховання громадянина.

   5. Просвітники розглядали свої літературні твори:

           а) як дидактично - моралізаторську настанову, узагальнення та унаочнення                «добра»  і «зла»;

           б) філософсько-етичні трактати;

           в) прояв авторського самовираження та свободи творчості

   6. Стиль у мистецтві 18 століття якому притаманні  увага до внутрішнього світу           людини, емоцій та почуттів:

          а) Рококо

          б) Просвітницький реалізм;

          в) Сентименталізм.

   7.  Діяч Просвітництва який протиставив «абсолюту розуму» «абсолют серця»:

          а) Вольтер;

          б) Руссо;

          в) Дідро.

   8. Твір Даніеля Дефо в якому знайшла своє втілення просвітницька концепція історії           людства:

           а) «Зразковий англійський негоціант»

           б) «Полковник Джек»;

           в) «Робінзон Крузо».

   9. Стиль в мистецтві 18 століття споріднений з бароко:

            а) Рококо;

            б) Сентименталізм;

            в) Романтизм.

   10. Характерною особливістю просвітницького реалізму було:

             а) зображення почуттів простої людини

             б) зображення громадянина, що прагне до перебудови

                 «нерозумного» світу;

              в) запровадження соціального аналізу.

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

 

  1. Балашов Н. Испанская классическая драма. – М., 1975.
  2. Томашевокий П. О золотом веке испанской драмы // Традиция новизна. – М., 1981.
  3. Артамонов С. Иотория зарубежной литературы ХVII- ХVIIIвв. – М., 1978.
  4. Испанский театр XVIIвека. – М., 1975.
  5. Литературнне манифести западноевропейских классицистов. – М., 1980.
  6. Кордон М.В. Українська та зарубіжна культура. – К.: Центр учбової літератури, 2007.
Тестові завдання "Історія художньої культури" Розділ 3

Тестові завдання з курсу „Історія художньої культури”

Розділ 3. Кінець ХVІІІ – ХХ століття

 

Тест до модулю №1(ХУІІІ ст.)

Варіант 1

  1. Художній метод, що склався як напрям у літературі і мистецтві Європи та США і протистояв раціоналістичним догмам класицизму, висуваючи на перший план духовне життя людини, має назву:
  2. реалізм;
  3. неокласицизм;
  4. романтизм;
  5. символізм.
  6. Назва періодичних, спершу офіційних виставок сучасного мистецтва у Франції, з ХУІІ століття є:
  7. вернісаж;
  8. пленер;
  9. дефіле;
  10. салон.
  11. В середині ХУІІІ ст. поступово втрачає популярність провідний стиль мистецтва Європи та Латинської Америки:
  12. класицизм;
  13. агностицизм;
  14. бароко;
  15. романтизм.
  16. Найвідоміший німецький драматург ІІ половини ХУІІІ ст., автор праць з естетики, мислитель та природодослідник, що написав драми “Вільгельм Тель”, “Розбійники” та трилогію “Валленштейн” це
  17. Йоганн Готфрід Гердер;
  18. Йоганн Фрідріх Шиллер;
  19. Йоганн Генріх Песталоцці;
  20. Йоганн Вольфганг Гете.
  21. Перший загальнодоступний музей, створений в Парижі у 1793 році мав 117 античних статуй та чисельні витвори ювелірного та образотворчого мистецтва і називався:
  22. Ермітаж;
  23. Лувр;
  24. Паризький музей мистецтв;
  25. Музей ім. Марсельєзи.
  26. Великий шотландський поет, чія творчість набула популярності у 70-ті рр. ХХст.:
  27. Йозеф Гайдн;
  28. Огюстен Карон;
  29. Джовані Казанова;
  30. Роберт Бернс.
  31. Творець музичного героїчного стилю, німецький композитор, піаніст і диригент:
  32. Людвіг ван Бетховен;
  33. Йозеф Франц Гайдн;
  34. Йоганн Гердер;
  35. Вольфганг Амадей Моцарт.
  36. Відкриття Парової машини видатним англійським винахідником:
  37. Джеймсом Уаттом;
  38. Томасом Мором;
  39. Дені Дідро;
  40. Робертом Уєлсом.
  41. Видатний російський вчений ХУІІІ ст., поет, перший російський член Академії наук, це
  42. Владимир Віноградов;
  43. Олександр Сумароков;
  44. Михайло Ломоносов;
  45. Дмитро Мендєлєєв.
  46. Заснування першого міста на Півдні Російської імперії спричинило широку колонізацію краю та бурхливий розвиток культури. Це місто
  47. Херсон;
  48. Миколаїв;
  49. Одеса;
  50. Сімферополь.

 

Варіант 2

 

1. Один з основних напрямів у європейській літературі та мистецтві ХУІІІ ст., зразком для якого було античне мистецтво, це

  1. реалізм;
  2. класицизм;
  3. романтизм;
  4. символізм.

2. В 1639 році в музичних кругах вперше згадується слово

  1. кантата;
  2. романс;
  3. опера;
  4. симфонія.

3. Стиль ХУІІІ ст., для якого характерні декоративність, химерність та фантастичність (вигадливість) форм, це

  1. рококо;
  2. агностицизм;
  3. бароко;
  4. романтизм.

4. Відоміший діяч музичного мистецтва ІІ половини ХУІІІ століття, автор опери “Дон Жуан” інших опер та інструментальних творів, це

  1. Ф.Зюсмайр;
  2. Й. Бах;
  3. Й. Гайдн;
  4. В. Моцарт.

5. Один з найбагатших музеїв світу заснований у 1753 році на основі приватних збірок був

  1. Ермітаж;
  2. Лувр;
  3. Паризький музей мистецтв;
  4. Британський музей.

6. Великий іспанський художник, представник романтизму

  1. Джонатан Свіфт;
  2. Лопе де Вега;
  3. П¢єр Карон;
  4. Франсіско Хосе де Гойя.
  5. Автором «Марсельєзи» був французький поет і композитор
  6. Й.Гайдн;
  7. Ш.Гуно;
  8. К.Руже;
  9. Д.Верді.

8. У 70- х рр. ХУІІІ ст. в Німеччині виник суспільний рух “Буря й натиск”, найвідоміші представники якого були

  1. політиками;
  2. письменниками;
  3. композиторами;
  4. акторами.

9.Відомий філософ, історик, письменник епохи Просвітництва, співрозмовник в листуванні Катерини ІІ, приборкувач “просвітницького абсолютизму”, це

1)Марі Франсуа Вольтер;

2)Шарль Луі Монтеск¢є;

3)Дені Дідро;

4)Жан Жак Руссо.

10.На початку ХУІІІ століття видатним англійським вченим був відкритий “Закон всесвітнього тяжіння”, його відкрив

1) Томас Мор;

2) Ісаак Ньютон;

3) Джон Локк;

4)Уільям Гарвей.

 

 

Тест №2  до модулю №1(ХІХ ст.)

Варіант 1

 

1. Напрям у мистецтві та літературі, провідною метою якого було відтворення швидкоплинних вражень та спостережень, мінливих почуттів та переживань митця, це

  1. естетизм;
  2. імпресіонізм;
  3. декаданс;
  4. концептуалізм.
  5. На початку ХІХ ст. відкрито для глядачів музей греко-римських та інших художніх пам¢яток, це
  6. Ватиканський музей;
  7. Паризький музей мистецтв;
  8. Римська художня галерея;
  9. Ермітаж.
  10. Ампір, це
  11. стиль в архітектурі та декоративному мистецтві, що служив втіленню ідей могутності;
  12. напрямок в мистецтві, який догматично слідує усталеним канонам;
  13. напрям і метод мистецтва, мета якого – досягнення наукової точності в зображенні людини й навколишнього середовища;
  14. об'єктивне, правдиве, найповніше зображення та відтворення дійсності в літературі та мистецтві.
  15. Твори, дія в яких розгортається в ІІ половині ХІХ ст. В США, має назву:
  16. бестселер;
  17. колаж;
  18. вестерн;
  19. мюзикл.
  20. Німецький поет, автор “Книги пісень”
  21. Джордж Байрон;
  22. Анрі Марі Бейль;
  23. Генріх Гейне;
  24. Йоганес Брамс.

6. Натуралізм, це

  1. стиль в архітектурі та декоративному мистецтві, що служив втіленню ідей могутності;
  2. напрямок в мистецтві, який догматично слідує усталеним канонам;
  3. об'єктивне, правдиве, найповніше зображення та відтворення дійсності в літературі та мистецтві;
  4. . напрям і метод мистецтва, мета якого – досягнення наукової точності в зображенні людини й навколишнього середовища.
  5. Один з видатних оперних композиторів-реалістів, це
  6. Йоган Штраус;
  7. Шарль Гуно;
  8. Джузеппе Верді;
  9. П.Чайковський.
  10. Відомий піаніст і композитор, почесний член Галицького музичного товариства, це
  11. Ференс Лист;
  12. Йоганнес Брамс;
  13. Джузеппе Верді;
  14. П.Чайковський.
  15. “Батько американської літератури”, письменник в якого запозичував сюжети для казок О.С.Пушкін, це
  16. Едгар По;
  17. Вільгельм Гримм;
  18. Вашингтон Ірвінг;
  19. Марк Твен.
  20. Початок діяльності “Товариства пересувних виставок” в Російській імперії
  21. 1861 р.;
  22. 1870 р.;
  23. 1888 р.;
  24. 1899 р.

 

Варіант 2

 

1. Підхід до мистецтва як до предмета витонченої насолоди пропонує

1) естетизм;

2) імпресіонізм;

3) декаданс;

4)концептуалізм.

2. Відкриття МХТ (в подальшому МХАТ) на чолі зі К.Станіславським та В.Немировичем-Данченком відбулося

  1. 1861 р.;
  2. 1879 р.;
  3. 1888 р.;
  4. 1899 р.

3. Академізм, це

  1. стиль в архітектурі та декоративному мистецтві, що служив втіленню ідей могутності;
  2. напрямок в мистецтві, який догматично слідує усталеним канонам;
  3. напрям і метод мистецтва, мета якого – досягнення наукової точності в зображенні людини й навколишнього середовища;
  4. об'єктивне, правдиве, найповніше зображення та відтворення дійсності в літературі та мистецтві.

4. В 1895 році в Парижі

  1. брати Грим видали останню книжку казок;
  2. брати Люм¢єри запатентували кінематограф;
  3. брати Дурови виступили з першою цирковою програмою;
  4. брати Тобілевичи виступили на сцені французького театру.

5. Англійський поет, найяскравіший представник романтизму в літературі

  1. Джордж Байрон;
  2. Анрі Марі Бейль;
  3. Генріх Гейне;
  4. Йоганес Брамс.

6. Реалізм, це

  1. стиль в архітектурі та декоративному мистецтві, що служив втіленню ідей могутності;
  2. напрямок в мистецтві, який догматично слідує усталеним канонам;
  3. напрям і метод мистецтва, мета якого – досягнення наукової точності в зображенні людини й навколишнього середовища;
  4. об'єктивне, правдиве, найповніше зображення та відтворення дійсності в літературі та мистецтві.

7. Один з основоположників оперети, це

     1) Йоган Штраус;

  1. Шарль Гуно;

3) Джузепе Верді;

4)П.Чайковський.

  1. Відомий піаніст і композитор, що неодноразово гастролював в Херсонській губернії, це
  2. Ференс Лист;
  3. Йоганнес Брамс;

  3) Джузепе Верді;

  4) П.Чайковський.

  1. Німецький філолог та етнограф, видавець та письменник
  2. Едгар По;
  3. Вільгельм Гримм;
  4. Вашингтон Ірвінг;
  5. Марк Твен.
  6. Автором поеми “Мазепа” є відомий письменник ХІХ ст.
  7. М.Драгоманов;
  8. Т.Шевченко;
  9. В.Гюго;
  10. В.Скотт.

 

 

Тест№3 до модулю №2 (ХХ ст.)

Варіант 1

  1. Узагальнена назва ряду художніх течій ХХ ст., для яких характерним був розрив із традиційним досвідом художньої творчості та пошук нових форм в мистецтві –

  1)модернізм;

  1. сюрреалізм;
  2. авангардизм;
  3. футуризм.

2. Відомий письменник, критик та громадський діяч, що познайомив Європу з новаціями Г.Ібсена

  1. М.Реріх;
  2. Б.Шоу;
  3. М.Метерлінк;
  4. Е.Золя.

3.“Руські сезони” в Парижі започаткував

  1. Вацлав Ніжинський;
  2. М.Фокін;
  3. С.Дягілев;
  4. П.Пікассо.

4.Символом російського балету, виконаний в 1907 р., став танець Анни Павлової

  1. “Жар-птаха”;
  2. “Вмираючого лебедю”;
  3. “Відпочинок Фавна”;
  4. “Маленьких лебедів”.

5.Загальна назва художніх течій ХХ ст., що висували “мистецтво майбутнього”

  1. модернізм;
  2. сюрреалізм;
  3. авангардизм;
  4. футуризм.
  5. Модний музичний твір у ХХ ст. отримав назву
  6. бестселер;
  7. шансон;
  8. шлягер;
  9. мюзикл.
  10. Найвидатнішим сюрреалістом вважається іспанський художник:
  11. Антоніо Гауді;
  12. Луі Арагон;
  13. Сальвадор Далі;
  14. Артюр Рембо.
  15. Теоретиком контркультури є французький письменник, філософ і публіцист
  16. Герберт Маркузе;
  17. Жан Поль Сартр;
  18. Фолкнер;
  19. Ремарк.
  20. Відомим представником футуризму в Росії став поет
  21. В.Маяковський;
  22. О.Блок;
  23. С.Єсенін;
  24. О.Мандельштам.
  25. У 1975 році відбулася
  26. поява персонального комп¢ютера;
  27. поява сотового телефону;
  28. прем¢єра мюзиклу “Юнона і Авось”;
  29. прем¢єра вистави “Майстер і Маргарита”.

 

Варіант 2

 

1. Напрямок в художній культурі ХХ ст., який проголосив зображення сфери невідомого головною метою мистецтва

1)модернізм;

2)сюрреалізм;

3)авангардизм;

4)футуризм.

2. Автор критичної статті “Квінтесенція ібсенізму”, що поклала початок переосмислення театрального мистецтва для європейських митців театру -

1)М.Реріх;

2) Б.Шоу;

3)М.Метерлінк;

4)Е.Золя.

  1. “Руські сезони” в Парижі відкрили світу неперевершений талант танцівника:

1) Вацлава Ніжинського;

  1. М.Фокіна;
  2. С.Дягілева;
  3. С.Ліфаря.

4. Цією картиною Пабло Пікассо у 1907 році започаткував кубізм, як художній напрямок:

  1. “Голуб миру”;
  2. “Авіньйонські дівчата”;
  3. “Чорний квадрат”;
  4. “Сніданок”.

5. Умовний термін для позначення загальних новаторських напрямів у художній культурі ХХ ст.

1)модернізм;

2)сюрреалізм;

3)авангардизм;

4)футуризм.

6. Модний мистецький твір у ХХ ст. отримав назву

1)бестселер;

2)шансон;

3)шлягер;

4)мюзикл.

  1. Одним з ідеологів сюрреалізму вважається італійський архитектор:

1)Антоніо Гауді;

2)Луі Арагон;

3)Сальвадор Далі;

4)Артюр Рембо.

  1. З.Бжезинський любив повторювати: “Якщо Рим дав світу право, Англія –парламентську діяльність, Франція – культуру і республіку, то сучасні США дали світу НТР та...
  2. контркультуру;
  3. масову культуру;
  4. шоу-бізнес;
  5. мелодраму.
  6. На межі ХІХ та ХХ ст. в Росії відбувався культурний ренесанс, який отримав назву
  7. декаданс;
  8. чисте мистецтво;
  9. романтизм;
  10. срібний вік.

10.У 1983 році починається використання

  1. сотових телефонів;
  2. персональних комп¢ютерів;
  3. абоніменів до мистецьких заходів;
  4. лазерного освітлення сцени.

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

 

  1. Кордон М.В. Українська та зарубіжна культура. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 576 с.
  2. Історія зарубіжного мистецтва ХХ ст. – М., 1991.
  3. Майстри класичного мистецтва Заходу. - М., 1993.
Тестові завдання "Культура Півдня України"

Тестові завдання з дисципліни „Художня культура Півдня України”

 

Тест до модулю №1

Варіант 1

 

1. Історико-культурне районування включає до понять “Південь України”:

1)Таврію та Північне Причорномор¢я;

  1. Крим та Правобережну Україну;
  2. Нижнє Подніпров¢я;
  3. Територію Херсонської губернії ХІХ ст.
  4. В “Одисеї” Гомера про давніх мешканців Півдня йдеться: “Колчан його мов відкрита труна, тримає в руках лук та спис, вони жорстокі та безжалістні, голос їх потужний, наче море, прямують на конях, неначе одна людина”. Це:
    1. алани;
    2. кіммерійці;
    3. скіфи;
    4. сармати.
  5. Від хоробрих мешканців Півдня непереможений іранський цар Дарій І отримав в подарунок птаха, щура, жабу та декілька стріл. Він:
    1. отримав позорну поразку;
    2. здався без бою;
    3. трагично загинув;
    4. переміг відсталих кочовиків.
  6. Однією з найдавніших грецьких колоній Північного Причорномор¢я (579 р. до н.е.) була:
    1. Ольвія;
    2. Скелька;
    3. Золотий мис;
    4. Ягорлицьке поселення.
  7. В перекладі “сармат” означає:
    1. хижий птах;
    2. перепоясаний мечем;
    3. вершник, що перемагає;
    4. дивовижний напій.
  8. Столицею готів у ІІІ ст. У Нижньому Подніпров¢ї стає:
    1. Архейм;
    2. Данпарстадт;
    3. Ольвія;
    4. Готіка.
  9. У ХІ ст. слов¢яни називали устіє Дніпра:
    1. Візантією;
    2. Білобережжям;
    3. Руссю;
    4. Таврією.
  10. Припускають, що саме в районі сучасного Херсона зазнав поразки непереможний Київський князь
    1. Ігор;
    2. Святополок;
    3. Святослав;
    4. Ізяслав.
  11. Перебування половців на Півдні України залишило після себе поняття:
    1. козак;
    2. сабля;
    3. кош;
    4. курінь.
  12.  Провідним вченим ХІХ століття, що вивчав найдавнішу історію Херсонщини та створив за результатами розкопок музейну експозицію був:
    1. Д.Яворницький;
    2. О.Русов;
    3. В.Гошкевич;
    4. М.Пірогов.

 

Варіант 2

 

  1. Потужним промисловим та культурним регіоном ХІХ століття була Херсонська губернія, до складу якої взодили сучасні:
  2. Кримська АР та Херсонська область;
  3. Херсонська, Миколаївська та Одеська області;
  4. Частина Кировоградської, Херсонська, Миколаївська та Одеська області;
  5. Крим та Північне Причорномор¢я.
  6. Від хоробрих мешканців Півдня непереможений іранський цар Дарій І отримав в подарунок птаха, щура, жабу та декілька стріл, це означало: якщо ви перси не злетите неба, немов птахи, не зариєтеся в землю, немов щури, не зануритеся в воду, немов жаби, тоді сприбуйте уникнути стріл…
  7. аланів;
  8. кіммерійців;
  9. скіфів;
  10. сарматів.
  11. Маедонський повководець Зопіріон втратив у південних степах
  12. усю свою армію;
  13. наміри стати великим повководцем;
  14. життя;
  15. голову (з його черепи зробили ритуальну чашу).
  16. Під впливом елинської культури народи Півдня за словами Геродота стають “подібними скіфам, але на відміну від них, сіють та коштують хліб”, це:
  17. алани;
  18. сармати;
  19. арії;
  20. калліпіди.
  21. За свідченням античного географа Птоломея, після приходу сарматів на південні землі, місцеве населення створили нову столицю Північного Причорномор¢я
  22. Сар;
  23. Селім;
  24. Амадока;
  25. Метрополіс.
  26. В процесі господарювання готів на Нижньому Подніпров¢ї в них з¢являється:
  27. давньогерманський епос “Старша Едда”;
  28. слова “князь”, “герб” та “гімн”;
  29. новий король Аттіла;
  30. нлва християнська віра.
  31. Морською брамою Київської Русі з 30-х рр. ХІ століття вважалися:
  32. Берислав;
  33. Станіслав;
  34. Глубока Пристань;
  35. Олешшя.
  36. На території Півдня у Х ст. Князем Олегом була заключена перша в історії України
  37. військова угода;
  38. торгівельна угода;
  39. весільна церемонія;
  40. православна традиція.
  41. Перебування половців на Півдні України залишило після себе поняття:
  42. домра;
  43. кобза;
  44. бунчук;
  45. булава.

     10. “Батьком” Херсонського краєзнавчого руху та засновником історико-культурної експозиції був:

  1. Д.Яворницький;
  2. О.Русов;
  3. В.Гошкевич;
  4. М.Пірогов.

 

Тест до модулю № 2

Варіант 1

 

1. Найдавнішими фортецями Півдня України були:

1) Казікирмен;

2)Доган - Гечид;

3)Олешшя;

4)Бахчисарай.

2.Напикінці ХУІІ століття найвідомішим козацьким атаманом, що переміг більш ніж у 50 бійках на Нижніьому Подніпров¢ї був “урус-шайтан” - :

1)П.Сагайдачний;

2)Б.Хмельницький;

3)Іван Сірко;

4)Д.Вишневецький.

3.Фортеця Мустріт – Кермен (або Таванськ) з часом перетворилася на:

1)Каховку;

2)Берислав;

3)Скелю Дніпра;

4)дно Каховського моря.

  1. Одна з перших в світі демократичних Конституцій була створена на Херсонщині козаком:
    1. Костянтином Гордієнком;
    2. Пилипом Орликом;
    3. Б.Хмельницьким;
    4. І.Мазепою.
  2. Херсон був заснований в
    1. 1794 р.;
    2. 1735р.;
    3. 1778 р.;
    4. 1789 р.
  3. Одеса заснована в
    1. 1764 р.;
    2. 1778 р.;
    3. 1789 р.;
    4. 1794 р.
  4.  Автор трактата “Наука перемагати” брав активну участь у будівництві перших міст півдня Російської імперії, це
    1. Гр. Потьомкін;
    2. І.Ганнібал;
    3. М.Корсаков;
    4. О.Суворов.

8. Одним з засновників міст на півдні Російської імперії був запорожець “Грицько Нечоса”, це:

1) Гр. Потьомкін;

  1. І.Ганнібал;
  2. М.Корсаков;
  3. О.Суворов.

9. Одна з центральних вулиць Одеси названа на честь її засновника –

  1. князя Потьомкіна;
  2. капітана Сінельникова;
  3. генерала де Рібаса
  4. Дюка Рішельє.
  5. Херсонська губернія була створена у
  6. 1802 р.;
  7. 1803 р.;
  8. 1805 р.;
  9. 1815 р.

 

Варіант 2

 

1. Найвидатнішею фортецією Півдня України а ХУ столітті була:

  1. Аслан – Кермен;
  2. Каховка;
  3. Олешшя;
  4. Бахчисарай.

2. Наприкінці ХУІІ століття, єдиною великою перемогою над татарами, московським воєводою Василем Голіциним, була біцка при:

1)Хаджибеї;

  1. Тягині;
  2. Тавані;
  3. Чорній Долині.

3. У 1697 році за наказом І.Мазепи  повковник Іван Іскра склав “повний реєстр річок, озер та протоків” Нижнього Подніпров¢я для:

1) колонізації краю;

  1. будівництва нових міст;
  2. укріплення кордонів;
  3. нових успішних походів проти турків.

4. Одна з перших в світі демократичних Конституцій була створена в фортеці:

1)Каменська Січ;

  1. Олешківська Січ;
  2. Кодак;
  3. Хортиця.

     5. Миколаїв був заснований в

  1. 1794 р.;
  2. 1735р.;
  3. 1778 р.;
  4. 1789 р.

   6. Одеса виникла на місті турецької фортеці

1)Кінбурн;

  1. Кючук – Кайнарджи;
  2. Яси;
  3. Хаджибей.
  4. Будівництвом фортеці і міста Херсон керував родич О.Пушкіна, генерал-цехмейстер
  5. Гр. Потьомкін;
  6. І. Ганнібал;
  7. М.Корсаков;
  8. О.Суворов.
  9. Інженер – повковник, що будував Херсон, був ще й першим літописцем історії міста, це був:

1)Гр. Потьомкін;

  1. І.Ганнібал;
  2. М.Корсаков;
  3. О.Суворов.
  4. Миколаївська губернія була створена у:
  5. 1802 р.;
  6. 1803 р.;
  7. 1805 р.;
  8. 1815 р.

10. Одна з центральних вулиць Миколаєва названа на честь її засновника –

  1. князя Потьомкіна;
  2. капітана Сінельникова;
  3. генерала де Рібаса
  4. Дюка Рішельє.

 

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

 

1. Шушляннікова Н. Розповіді з історії Херсонського краю. – Х.: ХДУ, 2003.

2. Путівник по Херсонщині. –Х.: Наддніпрянська правда, 2005.

Тестові завдання "Теорія драми"

Тестові завдання з дисципліни „Теорія драми”

 

Розділ І. Вступ до предмету.

1. Курс „Теорія драми” присвячується:

а) жанрам драматургії;

б) театральному мистецтву;

в) аналізу побудови драми.

2. Універсальна вимога до твору драматургії:

а) використання прийому єдності місця;

б) підкорення закону „єдності дії”;

в) максимальне оголення проблеми.

3. В основі процесу взаємопереходу форми та змісту лежить:

а) форма;

б) зміст та форма;

в) зміст.

4. Спосіб зовнішнього втілення образного змісту драматичного твору це:

а) художня форма;

б) зміст;

в) форма.

5. Одним із основних елементів змісту є:

а) жанр;

б) стиль;           

в) сюжет.

6. До основного елементу форми можна віднести:

а) конфлікт;

б) композицію;

в) тему.

7. Конкретне прагнення протилежного табору, спрямоване на

досягнення своєї мети:

а) подія;

б) протидія;

в) дія.

8. Функція переживання діалогів драми:

а) пізнавальна;

б) комунікативна;

в) емоційно-дійова.

9. Пряме мовлення персонажів драми:

а) репліка;

б) афіша;

в) ремарка.

10. Непряме мовлення у творі драматургії:

а) монолог;

б) діалог;

в) ремарка.


 

Розділ ІІ. Драматичний процес. Загальне визначення драми.

 

1. Аристотель визначає драму як:

а) вид художньої літератури;

б) наслідування дії дією;

в) зображення дії та конфліктів.

2. Автор драми втілює свій задум за допомогою:

а) режисера;

б) актора;

в) дійових осіб.

3. Драма виникла у:

а) ХVІІІ столітті;

б) ХІХ столітті;

в) ХХ столітті.

4. Психологізм як атрибут драми та поняття „психологічної драми”

остаточно сформулювалися на рубежі:

а) ХVІІ - ХVІІІ століття;

б) ХVІІІ - ХІХ століття;  

в) ХІХ - ХХ століття.

5. Вид драми, наближений до трагікомедії:

а) романтична драма;

б) драма абсурду; 

в) соціально-побудова.

6. Одна із характерних ознак жанру драми:

а) розглядзвичайних людей у екстремальних обставинах;

б) заплутана інтрига з ефектними випадковостями;

в) філософська наповненість конфлікту.

7. Єдина дія або „наскрізна дія” драматичного твору, пов’язана з:

а) контрдією драми;

б) ідеєю драми;

в) тематикою драми.

8. У праці Ю.Баби „Нова критика сцени” знаходимо:

а) глибоке трактування драматичного діалогу;

б) ознаки жанру драми;

в) історію виникнення „серйозного” жанру.

9. Перший зразок міщанської драми „Лондонський купець” створив:

а) В.Шекспір;

б) Ж.Лілло;

в) К.Гоцці.

10. Надзвичайні події та обставини, при яких воля героя набуває

характеру єдиного прагнення, називають:

а) „драматичний вузол”;

б) сюжет драми;

в) драматична колізія.

 

Розділ ІІІ. Конструкція драми та конструкція драматичної сцени.

 

1. Кожна сцена драми, за виразом Ю.Баби:

а) безперервна драматична боротьба;

б) поєдинок;

в) шахова партія.

2. Конструкція драми :

а) різноманітна;

б) статична;

в) неяскрава.

3. Вказівки до побудови драми:

а) побічні лінії не повинні зливатися в єдине русло драми;

б) яскрава лінія боротьби, розвиває побічні лінії драми;

в) лінія боротьби персонажів не повинна бути яскравою.

4. Ким запропонована схема трагедійного жанру у книзі „Поетика”:

а) Фрейтагом;

б) Дідро;

в) Аристотелем.

5. У схемі трагедійного жанру (за Фрейтагом) зав’язка визначається

як:

а) вступ;

б) збуджуючий момент;

в) підвищення.

6. За сучасним змістом перипетія у драмі означає:

а) перехід від щастя до нещастя і навпаки;

б) трагічний момент;

в) несподівані, раптові повороти у розгортанні сюжету твору.

7. Аристотель розподілив сцени трагедії на:

а) 5 груп;

б) 4 групи;

в) 3 групи.

8. Найбільш інтенсивна схема драматичної боротьби:

а) різкий підйом;

б) східчастий підйом;

в) повільний підйом.

9. Розвиток конфлікту це:

а) головна рушійна сила розгортання сюжету;

б) етапи драматичної дії;

 в) розвиток позасюжетних елементів драми.

10. Композиція драми це:

а) сюжет;

б) ряд подій;

в) організація драматичної дії у часі та просторі.


 

Розділ ІV. Конструкція драматичної репліки.

1. Походження репліки:

а) англійське;

б) італійське;

в) французьке.

2. Репліка в сценічному розумінні:

а) вислів дійової особи чи останні слова, за якими йде

текст партнера;

б) коротке зауваження, заперечення, відповідь;

в) заперечення сторони на судовому процесі.

3. Загальне визначення мови драми:

а) мова жестів актора;

б) слово драматичного твору в його загальнолітературній

вагомості;

в) підтекст персонажів.

4. Мова побутової драми:

а) близька до повсякденності;

б) красномовна;

в) лірична.

5. Драматичний діалог конструюється як:

а) звичайний обмін словами між персонажами;

б) розмова між двома і більш персонажами;     

в) чергування вольових зусиль та контрзусиль персонажів.

6. Мова діалогів у українській драмі:

а) буденна;

б) філософська;

в) героїчна.

7. Яскраві представники чергувань окликів і мовчання дійових осіб:

а) С.Беккет, А.Адамов;

б) І.Кочерга, В.Винниченко;

в) Г.Гауптман, А.Чехов.

8. Ремарка в драматургії:

а) зауваження автора тексту книги;

б) пояснення, зауваження, уточнення драматурга для

 читача, постановника, актора;

в) начерк, ескіз.

9. Ремарка за характером:

а) статична;

б) публіцистична;

в) динамічна.

10. Одна із професійних ознак драматурга (стосовно ремарок):

а) велика кількість ремарок;

б) лаконізм ремарок;

в) нав’язливість ремарок.


 

Розділ V. Сюжет та характери драми. Амплуа.

1. Розуміння сюжету:

а) структура оповідання;

б) важливі обставини і найбільш значні події твору;

в) точка зору на дійсність.

2. Визначення фабули:

а) показ персонажів драматичного твору у дії;

б) складні конфлікти та взаємини між персонажами;

в) сукупність чи сюжетна схема подій, пов’язаних між собою.

3. Характер персонажа:

а) сукупність напрямів почуттів, волі, розуму – певна форма

душевної динаміки діючої особи;

б) особливий тип діяльності людини;

в) індивідуальний склад особистості людини.

4. „Роль” – це:

а) образ персонажа;

б) характер-образ;

в) характер персонажа.

5. Який драматичний жанр успадкував метод готової характеристики для другорядних персонажів:

а) трагедія;

б) реалістична, побутова, психологічна драма;

в) мелодрама.

6. Емоційну природу дійової особи створюють:

а) вчинки персонажа;

б) підтекст;

в) бажання, які виникають під час боротьби.

7. Мовою характеру у драмі називається:

а) особливість суспільного середовища;

б) мова, яка притаманна даному персонажу;

в) індивідуальний характер персонажа.

8. Мова високої поезії у:

а) Софокла, І.Ф.Шиллера;

б) М.О.Зарудного;

в) А.П.Чехова.

9. Яскравий представник мови українського народу:

а) О.М.Островський;

б) М.В.Гоголь;

в) І.К.Карпенко-Карий.

10. Амплуа субретки це:

а) бійка, весела служниця, повірена у ділах господині;

б) простодушна, наївна дівчинка;

в) актриса, переодягнена у чоловічий костюм.

 


 

Розділ VІ. Драма, трагедія та комедія як жанр.

1 Визначення жанру як „куту зору на дійсність, відбитому у художньому образі” належить:

а) П.Паві;

б) П.Руліну;

в) Г.О.Товстоногову.

2. Визнаний теоретик драми на Україні:

а) Іван Кочерга;

б) Леся Українка;

в) Іван Франко.

3. Один із класиків жанру трагедії епохи Відродження і бароко:

а) Софокл;

б) П.Кальдерон;

в) П.Корнель.

4. Різновид драми, побудований на алегорії:

а) драматична поема;

б) притча;

в) монодрама.

5. Характерна ознака жанру мелодрами:

а) цікава любовна, сімейна інтрига;

б) розгляд звичайних людей у звичайних обставинах;

в) суспільні та особистісні недоліки.

6. Достоїнство жанру мелодрами:

а) відрив від реальності, полегшене тлумачення колізій;

б) увага до повсякденності та побуту;

в) пафос морального відкриття та здатність викликати співчуття

до романтичних героїв.

7. Визначення жанру трагедії вперше дано:

а) Г.-Ф.Гегелем;

б) Аристотелем;

в) Плавтом.

8. Головний представник жанру комедії:

а) Аристофан;

б) Лопе де Вега;

в) В.В.Маяковський.

9. Автор, відомих в Україні комедій про Шельменка-денщика:

а) Г.Ф.Квітка-Основ’яненко;

б) М.П.Старицький;

в) О.Є.Корнійчук.

10. Комедія є пародією трагедії: Аристофан пародіював:

а) Софокла;

б) Есхіла;

в) Еврипіда.

 


 

Розділ VІІ. Фарс та інші комедійні форми.

 

1. Характер образності у фарсі:

а) фантасмагоричний;

б) соціально-фізіологічний;

в) гіперболізований.

2. Найбільш популярні та відомі фарси:

а) німецькі;

б) італійські;

в) французькі.

3. Основою італійської комедії масок „dell’arte” стали:

а) іспанські інтермедії;

б) німецькі прийоми фарсової буфонади;

в) традиції італійського фарсу.

4. Кому належить вислів про комедійний жанр: „Сміх є сяйво”:

а) М.В.Гоголю;

б) А.Шопенгауеру;

в) О.С.Пушкіну.

5. Комедійний жанр-прийом, який підкреслює зовнішнє комічне перебільшення:

а) бурлеск;

б) буфонада;

в) мюзикл.

6. Який комедійний жанр поєднує у собі реальне і фантастичне:

а) гротеск;

б) капусник;

в) трагікомедія.

7. Жанр, у якому чергуються моменти діалогу з номерами

пісень-куплетів, романсів і танців:

а) сатирична комедія;

б) реприза;

в) водевіль.

8. Пародійний жанр народного театру:

а) бурлеск;

б) пантоміма;

в) скетч.

9. Країна виникнення водевілю:

а) Франція (Нормандія);

б) Україна;

в) Іспанія.

10. Кількість виконавців, задіяних у скетчах-начерках:

а) 5-7;

б) 2-3;

в) 7-10.

 

Розділ VІІІ. Драматичні події. Інсценізація.

 

1. Який вид мотивації, використовує автор:

а) логічну;

б) художньо-психологічну;

в) мотивацію-підготовку.

2. Будь-який перелом у драмі повинен мати:

а) композицію;

б) мотив;

в) типовість.

3. Найважче інсценувати:

а) оповідання;

б) пісні;

в) романи.

4. Проти інсценізації своїх романів був:

а) Ф.М.Достоєвський;

б) Ю.І.Яновський;

в) Л.М.Толстой.

5. Визначте умову, яка неважлива для інсценування літературного твору:

а) дієвість фрагменту;

б) жанр твору;

в) зосередження подій навколо конфлікту.

6. Яка подія знаходиться за сюжетом драматичного твору:

а) вихідна;

б) головна;

в) другорядна.

7. Створюючи сценарій інсценізації, студент виступає у ролі:

а) драматурга;

б) актора;

в) режисера.

8. При написанні інсценізації, що більш за все використовується для

передачі психологічного стану персонажа:

а) ремарки;

б) вставки-репліки;

в) слова автора.

9. Постановчий план інсценізації складається з:

а) двох розділів;

б) одного;

в) трьох.

10. Кількість виконавців, задіяних у скетчах-начерках:

а) 5-7;

б) 2-3; 

в) 7-10.


 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

 

1. Аникст А.А. Теория драмы в России от Пушкина до Чехова. – М.: Издательство «Наука», 1972.

2.Владимиров С. Действие в драме. – Ленинград: 1972.

3. Волькенштейн В.М. Драматургия. – М., 1969.

4. Захава Б.Е. Майстерство актёра и режисёра. – М.: Образование, 1973.

5. Лексикон загального та порівняльного літературознавства. – Чернівці: Золоті литаври, 2001.

6. Лесин В.М., Пулинець О.С.Словник літературознавчих термінів. – К.: Радянська школа, 1971.

7. Лимаренко Л.І. Від театру до майстерності: Монографія. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2006.

8. Лимаренко Л.І. Теорія драми: Програма для училищ культури. – К., 1997.

9. Містерія у генезі театральних форм і сценічних жанрів / О.Ю.Клековкін. – Навч. пос. – Київ: КДІТМ ім. І.К.Карпенка-Карого, 2001.

10. Пави П. Словарь театра: Пер. с фр. – М.: Прогресс, 1991.

11. Палл І. Про жанри. – М.: ВТС, 1962.

12. Поламишев О.М. Майстерність режисера. Дійовий аналіз п'єси. – М.: Освіта, 1982.

13. Поляков М.Я. В мире идей и образов. – М.: Советский писатель, 1983.

14. Советский энциклопедический словарь. – М.: Советская энциклопедия, 1985.

15. Російсько-український словник. – К.: Наукова думка, 1969.

16. Сахновский-Панкеев В. Драма. – Ленинград: Искусство, 1964.

17. Станіславський К.С. Моє життя в мистецтві. – М.: Мистецтво, 1983.

18. Товстоногов Г.А. Зеркало сцены. – Ленинград: Искусство, 1984.

19. Холодов Е. Композиция драмы. – М.: Искусство, 1957.

20. Фролов В.В. Судьбы жанров драматургии. – М.: Советский писатель, 1979.

21. Фролов В.В. Жанры советской драматургии. – М.: Советский писатель, 1957.

22. Чабаненко І.О. Записки театрального педагога. – К.: Мистецтво, 1983.

23. Юзовский И.И. О театре и драме. В 2-х т. Т.1: Статьи, почерки, фельетоны. – М.: Искусство, 1982.

Тестові завдання "Народознавство та фольклор України"

Тестові завдання з дисципліниНародознавство та фольклор України”

Crossword_11.jpg

Crossword_22.jpg

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Тестові завдання з профілюючих дисциплін
(Практичні заняття)
Дата изменения:
19 грудня 2013р., 3:26 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 39631

Опитування Чи брали Ви участь в дистанційному навчанні?
Мені це нецікаво 51
Ні, але хочу спробувати 155
Так, в ролі тьютора (студента) 181
Всього голосів: 387
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...