І курс I семестр
I Змістовий модуль
Тема: Постава хориста, засвоєння елементів академічної манери співу. Дихання, атака звуку, інтонація.
Практичні модулі:
1.Правила постави хориста.
2. Робота над диханням в хорі.
3. Елементарні навички звукоутворення, артикуляції голосних, чистоти інтонації, ансамблевого співу.
4.Атака звуку (тверда, м’яка, придихальна).
Модулі самостійної роботи:
1. Відпрацювання навичок хорового співу на матеріалі хорового репертуару.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
ІІ Змістовий модуль
Тема: Інтонування, горизонтальний стрій
Практичні модулі:
1.Поняття – хоровий стрій.
2.Горизонтальний стрій – правила інтонування звукоряду гам, тетрахордів.
3.Робота над горизонтальним строєм в хорових партіях.
Модулі самостійної роботи:
1.Відпрацювання навичок чистого інтонування хорової партії на репертуарі учбового хору.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю –залік.
Уміти виразно співати хорові партії з тактуванням з репертуару хору за І семестр. Особливу увагу слід звернути на чистоту інтонації, вокальне дихання, динаміку, штрихи, фразування.
II семестр
IІІ Змістовий модуль
Тема: Опанування штрихів.
Практичні модулі:
1.Звуковедення legato.
2.Звуковедення non legato.
3.Звуковедення staccato.
Модулі самостійної роботи:
1.Володіння навичками різного виду звуковеденням.
Підсумкова тека: Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
ІV Змістовий модуль
Тема: Вдосконалення вокально-хорової техніки.
Практичні модулі:
1.Напрацювання якості звукоутворення та вокально-хорової звучності..
2.Особливості дикції, артикуляції.
Модулі самостійної роботи:
1.Відпрацювання навичок дикції, артикуляції.
Підсумкова тека: Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю – залік
Уміти виразно співати хорові партії з тактуванням з репертуару хору за ІІ семестр. Особливу увагу слід звернути на чистоту інтонації, вокальне дихання, динаміку, штрихи, фразування.
ІІ курс III семестр
І Змістовий модуль.
Тема: Вдосконалення елементів хорової співучності.
Практичні модулі.
1. Продовження роботи над диханням в хорі, зокрема, “ланцюговим”; опорою звуку.
2. Робота над культурою звукоутворення в хорі:
а). над тембром хорової партії та хору;
б).манерою співу (округлення та прикриття звуку);
в). дикційна свобода та чіткість;
г). засоби звуковедення.
Модулі самостійної роботи:
1. Відпрацювання навичок звукоутворення.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
ІІ Змістовий модуль.
Тема: Висота співацької позиції.
Практичні модулі:
1. Поняття про резонатори.
2. Спів закритим ротом та висока співацька позиція.
3. Згладжування регістрових переходів.
Модулі самостійної роботи:
1. Робота над високою співацькою позицією, згладжуванням регістрових переходів.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю – залік.
Уміти виразно співати хорові партії з тактуванням з репертуару хору за ІІІ семестр. Особливу увагу слід звернути на чистоту інтонації, вокальне дихання, динаміку, штрихи, фразування.
IV семестр
ІІІ Змістовий модуль.
Тема: Вокальна техніка – напрацювання якості звуку, строю, артикуляції, дикції.
Практичні модулі:
1. Удосконалення вокально-хорової техніки.
2. Інтонування гам (3види мінору), тетрахордів.
3. Робота над артикуляцією, дикцією, чистотою інтонації на матеріалі хорових творів учбового репертуару.
Модулі самостійної роботи:
1. Відпрацювання артикуляції, дикції , чистоти інтонації на матеріалі хорових партій творів репертуару хорового колективу.
Підсумкова тека: Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
ІV Змістовий модуль
Тема: Вертикальний стрій.
Практичні модулі:
1.Розспівування на чистоту інтонування гармонічних вправ.
2.Відпрацювання навичок чистого інтонування акордів.
3.Робота над якістю вертикального строю в хорових творах.
Модулі самостійної роботи:
1. Вивчення по К.Пігрова правил інтонування акордів та гармонічних вправ.
2.Слухання та аналіз звучання відомих хорових колективів.
Підсумкова тека: Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю – залік.
Уміти виразно співати хорові партії з репертуару хору за ІV семестр. Особливу увагу слід звернути на чистоту інтонації, вокальне дихання, динаміку, штрихи, фразування.
ІІІ курс Vсеместр
І Змістовий модуль.
Тема: Філірування звуку, техніка розвитку динаміки звучання голосу.
Практичні модулі:
1. Розвиток динамічних можливостей звучання хору.
2. Фразування.
3. Техніка філірування звуку в хорі.
Модулі самостійної роботи:
1. Відпрацювання динаміки в хорових творах, які входять до репертуару.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
ІІ Змістовий модуль.
Тема: Освоєння закономірностей темпо-метроритмічного руху в процесі виконання твору.
Практичні модулі:
1. Основні музичні темпи.
2. Метроритм – як засіб музичної виразності.
3. Засвоєння складних ритмів, використання сольмізації.
Модулі самостійної роботи:
1. Відпрацювання складного ритму в хорових партіях репертуару хорового класу.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю – диференційний залік.
1. Уміти виразно співати хорові партії з репертуару хору за V семестр. Особливу увагу слід звернути на чистоту інтонації, вокальне дихання, динаміку, штрихи, фразування.
VI семестр
ІІІ Змістовий модуль.
Тема: Унісонний ансамбль – ансамбль частковий, та загальнохоровий.
Практичні модулі:
1. Досягнення унісонного ансамблю хорових партій (вокальний, ритмічний, динамічний, природний, штучний) на прикладах хорових творів із репертуару хорового класу.
2. Досягнення загально хорового ансамблю (узгодженість всіх партій хору між собою).
Модулі самостійної роботи:
1. Робити ретельний аналіз горизонтального строю хорових партій у творах з репертуару хорового класу.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
IV Змістовий модуль.
Тема: Ансамбль –його види. Ансамбль гармонічний, поліфонічний, природний, штучний.
Практичні модулі:
1. Робота над гармонічним ансамблем в хорових творах та залежність від: а). складу хору; б). фактури; в). теситури; г). динаміки та інш.
2. Робота над ансамблем в поліфонічних творах.
3. Природний і штучний ансамбль хору. Умови, які сприяють цим видам ансамблю.
Модулі самостійної роботи:
1. Робити ретельний аналіз акордів, мелодичного положення акордів, нюансів, темпу у творах з репертуару хорового класу.
Підсумкова тека: Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю – залік
Якісне виконання хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі напам’ять за VI семестрі.
IV курс VII семестр
I. Змістовний модуль.
Тема: Розвиток вокально-технічних можливостей у хоровому виконавстві. Значення та роль хорового диригента.
Практичні модулі:
1.Робота над рухливістю голосу та розширенням його діапазону.
2.Значення та роль хорового диригента.
Модулі самостійної роботи:
1.Педагогічна діяльність диригента у хорі, та значення техніки диригування у виконанні музичного твору.
Підсумкова тека: Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю - залік
Виконати напам’ять 3 хорових партій з репертуару хорового класу.
VIII семестр
IІІ Змістовий модуль.
Тема: Засоби художньої виразності у хоровому виконавстві. Методика підготовки диригента до занять з хоровим колективом. Практичні модулі:
1. Робота над засобами художньої виразності.
2. Підготовка диригента до роботи з хором.
Модулі самостійної роботи:
1. Методика розучування пісні.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
ІV Змістовий модуль.
Тема: Критерії виконання хорової партії. Вокальна робота диригента у хорі.
Практичні модулі:
1. Використання у співі всіх вокально-хорових навичок та елементів художньої виразності.
2. Розспівування хорового колективу як важливий етап роботи над вокально-хоровими навичками.
Модулі самостійної роботи:
1. Відпрацювання всіх навичок художньої виразності на творах, які виконуються в хоровому класі.
2. Підбор вокально-хорових вправ для вокальної роботи диригента у хорі.
Підсумкова тека. Якісне виконання трьох хорових партій творів, які виконуються в хоровому класі.
Форма контролю – залік.
1. Уміти виразно співати хорові партії з репертуару хору за VІІІ семестр. Особливу увагу слід звернути на чистоту інтонації, вокальне дихання, динаміку, штрихи, фразування.
2. Спів всіх партій з репертуару хору напам’ять.