Тема 1 модулю: Закріплення вокально – технічних навичок студентів.
На матеріалі вокальних вправ, вокалізів, різножанрових вокальних творів середнього рівня складності здійснюється поєднання емоційного стану з технічними завданнями фонаційного процесу; вирівнювання тембрового звучання голосу на всіх ділянках діапазону;робота над технічною досконалістю співочого голосу студентів.
Завдання: Робота над вирівнюванням звучності тембрової одноманітності і опертості голосу на всіх голосних по всьому діапазону.
Методичні вказівки: Для досягнення вирівнювання звучності тембрової одноманітності і опертості голосу по всьому діапазону потрібна наполеглива, свідома робота і над диханням, високою позицією, над згладжуванням регістрів. Для цього існує цілий ряд вокальних вправ, вокалізів, існує спеціальна література.
Література:
1. Абт Ф. Школа пения. Избранные произведения для голоса с фортепиано. – М.,1985.
2. Аспелунд Д. Развитие певна и его голоса. – М.: Музгиз, 1952.
3. Варламов А. Полная школа пеня.-М.: Музгиз, 1953.
4. Вартанян И.А. Звук – Слух – Мозг. – Л., 1981.
5. Виардо П. Упражнения для женского голоса в сопровождении фортепиано. – М.: Музыка, 1967.
6. Вілінська І. Вокалізи для середнього голосу: Учб. Репертуар. – К.: Музична Україна, 1989.
7. Вокальні вправи. Програма для педагогічних інститутів. – К., 1991.
8. Гарсиа М. Школа пеня: Ч. І, ІІ. – М.: Госмузиздат, 1956.
9. Дмитриев Л. Б.Основы вокальной методики. – М.: Музыка, 1968.
10. Зейдлер Г. Искусство пения. 40 мелодий расположенных по возростанию сложности. – Л., 1987.
11. Егорычева М.И. Упражнения для развития вокальной техники. – К.: Музична Україна, 1980.
12. Избранные вокализы для высокого голоса в сопровождении фортепиано. Составитель Г. Тиц. – М.: Музыка, 1977.
13. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.: Муз. Україна, 1988.
14. Менобени. А.Г. Методика обучения сольному пению. – М., 1987.
15. Микиша М.В. Практичні основи вокального мистецтва.–К.:1985.
16. Пляченко Т.М. Методика викладання вокалу. – Кіровоград: КДПУ. – 2005.
17. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – Київ, 1998.
Тема 2 модулю: Формування художньо-виконавських навичок.
На матеріалі вокальних вправ, вокалізів, різножанрових вокальних творів середнього рівня складності відбувається розвиток навички свідомого фіксування вібраційних відчуттів в зонах вокально – м’язової схеми; формування свідомого вокального слуху; доведення до автоматизму комплексу вокально – технічних навичок; розвиток художньо-виконавських умінь.
Завдання: Наполеглива робота над відпрацюванням вокально-технічних навичок та емоційно-образною виразністю співацького голосу.
Методичні вказівки: Поступова, наполеглива робота потрібна для досягнення динамічного нюансування (звучного піано і форте на дихальній опорі без форсування), удосконалення співочої дикції і артикуляції. Для цього існує цілий ряд вокальних вправ, вокалізи, вокальні твори, які дають змогу оволодіння навичками необхідного звучання голосу.
Література:
1. Абт Ф. Школа пения. Избранные произведения для голоса с фортепиано. – М.,1985.
2. Аспелунд Д. Развитие певна и его голоса. – М.: Музгиз, 1952.
3. Варламов А. Полная школа пеня.-М.: Музгиз, 1953.
4. Вартанян И.А. Звук – Слух – Мозг. – Л., 1981.
5. Виардо П. Упражнения для женского голоса в сопровождении фортепиано. – М.: Музыка, 1967.
6. Вілінська І. Вокалізи для середнього голосу: Учб. Репертуар. – К.: Музична Україна, 1989.
7. Вокальні вправи. Програма для педагогічних інститутів. – К., 1991.
8. Гарсиа М. Школа пеня: Ч. І, ІІ. – М.: Госмузиздат, 1956.
9. Дмитриев Л. Б.Основы вокальной методики. – М.: Музыка, 1968.
10. Зейдлер Г. Искусство пения. 40 мелодий расположенных по возростанию сложности. – Л., 1987.
11. Егорычева М.И. Упражнения для развития вокальной техники. – К.: Музична Україна, 1980.
12. Избранные вокализы для высокого голоса в сопровождении фортепиано. Составитель Г. Тиц. – М.: Музыка, 1977.
13. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.: Муз. Україна, 1988.
14. Менобени. А.Г. Методика обучения сольному пению. – М., 1987.
15. Микиша М.В. Практичні основи вокального мистецтва.–К.:1985.
16. Пляченко Т.М. Методика викладання вокалу. – Кіровоград: КДПУ. – 2005.
17. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – Київ, 1998.
Тема 3 модулю: Удосконалення вокально–технічних і художньо – виконавських навичок студентів.
На матеріалі вокальних вправ, вокалізів, різнохарактерних та різножанрових вокальних творів середнього рівня складності відбувається подальша робота над музичною декламацією і музичним виконавством; а над інтонаційною виразністю співочого голосу;автоматизацією комплексу вокально – технічних навичок та умінь.
Завдання: Продовження наполегливої роботи щодо відпрацювання вокально-технічних навичок та емоційно-образної виразністю співацького голосу.
Методичні вказівки: Кожному співакові треба навчитися розбиратися у своєму голосовому механізмі, на слух розпізнавати елементарне якісне звучання, здійснення аналізу співацького процесу. Виконання вокальних вправ, вокальних творів, свідомий контроль при виконанні.
Література:
1. Абт Ф. Школа пения. Избранные произведения для голоса с фортепиано. – М.,1985.
2. Аспелунд Д. Развитие певна и его голоса. – М.: Музгиз, 1952.
3. Вальборг Вербек-Свердстрём. Школа скрытия голоса. Путь к катарсису в искусстве пения. – М.: evidentis, 2009. – 232 с.
4. Варламов А. Полная школа пеня.-М.: Музгиз, 1953.
5. Вартанян И.А. Звук – Слух – Мозг. – Л., 1981.
6. Виардо П. Упражнения для женского голоса в сопровождении фортепиано. – М.: Музыка, 1967.
7. Вілінська І. Вокалізи для середнього голосу: Учб. Репертуар. – К.: Музична Україна, 1989.
8. Вокальні вправи. Програма для педагогічних інститутів. – К., 1991.
9. Гарсиа М. Школа пеня: Ч. І, ІІ. – М.: Госмузиздат, 1956.
10. Дмитриев Л. Б.Основы вокальной методики. – М.: Музыка, 1968.
11. Зейдлер Г. Искусство пения. 40 мелодий расположенных по возростанию сложности. – Л., 1987.
12. Егорычева М.И. Упражнения для развития вокальной техники. – К.: Музична Україна, 1980.
13. Избранные вокализы для высокого голоса в сопровождении фортепиано. Составитель Г. Тиц. – М.: Музыка, 1977.
14. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.: Муз. Україна, 1988.
15. Менобени. А.Г. Методика обучения сольному пению. – М., 1987.
16. Микиша М.В. Практичні основи вокального мистецтва.–К.:1985.
17. Пляченко Т.М. Методика викладання вокалу. – Кіровоград: КДПУ. – 2005.
18. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – Київ, 1998.
Тема 4 модулю: Удосконалення вокально-технічних і художньо-виконавських навичок студентів (продовження).
Практичні модулі:
На матеріалі вокальних вправ, вокалізів, різнохарактерних та різножанрових вокальних творів більш складного технічного рівня продовжується формування стилістичної виразності співочого голосу; робота над вірним резонуванням голосу та артикуляційною і дикційною виразністю.
Завдання: Цілеспрямована робота над свідомою самооцінкою власного співацького процесу щодо якості звучання голосу.
Методичні вказівки: Через свідому техніку, з допомогою якої вироблено навички правильної роботи, треба формувати навички вільного виконання вокальних творів з різною емоційно-образною забарвленістю. Для цього існують вокалізи, вокальні твори, різноманітні вправи, виконавські прийоми.
Література:
1. Абт Ф. Школа пения. Избранные произведения для голоса с фортепиано. – М.,1985.
2. Аспелунд Д. Развитие певна и его голоса. – М.: Музгиз, 1952.
3. Вальборг Вербек-Свердстрём. Школа скрытия голоса. Путь к катарсису в искусстве пения. – М.: evidentis, 2009. – 232 с.
4. Варламов А. Полная школа пеня.-М.: Музгиз, 1953.
5. Вартанян И.А. Звук – Слух – Мозг. – Л., 1981.
6. Виардо П. Упражнения для женского голоса в сопровождении фортепиано. – М.: Музыка, 1967.
7. Вілінська І. Вокалізи для середнього голосу: Учб. Репертуар. – К.: Музична Україна, 1989.
8. Вокальні вправи. Програма для педагогічних інститутів. – К., 1991.
9. Гарсиа М. Школа пеня: Ч. І, ІІ. – М.: Госмузиздат, 1956.
10. Дмитриев Л. Б.Основы вокальной методики. – М.: Музыка, 1968.
11. Зейдлер Г. Искусство пения. 40 мелодий расположенных по возростанию сложности. – Л., 1987.
12. Егорычева М.И. Упражнения для развития вокальной техники. – К.: Музична Україна, 1980.
13. Избранные вокализы для высокого голоса в сопровождении фортепиано. Составитель Г. Тиц. – М.: Музыка, 1977.
14. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.: Муз. Україна, 1988.
15. Менобени. А.Г. Методика обучения сольному пению. – М., 1987.
16. Микиша М.В. Практичні основи вокального мистецтва.–К.:1985.
17. Пляченко Т.М. Методика викладання вокалу. – Кіровоград: КДПУ. – 2005.
18. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – Київ, 1998.