ІІІ курс
V семестр
I Змістовий модуль
Тема: Теоретичні та історичні аспекти музичного виховання учнів
Лекційний модуль:
1. Предмет і завдання курсу “Методика музичного виховання”. Сучасні вимоги до музичного виховання в загальноосвітній школі
2.Шляхи музичного виховання школярів (історичний огляд) 3.Дидактичні основи музичного виховання в школі .
4. Вікові особливості музичного розвитку учнів.
Практичний модуль:
1. Предмет і завдання курсу. Сучасні вимоги до музичного виховання у загальноосвітній школі.
2. Шляхи музичного виховання в Україні та закордоном.
3. Вікові особливості музичного розвитку учнів.
Модуль самостійної роботи:
1.Характеристика музично – педагогічної досвіду вітчизняних та зарубіжних педагогів – музикантів.
2.Вивчення і аналіз діючих програм з музики.
3.Методика діагностики музичних здібностей.
Список рекомендованої літератури.
· Основна література:
1,2,6, 7, 18, 19, 20.
· Додаткова література:
3, 4, 5, 9, 13, 21.
Підсумкова тека: контрольне заняття
1. Розкрити сутність музичного виховання у загальноосвітній школі.
2. Ретроспективний аналіз передових систем музичного виховання дітей (ХХ століття).
3. Розкрити зміст сучасного музичного виховання у загальноосвітній школі. Проаналізувати діючу програму «Музика».
IІ Змістовий модуль
Тема: Види музичної діяльності в школі і методика її організації.
Лекційний модуль:
1.Музичне сприйняття і методика його розвитку у школярів.
2.Хоровий спів в школі і методика формування навичок виразного виконання.
3.Методика засвоєння музично – теоретичних знань і розвиток музично – слухових уявлень.
4.Дитяча музична творчість і педагогічне керівництво нею.
Практичний модуль:
1.Розробка плану і змісту проведення слухання музики як фрагменту уроку і його реалізація у формі ділової гри із залученням групи студентів.
2.Складення розгорнутого плану роботи над конкретним хоровим твором на основі його аналізу і добір ефективних методів розучування.
3.Методична розробка засвоєння вокальних вправ на релятивній основі з використанням співу по нотам та її практична реалізація.
4.Методична розробка проведення вокальних, інструментальних і пластичних імпровізацій у конкретних навчальних ситуаціях.
Модуль самостійної роботи:
1.Короткий огляд розвитку методики проведення слухання музики (на основі аналізу діяльності Б.Яворського, Б.Асаф’єва, В.Шацької, Н.Гродзенської, Д.Кабалевського).
2.Мутація, особливості її вияву у хлопчаків та дівчат.
3.Абсолютна та відносна (релятивна) системи сольмізації, їх сутність.
4.Педагогічні концепції К.Орфа, З.Кодая і їх роль у розвитку вітчизняної музичної педагогіки.
Список рекомендованої літератури.
· Основна література:
1,2,6, 7, 18, 19, 20.
· Додаткова література:
3, 4, 5, 9, 13, 21.
Підсумкова тека.
Контрольне заняття. Тестові завдання.
Форма контролю - залік
VI семестр
ІІI. Змістовий модуль
Тема: Зміст музичного виховання в початковій школі.
Лекційний модуль:
1. Особливості музичного розвитку дітей молодшого шкільного віку.
2. Зміст та методика музичного виховання в першому – четвертому класах.
3. Специфіка проведення уроку музики в молодших класах.
4. Планування та оцінка музичної діяльності учнів на уроці музика в початковій школі.
Практичний модуль:
1.Складення плану – конспекту конкретного уроку музики в 1 класі з наступною реалізацією на групі студентів.
2.Складення плану – конспекту уроку музики в 2 класі з наступною реалізацією на групі студентів.
3.Практична реалізація плану – конспекту уроку музики в 3-4 класах в формі ділової гри.
Модулі самостійної роботи:
1.Принципи побудови уроку музики в 1 класі.
2.Програмні вимоги і зміст музичного виховання в 2 класі.
3.Особливості музичного виховання в 3 класі.
4.Побудова і методика проведення уроку музики в 4 класі.
Список рекомендованої літератури.
· Основна література:
2, 6, 7, 11, 15, 16, 17, 19.
· Додаткова література:
3, 8, 9, 10, 13, 14, 20, 21.
Підсумкова тека. Творчий конкурс на кращий сценарій уроку музики у початковій школі.
ІV Змістовий модуль
Тема: Зміст музичного виховання в основній школі.
Лекційний модуль:
1.Основи методики музично-освітньої роботи з учнями-підлітками.
2.Вокально-хорова робота на уроках музики в 5-8 класах.
3.Взаємозв’язок різних видів мистецтва на уроках музики в основній школі.
4 Організація і проведення позакласної музично-виховної роботи у загальноосвітній школі..
Практичний модуль:
1.Складення конспекту конкретного уроку музики в 5 класі з наступною реалізацією його на групі студентів.
2.Підготовка методичного і музичного матеріалу до уроку музики в 6 класі і практична реалізація його із залученням групи студентів.
3.Методична розробка уроку музики для 7-8 класу з її подальшою практичною реалізацією у вигляді ділової гри.
4. Складення і обговорення плану позакласної музичної роботи з учнями різних вікових груп.
Модуль самостійної роботи:
1. Особливості музичного розвитку молодших підлітків.
2. Побудова і проведення уроку музики в 5-6 класах.
3. Особливості музичного розвитку старших підлітків.
4. Побудова і методика проведення уроку музики в 7-8 класах.
5. Педагогічне керівництво самостійною музичною діяльністю старшокласників.
Список рекомендованої літератури.
· Основна література:
2, 6, 7, 12, 18, 19.
· Додаткова література:
1, 3, 8, 9, 10, 13, 14, 20, 21.
Підсумкова тека.
1.Творчий конкурс на кращий сценарій уроку музики для 5-8 класів, або музично – виховний захід у загальноосвітній школі.
2. Письмова відповідь на теоретичні питання з курсу.
Форма контролю – екзамен.