І курс І семестр
I. Змістовий модуль
Тема: Поняття про техніку диригування.
Практичні модулі:
1. Постановка диригентського апарату.
2. Загальні принципи диригентських схем.
3. Прийоми початку та закінчення диригентського виконання.
4. Функції правої руки.
5. Функції лівої руки.
Модулі самостійної роботи:
1. Роль диригента хорового колективу та виховна функція хорового співу.
2. Координація частин диригентського апарату – рук, корпуса, міміки обличчя.
3. Теоретичні поняття: ауфтакт, точка, диригування, тактування, закінчення, долі такту.
4. Робота над хоровою партитурою.
Підсумкова тека.
Гра хорової партитури хору a cappella і спів хорових партій напам’ять.
ІI. Змістовий модуль
Тема: Диригування у розмірі 3/4, 2/4.
Практичні модулі:
1. Диригування у розмірі 3/4 у помірному темпі.
2. Звуковеденні легато та динаміці піано.
3. Показ вступів на першу, другу та третю долі такту на початку та середині твору.
4. Диригування в дводольному розмірі у помірному темпі у характері легато і нон-легато при динаміці p, mp, f.
5. Прийоми зняття окремих партій і всього хору на різні долі та його частин.
Модулі самостійної роботи:
1. Відпрацювання показу вступів з повних та неповних долей такту.
2. Відпрацювання на музичному матеріалі диригентських схем 2/4, 3/4.
3. Виконання хорової партитури твору без супроводу.
Підсумкова тека.
1. Продиригувати два різноманітних твори у певних розмірах, згідно програми з курсу техніки диригування. Один хор a cappella, другий –хор з супроводом.
2. Виконати під власний акомпанемент шкільну пісню.
3. Колоквіум з питань техніки диригування.
Форма контролю – залік:
1. Продиригувати два різноманітні твори: a cappella і з супроводом.
2. Зіграти партитуру хору a cappella напам’ять.
3. Виразно виконати пісню шкільного репертуару для 1-3 класів під власний акомпанемент.
4. Проспівати хорові партії твору a cappella напам’ять по горизонталі, вертикалі та з послідовним переходом з однієї партії на іншу.
5. Надати усні відповіді та виконати практичні завдання згідно плану вивчення прийомів диригентської техніки.
ІІ семестр
ІІI. Змістовий модуль
Тема: Засоби музичної виразності у диригентському жесті.
Практичні модулі:
1. Поділ музичного твору на частини: фрази, речення, періоди, частини.
2. Планування виразності диригентського жесту.
3. Фразування – як засіб музичної виразності.
4. Змінні динамічні відтінки.
Модулі самостійної роботи:
1. Опанування прийомів показу змінних динамічних відтінків (крещендо, дімінуендо, морендо).
2. Принципи встановлення ступенів голосності змінних динамічних відтінків.
3. Фразування та виражальні засоби диригентського жесту.
4.Продовження роботи по опрацюванню навичок якісного ауфтакту.
5.Вправи для звільнення м’язів диригентського апарату.
Підсумкова тека.
Виконання партитури та голосів хору a cappella напам’ять.
ІV. Змістовий модуль
Тема: Диригування у розмірі 4/4 у помірних темпах.
Практичні модулі:
1. Чотиридольна схема та показ вступів на повні долі такту.
2. Диригування в розмірі 4/4 у помірному, помірно-швидкому темпах, звуковедення легато і нон-легато.
3. Прийоми зняття повних долей чотиридольного розміру.
Модулі самостійної роботи:
1. Робота з камертоном. Настройка на тональність хорового твору від камертону “ля” і “до”.
2. Завдання тону кожній хоровій партії згідно з акордовим розташуванням.
Підсумкова тека.
Диригування двох різнохарактерних творів.
Колоквіум з питань диригентської техніки
Форма контролю – залік:
1. Продиригувати два різноманітні твори.
2. Зіграти партитуру хору a cappella напам’ять.