Тема 1. Робота над формуванням навичок художнього виконання пісень.
Завдання:
1. Робота над формуванням художньої виразності вокального виконання.
2. Набуття навичок співу без супроводу.
Методичні рекомендації: Розуміння і можливість виявити зміст твору і художній образ (контрастні зіставлення в творі, користування відмітками нюансування), спів відповідний до змісту.
Література:
1. Дорошенко Л. Поради співакам – солістам. – К., 1958.
2. Доливо А. Певец и песня. – М.: Музгиз, 1948.
Тема 2. Засвоєння та усвідомлення змісту основних понять теорії голосоутворення.
Завдання:
1. Нейрохронаксична та міоеластична теорії голосоутворення.
2. Формування розуміння біофізичних механізмів співацького процесу, стійкі критерії якості співу, розвиток активного вокального слуху.
Методичні рекомендації: Опанувати і засвоїти основні теорії голосоутворення (перший – легені, другий – гортань, третій – носоглотка і артикуляція), правильно атакувати вокальний звук, взяти його зразу, при цьому володіти вокальним слухом та правильним інтонуванням.
Література:
1. Дмитриев Л.Б. Основы вокальной методики. – М.: Музыка, 1968.
2. Постановка голосу: Програма для учбових закладів. – М., 1987.
Тема 3. Удосконалення співацького дихання та відчуття опори звуку.
Завдання:
1. Виконання прийомів та вправ, націлених на удосконалення співацького дихання.
2. Опанування відчуття опори звуку при виконанні вокальних творів кантиленного характеру.
Методичні рекомендації: Навчитись правильно вдихати і видихати повітря в співі, економно витрачаючи його. Правильне дихання – рівний, довгий, без надмірного коливання вокальний звук.
Література:
1. Менобени А.Г. Методика обучения сольному пению. – М.: Просвещение, 1987.
2. Назаренко И.К. Искусство пения. – М.: Музика, 1968.
Тема 4. Робота над вирівнюванням регістрів співацького голосу та поступове розширення діапазону.
Завдання:
1. Робота над комплексом вправ, націлених на вирівнювання регістрів співацького голосу.
2. Поступове виконання вправ на розширення діапазону.
Методичні рекомендації: Розуміння і опанування регістрами грудним і головним. Навчитись відрізняти їх один від одного, рівно і правильно звучати на всьому діапазоні. Поступово спробувати розширення діапазону.
Література:
1. Дорошенко Л. Поради співакам – вокалістам. – К., 1958.
2. Дмитриев Л.Б. Основы вокальной методики. – М.: Музыка, 1968.
3. Морозов В.П. Вокальный слух и голос. – М.: Музика, 1965.
4. Назаренко М.К. Искусство пеня. – М.: Музика, 1968.
Вокальні вправи:
1. Абт Ф. Школа пеня. Избранные упражнения для голоса с фортепиано. – М.: Музыка, 1965.
2. Віленська І.А. Вокаліз для співаків – початківців. – К.: Музична Україна, 1971.
3. Дж.-Конкона. 50 вокализов . №1-11. (для средних голосов).
4. Трояновская А. 50 вокальных этюдов на основе народной песни. №1-10 (для высоких и средних голосов).
Рекомендований репертуар:
1. Аренський А. «Зозуля».
2. Глінка М. «не щебечи соловейко»
3. Гречаников О. «Музиканти», «Пташка», «Колискова», «Ніч».
4. Г.Гендель. Ария с оперы «Оттон». Если б ты знал.
5. Колеса Ф. «сипле сніг», «Наша хата».
6. Кабалевський Д. «Шкільні роки», «Шкільні роки», «Спокійної ночі», «Наш край».
7. Кос-Анатольський А. «Помідорчик».
8. Лука шов В. «Шкільний вальс».
9. Н. Манфроче. Ариетта «Сердце мое».
10. В.Моцарт. «Маленькая пряха», «Волшебник».
11. муз. А. Даргомыжского, сл. М.Лермонтова «Мне грустно».
12. муз Гурнакова, сл. Н.Огарева «Внутренняя музыка».
13. муз. В.Лобка, сл. Д.Луценка «Зозуленька».
14. муз. П.Кольцова «Так и рвется душа».
15. муз. Ф.Надененка, сл. В.Коваленка. «Лірична пісня».
16. муз. Н.Хренникова, сл. А.Гладкова «Колыбельная Светланы»
17. Полянський С. «новий рік», «Весняна пісенька».
18. Рус нар. песня «Не карите меня, не браните».
19. Н. Римський-Корсаков. «Тихо вечер догорает», «Ель и пальма».
20. А.Скарлатти. «Ах нет сил сносить терзанья».
21. Укр. нар. пісня «Ой літає соколонько».
22. Укр. нар. пісня «Ти до мене не ходи».
23. Укр. нар. пісня «Ой я маю чорні брови», «Лугом їду».
24. Ф.Шуберт. «Розочка в поле», «К весне».