Vрік навчання
Тема 4 модулю: Особливості вокальної роботи на індивідуальних заняттях з постановки голосу (вокалу), солоспіву.
Тема 1. Реалізація принципів вокальної педагогіки на індивідуально-практичних заняттях з постановки голосу.
Під час проведення індивідуально-практичних занять з постановки голосу (вокалу) та солоспіву зі студентами 1-2 курсу виконуються наступні завдання:
1. Організації індивідуальних занять з постановки голосу (вокалу) та солоспіву.
2. Визначення типу співацького голосу учня (студента).
3. Добір навчального матеріалу ( вправ, вокалізів, вокальних творів) з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учня (студента).
Мета:Сформувати у студентівсистему методичних та практичних умінь в галузі вокальної педагогіки.
Методичні вказівки: Для досягнення поставленої метинеобхідно у класі вокалу встановити взаємозв’язок усіх структурних компонентів уроку (психологічна підготовка учня до процесу співу, робота над вокально-технічними вправами, вивчення вокалізів, закріплення набутих навичок у процесі роботи над вокальними творами, домашнє завдання).Особливу увагу слід приділити вокально-методичному розвитку студента, свідомому володінню активним вокальним слухом, теоретичними знаннями й методичними вміннями щодо визначення типу співацькогоголосу учня, його формування , гігієни та охорони. Для цього необхідно озброїти студента основними принципами вокальної педагогіки та ознайомити зі спеціальною вокально-методичною літературою.
Література:
1. Антонюк В.Г. Постановка голосу: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.:Вища школа, 2000.
2. Аспелунд Д.Л. Развитие певца и егоголоса. – М.:Мир,1953. – 192 с.
3. Вокальний клас: Програма педагогічних інститутів / укладач Ю.Є.Юцевич. – К., 1991. – 20 с.
4. Голубєв П.В.Поради молодим педагогам-вокалістам. – К.:Музична Україна, 1983. – 80с.
5. Дмитриев Л.Б.Основы вокальной методики. – М.:Музыка, 1968 – 378с.
6. Люш Д.В. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.:Музична Україна, 1988. – 138с.
7. Менабени А.Г. Методика обучения сольного пения.– М.: Просвещение, 1987. – 95с.
8. Практические советы по усовершенствованию вокальной подготовки студентов музыкально-педагогического факультета. – Ровно:, 1989. – 48 с.
9. Стахевич О.Г. Сольний спів. Програма для дитячих музичних шкіл та шкіл мистецтв. – Суми, 2003.
10. Хрестоматія для сольного співу. У трьох частинах. – К.:Музична Україна, 2006.
11. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – К., 1998.
12. Юрко О.О. Вокальне виховання дітей та юнацтва в закладах загальної додаткової освіти. – Суми:, 2005. – 137 с.
Тема 2. Методика роботи над вокально-технічними вправами
Під час проведення індивідуально-практичних занять з постановки голосу (вокалу) та солоспіву зі студентами 1-2 курсу виконуються наступні завдання:
1. Принципи класифікації вокальних вправ.
2. Спів вокальних вправ під власний супровід з модуляціями у всі тональності вгору і вниз.
3. Добір вокальних вправ на розвиток різних вокальних навичок.
4. Методика роботи над вокальними вправами.
Мета:Сформувати у студентів науково-методичні та практичні уміння щодо проведення розспівування учня на заняттях з постановки голосу (вокалу), солоспіву.
Методичні вказівки: Для досягнення поставленої мети необхідно ознайомити студента з різновидом вокальних вправ на формування основних вокальних навичок. Особливу увагу слід приділити методиці проведення розспівування учня залежно від рівня його вокального розвитку. Для цього необхідно озброїти студента основними прийомами вокального вправляння та ознайомити зі спеціальною вокально-методичною літературою.
Література:
1. Антонюк В.Г. Постановка голосу: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.:Вища школа, 2000.
2. Аспелунд Д.Л. Развитиепевца и егоголоса. – М.:Мир,1953. – 192 с.
3. Виардо П. Упражнения для женского голоса в сопровождении фортепиано. – М.: Музыка, 1967.
4. Вокальний клас: Програма педагогічних інститутів / укладач Ю.Є.Юцевич. – К., 1991. – 20 с.
5. Вокальні вправи. Програма для педагогічних інститутів. – К., 1991.
6. Голубєв П.В. Поради молодим педагогам-вокалістам. – К.:Музична Україна, 1983. – 80с.
7. Дмитриев Л.Б.Основы вокальной методики. – М.:Музыка, 1968 – 378с.
8. Егорычева М.И. Упражнения для развития вокальнойтехники. – К.: Музична Україна, 1980.
9. Люш Д.В. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.:Музична Україна, 1988. – 138с.
10. Менабени А.Г. Методика обучения сольного пения.– М.: Просвещение, 1987. – 95с.
11. Пляченко Т.М. Методика викладання вокалу. – Кіровоград: КДПУ. – 2005.
12. Практические советы по усовершенствованию вокальной подготовки студентов музыкально-педагогического факультета. – Ровно:, 1989. – 48 с.
13. Стахевич О.Г. Сольний спів. Програма для дитячих музичних шкіл та шкіл мистецтв. – Суми, 2003.
14. Хрестоматія для сольного співу. У трьох частинах. – К.:Музична Україна, 2006.
15. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – К., 1998.
16. Юрко О.О. Вокальне виховання дітей та юнацтва в закладах загальної додаткової освіти. – Суми:, 2005. – 137 с.
Тема 3. Методика роботи над вокалізами
Під час проведення індивідуально-практичних занять з постановки голосу (вокалу) та солоспіву зі студентами 1-2 курсу виконуються наступні завдання:
1. Принципи класифікації вокалізів.
2. Добір вокалізів відповідно індивідуально-педагогічних завдань вокального розвитку учня (студента).
3. Ілюстрування вокалізів у супроводі концертмейстера.
4. Методика формування вокально-технічних навичок у процесі роботи над вокалізами.
Мета:Сформувати у студентів науково-методичні та практичні уміння щодо роботи над вокалізами на заняттях з постановки голосу (вокалу).
Методичні вказівки: Для досягнення поставленої мети необхідно ознайомити студента із збірками вокалізів для різних типів голосів на опрацювання різновиди вокальної техніки та формування вокальних навичок. Особливу увагу слід приділити методиці проведення розучування вокалізів залежно від поставлених перед учнем вокально-технічних завдань. Для цього необхідно озброїти студента з основними прийомами вокально-виконавської техніки та ознайомити зі спеціальною вокально-методичною літературою.
Література:
1. Абт Ф. Школа пения. Избранные произведения для голоса с фортепиано. – М.,1985.
2. Антонюк В.Г. Постановка голосу: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.:Вища школа, 2000.
3. Аспелунд Д.Л. Развитие певца и его голоса. – М.:Мир,1953. – 192 с.
4. Варламов А. Полная школа пения.-М.: Музгиз, 1953.
5. Виардо П. Упражнения для женского голоса в сопровождении фортепиано. – М.: Музыка, 1967.
6. Вілінська І. Вокалізи для середнього голосу: Учб. Репертуар. – К.: Музична Україна, 1989.
7. Вокальний клас: Програма педагогічних інститутів / укладач Ю.Є.Юцевич. – К., 1991. – 20 с.
8. Голубєв П.В.Поради молодим педагогам-вокалістам. – К.:Музична Україна, 1983. – 80с.
9. Дмитриев Л.Б.Основы вокальной методики. – М.:Музыка, 1968 – 378с.
10. Зейдлер Г. Искусство пения. 40 мелодий расположенных по возростанию сложности. – Л., 1987.
11. Избранные вокализы для высокого голоса в сопровождении фортепиано. Составитель Г. Тиц. – М.: Музыка, 1977.
12. Конконе Дж. 50 упражнений для среднего и високого голоса. – М.: Музыка, 1964.
13. Люш Д.В. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.:Музична Україна, 1988. – 138с.
14. Менабени А.Г. Методика обучения сольного пения.– М.: Просвещение, 1987. – 95с.
15. Панофка Г. Искусство пения. – М.: Музыка, 1968.
16. Практические советы по усовершенствованию вокальной подготовки студентов музыкально-педагогического факультета. – Ровно:, 1989. – 48 с.
17. Стахевич О.Г. Сольний спів. Програма для дитячих музичних шкіл та шкіл мистецтв. – Суми, 2003.
18. Хрестоматія для сольного співу. У трьох частинах. – К.:Музична Україна, 2006.
19. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – К., 1998.
20. Юрко О.О. Вокальне виховання дітей та юнацтва в закладах загальної додаткової освіти. – Суми:, 2005. – 137 с.
Тема 4.Методика роботи над вокальними творами.
Під час проведенняіндивідуально-практичних занять з постановки голосу (вокалу) та солоспівузі студентами 1-2 курсу виконуютьсянаступнізавдання:
1. Добір вокально-художнього репертуару для різних типів голосів.
2. Ілюстрування вокальних творів у супроводі концертмейстера.
3. Особливості роботи над вокальними творами різних жанрі.
4. Закріплення вокально-технічних навичок і художньо-виконавських умінь учнів (студентів) у процесі роботи над вокальним твором.
Мета:Сформувати у студентів науково-методичні та практичні уміння щодо роботи над вокальними творами на заняттях з постановки голосу (вокалу), солоспіву.
Методичні вказівки: Для досягнення поставленої метинеобхідно ознайомити студента із основними складовими навчального репертуару (народні пісні; авторські пісні; романси; арії з опер, мас, кантат, оперет; твори сучасних композиторів) для різних типів голосів. Особливу увагу слід приділити методиціпроведеннярозучуваннявокально-художнього репертуару.Для цього необхідноозброїти студентаосновнимиприйомамиформування вокально-технічних навичок й художньо-виконавських умінь та ознайомитизіспеціальною вокально-методичною літературою.
Література:
1. Антонюк В.Г. Постановка голосу: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.:Вища школа, 2000.
2. Аспелунд Д. Развитие певца и егоголоса. – М.: Музгиз, 1952.
3. Вальборг Вербек-Свердстрём. Школа скрытия голоса. Путь к катарсису в искусстве пения. – М.: evidentis, 2009. – 232 с.
4. Варламов А. Полная школа пения.-М.: Музгиз, 1953.
5. Вартанян И.А. Звук – Слух – Мозг. – Л., 1981.
6. Вокальний клас: Програма педагогічних інститутів / Укл. Ю.Є. Юцевич. – К.: РУМК, 1991. – 20 с.
7. Гарсиа М. Школа пения: Ч. І, ІІ. – М.: Госмузиздат, 1956.
8. Голубєв П.В.Поради молодим педагогам-вокалістам. – К.:Музична Україна, 1983. – 80с.
9. Дмитриев Л. Б.Основы вокальной методики. – М.: Музыка, 1968.
10. Люш Д. Развитие и сохранение певческого голоса. – К.: Муз. Україна, 1988.
11. Менабени А.Г. Методика обучения сольного пения.– М.: Просвещение, 1987. – 95с.
12. Микиша М.В. Практичніо снови вокального мистецтва.–К.:1985.
13. Павлищева О.П. Методика постановки голоса: Краткое пособие для хормейстеров и преподавателей пения. – М.-Л.: Музыка, 1964.
14. Пляченко Т.М. Методика викладання вокалу. – Кіровоград: КДПУ. – 2005.
15. Практические советы по усовершенствованию вокальной подготовки студентов музыкально-педагогического факультета. – Ровно:, 1989. – 48 с.
16. Стахевич О.Г. Сольний спів. Програма для дитячих музичних шкіл та шкіл мистецтв. – Суми, 2003.
17. Хрестоматія для сольного співу. У трьох частинах. – К.:Музична Україна, 2006.
18. Юрко О.О. Вокальне виховання дітей та юнацтва в закладах загальної додаткової освіти. – Суми:, 2005. – 137 с.
19. Юцевич Ю.Є. Теорія і методика формування та розвитку співацького голосу. – Київ, 1998.